MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

pytanie o piasty
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43749
Strona 1 z 2

Autor:  tomek_p [ sob wrz 19, 2009 9:20 am ]
Tytuł:  pytanie o piasty

Witam
Wiec chce kupić do mojego 124 przednie zaciski z 320 benzyny. Tylko nie wiem czy piasty sa takie same. Czy da sie je włożyć bez wymiany piast?

Autor:  VALENTINE123 [ sob wrz 19, 2009 9:58 am ]
Tytuł: 

Piasta jest taka sama ,musisz oprócz zacisków,tarcz i klocków wymienić także osłony tarcz hamulcowych bo są inne.

Autor:  aegm [ sob wrz 19, 2009 1:12 pm ]
Tytuł: 

Oslony mozna delikatnie przerobic zapodajac im mala wycinke flexem by wieksza tarcza o rozmiarze 294x25 nie obcierala.
Zalezy jeszcze jakie masz felgi? Bo w tym przypadku tez bedziesz potrzebowal z innym ET by nie zawadzalo o wiekszy czterotloczkowy zacisk.

pozdr

Autor:  tomek_p [ sob wrz 19, 2009 2:33 pm ]
Tytuł: 

Na lato mam 17 ale na zime stalówki, wiec o jakie ET chodzi.
Może orientujecie sie jaka jest różnica w drodze hamowania bo szukam i nie umiem tego znalezc

Autor:  VALENTINE123 [ sob wrz 19, 2009 11:38 pm ]
Tytuł: 

Raczej zapomnij o stalówkach przy zaciskach od 320 ,bo Ci nie wejdą .Oryginalnie 320 nie wychodziło ze stalówkami.

Autor:  tomek_p [ ndz wrz 20, 2009 5:03 pm ]
Tytuł: 

Felgi to nie jest wielki problem bo mam tez jakieś 16. Tylko najbardziej interesuje mnie różnica w drodze hamowania

Autor:  ukaniu [ ndz wrz 20, 2009 5:27 pm ]
Tytuł: 

Nie będzie albo będzie nieznaczna. Standardowe pozwalają zablokować koła i znoszą nawet dość dynamiczny styl jazdy bez faddingu.
Większe średnice pozwalają odprowadzić więcej ciepła podczas agresywnej albo bardzo szybkiej jazdy - kiedy moc silnika idzie praktycznie w hamulce.
Z wad zastosowania większych średnic z małymi silnikami to niedogrzanie szczególnie tylnych hamulców i szybkie ich rdzewienie.
Jeśli masz wątpliwosci co do działania to może warto go przeglądnąć?
Hamulce od 320 zdaje sie, też nie wchodzą w stalowe 16.

Autor:  aegm [ ndz wrz 20, 2009 6:06 pm ]
Tytuł: 

tomek_p pisze:
Tylko najbardziej interesuje mnie różnica w drodze hamowania


Dokladnych parametrow jednych i drugich hamulcow nie znam,ale nie jest sie chyba trudno domysles, ze 4ro tloczkowe zaciski sa o niebo lepsze od zwyklych dwutloczkowych "plywajacych". Poza tym srednica tarczy i co za tym idzie chyba najwazniejsze grubosc sprawia, ze uklad jest bardziej odporny na wyzsze temperatury i tym samym droga hamowanie bedzie nawet po wielu mocnych "przyhamowaniach" krotsza/skuteczniejsza.
Do jakiegio auta chcesz w ogole taki uklad zamontowac?! Bo do zwyklej jazdy na codzen seryjny uklad hamulcowy w zupelnosci wystarcza!
Jesli masz mocne auto i preferujesz sportowy styl jazdy lacznie z jazda po torze to oprocz wiekszych tarcz i zaciskow wystarczy zmienic przewody hamulcowe na stalowe i plyn hamulcowy o wyzszej temperaturze wrzenia,np.ATE Super Bleuracing. Sportowe okladziny hamulcowe,np.Ferdo Racing 2500 taz duzo dadza,ale cena jest dosc wysoka.

pozdr

Autor:  ukaniu [ ndz wrz 20, 2009 6:22 pm ]
Tytuł: 

Jeśli ja wcisnę pedał do podłogi i ABS pracuje na osi przedniej i tylnej to co może zmienić typ klocków, ilosć tłoczków czy średnica tarczy w samej drodze hamowania?
Pomijam wspomnianą odporność na przegrzanie.

Autor:  aegm [ ndz wrz 20, 2009 6:32 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Jeśli ja wcisnę pedał do podłogi i ABS pracuje na osi przedniej i tylnej to co może zmienić typ klocków, ilosć tłoczków czy średnica tarczy w samej drodze hamowania?


Juz ci odpisuje [usmiech]
To ze masz 4 tloczki!I chyba jest oczywsite, ze 4 tloczki lepiej "chwytaja" niz tylko 2.Poza tym wieksze sa klocki bo i tarcza ma wieksza srednice. Wiem cos o tym bo przerabialem temat nieraz, gdyz jestem aktywny w sportach motorowych i na torze wlasnie hamulce i opony to wiecej niz ilosc KM pod maska [cool]

pozdr <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Cytuj:
Pomijam wspomnianą odporność na przegrzanie.


A to jest wlasnie najwieksza problematyka jesli chodzi o uklad hamulcowy i wlasnie mozna ja uminac lub zminimalizowac poprzez wieksze i grubsze tarcze i klocki.

Autor:  ukaniu [ ndz wrz 20, 2009 6:38 pm ]
Tytuł: 

No dobra ja się zgadzam z tym, że im większe średnice tym wiecej mocy można nimi upuścić bez faddingu wynikającego z przegrzania ale nadal nie rozumiem skąd biorą się różnice w drodze hamowania, to nie jest dla mnie oczywiste.
Zakładam, że oba typy są w stanie zablokować koła podczas jazdy.
Wduszam pedał, w obu przypadkach (6tłoczków czy 1) ABS będzie kontrolował poślizg koła, w obu przypadkach koła kontrolowane ABSem będą się obrcałały identycznie - bo to zależy od ABSu a nie od hamulców.
Dla mnie jedyna wyczuwalna różnica to subiektywna zmiana w możliwościach dozowania ale bez fajerwerków.

Autor:  aegm [ ndz wrz 20, 2009 6:44 pm ]
Tytuł: 

to ze przy zacisku zwyklym 2tloczkowym ABS aktywuje sie ralatywnie szybko, a przy 4ro zdecydowanie pozniej przy 6sciu jeszcze pozniej itd.

Autor:  ukaniu [ ndz wrz 20, 2009 6:49 pm ]
Tytuł: 

Hmm, a to już całkiem dziwne dla mnie.
ABS aktywuje się bo ślizga się koło o asfalt a to chyba nie wynika z ilości tłoczków tylko z siły hamowania?
Zakładam, że siłę hamowania 1000N czy ileś produkuje hamulec 1 tłoczkowy i 6 tłoczkowy, potem 1500 aż do poślizgu koła.
Zakładamy że koło ślizga sie przy jakiejś sile hamowania XXXX N - czy ona będzie różna dla 1 tłoczkowego i 6 ? - z jakiego powodu? przeca zależy ona od tarcia asfalt-opona.
Drążę bo nadal nie jest to dla mnie jasne.

Autor:  Janfocus [ ndz wrz 20, 2009 6:54 pm ]
Tytuł: 

Skoro chcesz cokolwiek kombinować z hamulcami, to zmieniaj tarcze i zaciski ale na 4 kołach, inaczej możesz się nie miło zaskoczyć przy ostrym hamowaniu w zakręcie (gdy jedna z osi pojazdu odjedzie)...

A tak w ogóle to zobacz ile kosztują tarcze do 320 bo do 300CE są droższe niż do mojej 500ki... [zlosnik]

Autor:  aegm [ ndz wrz 20, 2009 6:59 pm ]
Tytuł: 

Teoria a praktyka to zazwyczaj dwe rozne rzeczy. Doswiadczylem to juz nie raz w wielu dziedzinach i dlatego matematyki i fizyki nigdy nie lubilem :-) Ja ci pisze z wieloletniego doswiadczenia i nie wyssalem sobie tego co napisalem z palca.

pozdr <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
Janfocus pisze:
zaskoczyć przy ostrym hamowaniu w zakręcie


W zakrecie sie nie hamuje a juz na pewno nie ostro
[totalszok]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/