MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

moj pierwszy 126 sel
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43707
Strona 1 z 3

Autor:  12-6 sel [ czw wrz 17, 2009 1:13 am ]
Tytuł:  moj pierwszy 126 sel

Witam wszystkich posiadaczy gwiazd.
Jestem nowy na tym forum,, troszke poczytalem Waszych tematow i przyznam sie szczerze ,ze ponad polowa tematow do przeczytania przede mna . Ciekawa lektura i piekne zdjecia. Nabylem kilka dni temu 500 sel z 1985 roku (pierwsza rejestracja),, i chcialbym sie dowiedziec od szanownych kolegow co moga mi odczytac i ustalic po nr vin - 1260372a0946990 . Z gory dziekuje i pozdrawiam.

Autor:  Szumek [ czw wrz 17, 2009 1:33 am ]
Tytuł: 

VIN WDB1260372A094699
Model 500 SEL
Chassis 1260372A094699
Engine 117963 22 057143
Transmission 722311 02 542045
Order 0 4 229 01352
Approx. year 1984
Lights BOSCH
Cab 00328
Dealer Stuttgart branch (229)
Interior leather black / anthracite (271)
Paint
737 classic white (T) (с 01.01.1975 по 31.12.1985)
Options
221 left front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
222 right front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
223 Model 126: rear seat bench electric adjustment (с 01.05.1977 по 30.06.1991)
294 curtain for rear window (с 01.11.1978 по 31.03.1994)
295 curtains for left and right rear door windows (с 01.11.1978)
307 cooling box in luggage compartment (с 01.11.1978)
363
410 electric sliding roof (с 01.03.1965 по 29.02.1988)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
452 two-tone horn (с 01.01.1963 по 28.02.1993)
461 Unknown code
470 anti-lock braking system (abs) (с 01.06.1978 по 31.10.1993)
505 outside rear view mirror, left, electrically adjustable (с 01.11.1978 по 28.02.1986)
outside rear view mirror, left, electrically adjustable (r.h.d.)
510 Becker radio Mexico cassette full stereo, electronic, Kurier LW/MW/SW/USW (с 01.09.1979 по 30.11.1990)
531 automatic antenna (с 01.01.1963)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
581 automatic climate control (с 01.01.1977)
592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
640 aluminium disc wheels with radial-ply tires (с 01.10.1969 по 31.12.1989)
682 fire extinguisher (с 01.04.1970)
731 wood trim, burred walnut root (с 01.08.1980)
873 Unknown code

Autor:  12-6 sel [ czw wrz 17, 2009 1:40 am ]
Tytuł: 

no dziekuje bardzo za szybka odpowiedz.
ciekawi mnie jednak co kryje sie pod kodami 363,,461 i 873.
Poza tym wszystko sie zgadza.

Zastanawiam sie rowniez jaki olej mu wlac ( przebieg 182 tys mil)

Autor:  chmielo [ czw wrz 17, 2009 2:04 am ]
Tytuł: 

461 - wskaźniki wyskalowane w milach, opisy po angielsku
873 - podgrzewanie siedzenia


http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... yposazenia ;)

Autor:  12-6 sel [ czw wrz 17, 2009 2:10 am ]
Tytuł: 

czy ja dobrze widze kod 307 - lodowka w bagazniku ? Widzialem cos z lewej strony ,ale czy to lodowka to - nie wygladalo na lodowke. Bardziej skoncentrowalem sie na kole zapasowym.

Autor:  Szumek [ czw wrz 17, 2009 2:21 am ]
Tytuł: 

Na jakim oleju jeździł do tej pory?

Jeśli nie wiesz, to myślę, że na początek można spróbować półsyntetyk 10W40, jeśli się sprawdzi, to przy następnej wymianie syntetyk 5W40.

Tak w ogóle, to gratuluję autka, wyposażenie ma ciekawe, czekamy na fotki. :) Pochwal się. ;)

Autor:  12-6 sel [ czw wrz 17, 2009 2:30 am ]
Tytuł: 

Kupilem go od goscia , ktory nie wyszedl nawet ze swojego domu (malego palacu)- a cala transakcje reprezentowal go jego szofer ( smieszne ,ale prawdziwe). Cala historie samochodu mam sobie odebrac w serwisie mercedesa - bo tajemniczy milioner byl 1 wlascicielem auta i serwisowal go caly czas w jednym serwisie. Nadal nie wiem w ktorym (mysle) ,ze ustale to nie bawem . Ale pomyslalem sobie z tym olejem,ze koledzy szybciej mi podpowiedza niz ja dostane odpowiedz od niego w ktorym serwisie. Chce tylko powiedziec , ze silnik pracuje rowno i ladnie,ale :slychac dwie ,moze 3 szklanki . Stad zastanawiam sie jakim olejem pomoc mu przetrwac dalsze uzytkowanie.

Dziekuje za gratulacje nabycia autka,,, zdjecia zrobie jutro - pojutrze.

Autor:  Szumek [ czw wrz 17, 2009 2:40 am ]
Tytuł: 

Jeśli masz szansę na ustalenie, w którym serwisie, to przetrzymaj ten czas i dowiedz się, co i jak. :)

Chyba, że sprawa się przeciągnie, to wtedy tak jak wyżej pisałem.

Autor:  maclaw [ czw wrz 17, 2009 11:28 am ]
Tytuł: 

Masz super autko - pochwal się zdjęciami...

Autor:  oress [ pt wrz 18, 2009 6:51 am ]
Tytuł: 

Szumek pisze:
295 curtains for left and right rear door windows (с 01.11.1978)

chciałbym zobaczyc jak to wygląda, bo jeszcze nie widziałem w W126

Autor:  Frytejro [ pt wrz 18, 2009 7:50 am ]
Tytuł: 

fajnie to wyglada o tak :
http://1000sel.com/images/stories/trasc ... des-08.jpg

Autor:  oress [ pt wrz 18, 2009 8:18 am ]
Tytuł: 

myślałem, że będzie jak w BMW 7, wysuwane od dołu do góry

Autor:  12-6 sel [ wt wrz 22, 2009 9:31 pm ]
Tytuł: 

oto obiecane zdjecia.
Troche to trwalo,ale mechanik mnie troszke ostudzil.Mianowicie po wymianie oleju 15w 40 autko zaczelo kopcic ( chmura dymu na bialo-niebiesko i czuc olej). Test na uszczelke przeszedl pozytywnie, nie jestem pewien na 100% ,ale podejrzewam,ze to uszczelniacze zaworow. Z bagnetu sie nie kopci z korka rowniez -takze pierscienie wyeliminowalem. Pytanie mam takie ,czy sciagac glowice i sprawdzic rowniez gniazda zaworow czy zdjac walki i nie zdejmowac glowicy. Przypomne ,ze autko ma juz 182 tys mil .
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Autor:  Szumek [ wt wrz 22, 2009 10:21 pm ]
Tytuł: 

12-6 sel pisze:
Troche to trwalo,ale mechanik mnie troszke ostudzil.Mianowicie po wymianie oleju 15w 40


Czemu taki kiepski olej?

12-6 sel pisze:
autko zaczelo kopcic ( chmura dymu na bialo-niebiesko i czuc olej). Test na uszczelke przeszedl pozytywnie


Jaki konkretnie test?

12-6 sel pisze:
nie jestem pewien na 100% ,ale podejrzewam,ze to uszczelniacze zaworow. Z bagnetu sie nie kopci z korka rowniez -takze pierscienie wyeliminowalem.


Przegrzane lub zapieczone pierścienie olejowe też mogą dawać takie objawy. Jednak mogą to być też prowadnice zaworów, a w tym przypadku wymiana uszczelniaczy na zbyt długo nie pomoże.
Zrób test, zjedź gdzieś z górki zdejmując nogę z gazu, za górką dodaj gazu i obserwuj w lusterku, czy pojawi się chmura. Jeszcze lepiej, jeśli ktoś z zewnątrz będzie to obserwował. Jeśli puści chmurę, to uszczelniacze zaworów lub luzy na prowadnicach zaworów.
Dymi rano po odpaleniu, na ciepłym na wolnych, czy na ciepłym, jak wkręca się na obroty?

12-6 sel pisze:
Pytanie mam takie ,czy sciagac glowice i sprawdzic rowniez gniazda zaworow czy zdjac walki i nie zdejmowac glowicy. Przypomne ,ze autko ma juz 182 tys mil.


Narazie napisz odp. na powyższe pytania.

Autko bardzo ładne. :)

Autor:  12-6 sel [ wt wrz 22, 2009 10:34 pm ]
Tytuł: 

12-6 sel napisał:
Troche to trwalo,ale mechanik mnie troszke ostudzil.Mianowicie po wymianie oleju 15w 40


Czemu taki kiepski olej?

poniewaz to co wyciagalismy z silnika dalo nam do zrozumienia- ze musi byc gesciejszy . Dosyc ciezko bylo go wyciagnac odsysaczem.

12-6 sel napisał:
autko zaczelo kopcic ( chmura dymu na bialo-niebiesko i czuc olej). Test na uszczelke przeszedl pozytywnie


Jaki konkretnie test?
Test szczelnosci powietrza przez zbiorniczek wyrownawczy.

test wjerzdzania pod gorke byl taki - ze nie naciskalem pedalu gazu i widzialem ze kopce .
Czy kopci na zimnym - jutro powiem ,,,, na cieplym kopci delikatnie. Kiedy dodam troszke gazu ,zakopci - przestanie i znow pyrka chmurka. Jak przytrzymam gaz na 2000 obr kopci .
Na wszystkich swiecach mam olej - nie duzo ,ale mam.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/