MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Trochę pytań w różnych tematach...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43612
Strona 1 z 1

Autor:  Szumek [ sob wrz 12, 2009 10:04 pm ]
Tytuł:  Trochę pytań w różnych tematach...

Witam.

Mam kilka pytań do osób, które trochę grzebały w W126, łącznie z rozbiórką. ;)

1. Co może być przyczyną ustawiania się kół przednich "na Tatrę", czyli pochylenie kół w literę V? Tak jak np. na tym zdjęciu z otomoto -> KLIK. Jest to uszkodzenie któregoś elementu zawieszenia czy da się to wyregulować?
2. Jak zdemontować całą podsufitkę w wersji z szyberdachem?
3. Jak zdemontować deskę rozdzielczą?
4. Jak zdemontować tunel między siedzeniami?
5. Jak zdemontować chromowane listwy wokół przedniej szyby?
6. Jak zdemontować chromowaną listwę na drzwiach, tą równoległą do dołu szyby?
7. Jak zdemontować przednie fotele i tylną kanapę?
8. Czy do demontażu sprężyn przedniego zawieszenia wystarczą zwykłe ściągacze, czy potrzebne będą takie jak np. do demontażu sprężyn w 125p/Polonezie?
9. Jak zdemontować i zamontować nowe pasy bezpieczeństwa z przodu (także momenty dokręcania, itp.)?

Będę wdzięczny za odpowiedzi na powyższe pytania. :)
Jeśli chodzi o demontaże, to mile widziane zdjęcia z zaznaczonymi np. ukrytymi mocowaniami, itp. ;)

Jeśli może to wpływać na coś (różnice ew., itp.) to dodam, że pytania dotyczą I serii tego modelu.

Autor:  Szymon. [ ndz wrz 13, 2009 11:31 am ]
Tytuł:  Re: Trochę pytań w różnych tematach...

Czołem, ja mam doświadczenia z II serii, nie wiem, czy są tutaj jakieś różnice.
Szumek pisze:
4. Jak zdemontować tunel między siedzeniami?

Najsampierw odkręcasz wszystko co masz na tym panelu zamontowane, drewienka skrzyni, klimy, popielniczka, radio etc. i odpinasz kabelki. Sam panel trzyma, o ile pamiętam, 5 śrubek. Cztery z nich widać na zdjęciu, ostatnia jest wpuszczona do otworu w tylnej części panelu. Potem całość unosisz i odsuwasz na bok, lub (jeżeli chcesz wyciągnąć z auta) odpinasz linkę, która biegnie do tylnego nawiewu na końcu i wyciągasz panel. Jak widać na zdjęciu, ja miałem zdemontowanych przy okazji trochę innych elementów. ;)
Obrazek
Szumek pisze:
6. Jak zdemontować chromowaną listwę na drzwiach, tą równoległą do dołu szyby?

Ja znam tylko metodę "na siłę". ;) Te listwy siedzą w takich klipsach... Nie wiem czy jest na to jakaś metoda.
Szumek pisze:
7. Jak zdemontować przednie fotele i tylną kanapę?

Do przednich foteli sam się będę zabierał, ale siedzisko tylnej kanapy, to tylko dwie czerwone "zawleczki" z obu stron i wyciągasz całość - wot filozofia.

Autor:  Kulka [ ndz wrz 13, 2009 12:40 pm ]
Tytuł: 

2. Jak zdemontować całą podsufitkę w wersji z szyberdachem?

Trzeba zdjąć słupki B i C. Żeby ściągnąć słupek B trzeba odkręci wa wkręty przy plasticzku przy podłodze. osłne słupka wyciągasz do dołu. Z tego co pamiętam słupki C trzymaja się na wkretach które widać po wyjęciu tylnej półki. Potem trzeba odkręcić rączki przy suficie. Następnie słoneczniki zeby ściągnąć plastikowy panel - trzyma się na wsuwkach. Cała szmata jest poprzypinana czarnymi małymi spineczkami. Potem delikatnie wyjmujesz pręty na których wisi płótno i masz podsufitke w ręce. Z podsufitką szybra jest juz duzo gorzej my sciągaliśmy na siłe. Ogólnie jest tym sporo pracy i ciężko to zmontować tak jak było. Poprawcie mnie jak coś przeoczyłem.

7. Jak zdemontować przednie fotele i tylną kanapę?

Fotele sa przykręcone na czterech śrubach, jak masz eletryke to odepnij przed wykręceniem śrub.

9. Jak zdemontować i zamontować nowe pasy bezpieczeństwa z przodu (także momenty dokręcania, itp.)?

Odpinasz akumulator,ściągasz osłone słupka B, wykręcasz przelotke pasa na gorze, odkręcasz pas na dole (17), odpinasz napinacz pirotechniczny. Montaż w odwrotnej kolejności, momentu nie znam ale trzeba mocno dokręcić.

pozdr.

Autor:  Szumek [ ndz wrz 13, 2009 2:48 pm ]
Tytuł: 

OK, dzięki Panowie. :) Punkciki za pomoc przyznane. :)

Może jeszcze ktoś coś wie? No, forumowi mechanicy, pkt. 1 i 8? ;)

Autor:  MercSwir [ ndz wrz 13, 2009 3:12 pm ]
Tytuł: 

Szumek pisze:
1. Co może być przyczyną ustawiania się kół przednich "na Tatrę", czyli pochylenie kół w literę V? Tak jak np. na tym zdjęciu z otomoto -> KLIK. Jest to uszkodzenie któregoś elementu zawieszenia czy da się to wyregulować?


Mimośrody na dolnym wahaczu. :)


Szumek pisze:
8. Czy do demontażu sprężyn przedniego zawieszenia wystarczą zwykłe ściągacze, czy potrzebne będą takie jak np. do demontażu sprężyn w 125p/Polonezie?


Zrobisz to zwykłymi ale to tak jakby niekontrolowane samobójstwo. Jak wyskoczy to zabije :) Lepiej takim jak bym w 125P. Osobiście sam takiego używałem i naprawde super sie sprawował. Tylko talerzyk sam sobie dorobiłem bo jest troche inny.

Autor:  Szumek [ ndz wrz 13, 2009 11:22 pm ]
Tytuł: 

MercSwir pisze:
Mimośrody na dolnym wahaczu. :)


Napisz coś więcej, bo jeszcze w nie nie zaglądałem jeszcze i trudno mi sobie "zwizualizować", o co dokładnie chodzi. ;)

MercSwir pisze:
Zrobisz to zwykłymi ale to tak jakby niekontrolowane samobójstwo. Jak wyskoczy to zabije :)


Tak myślałem, bo znam takich, co o mało zębów przy sprężynach w Polonezie nie stracili. ;)

Panowie, deski nikt jeszcze nie zdejmował? :(

Autor:  Janfocus [ pn wrz 14, 2009 9:53 am ]
Tytuł: 

Ad1 szczerze, to z tej foty wygląda że auto stoi wysoko, jesli dłubałeś coś ze sprężynami, to może daj im szansę na usiądnięcię ;), nie reguluj nic sam co do ustawienia bez zrobienia całej geometrii -tam Ci powiedzą czy tak powinno być.
Ad8 zwykłe ściągacze nie dają rady (nawet te co dają radę w 123), tych od fiatow nie znam, ale mnie wysłali do panów od ciężarówek z hydraulicznymi [zlosnik] - TIR126 [zlosnik]

Autor:  Szumek [ pn wrz 14, 2009 11:38 am ]
Tytuł: 

Jeśli podejmę się remontu tego auta, czyli W126 I seria, to sprężyny pójdą do wymiany - auto stoi krzywo przodem.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/