MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
pytanie o piasty https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43749 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | tomek_p [ sob wrz 19, 2009 9:20 am ] |
Tytuł: | pytanie o piasty |
Witam Wiec chce kupić do mojego 124 przednie zaciski z 320 benzyny. Tylko nie wiem czy piasty sa takie same. Czy da sie je włożyć bez wymiany piast? |
Autor: | VALENTINE123 [ sob wrz 19, 2009 9:58 am ] |
Tytuł: | |
Piasta jest taka sama ,musisz oprócz zacisków,tarcz i klocków wymienić także osłony tarcz hamulcowych bo są inne. |
Autor: | aegm [ sob wrz 19, 2009 1:12 pm ] |
Tytuł: | |
Oslony mozna delikatnie przerobic zapodajac im mala wycinke flexem by wieksza tarcza o rozmiarze 294x25 nie obcierala. Zalezy jeszcze jakie masz felgi? Bo w tym przypadku tez bedziesz potrzebowal z innym ET by nie zawadzalo o wiekszy czterotloczkowy zacisk. pozdr |
Autor: | tomek_p [ sob wrz 19, 2009 2:33 pm ] |
Tytuł: | |
Na lato mam 17 ale na zime stalówki, wiec o jakie ET chodzi. Może orientujecie sie jaka jest różnica w drodze hamowania bo szukam i nie umiem tego znalezc |
Autor: | VALENTINE123 [ sob wrz 19, 2009 11:38 pm ] |
Tytuł: | |
Raczej zapomnij o stalówkach przy zaciskach od 320 ,bo Ci nie wejdą .Oryginalnie 320 nie wychodziło ze stalówkami. |
Autor: | tomek_p [ ndz wrz 20, 2009 5:03 pm ] |
Tytuł: | |
Felgi to nie jest wielki problem bo mam tez jakieś 16. Tylko najbardziej interesuje mnie różnica w drodze hamowania |
Autor: | ukaniu [ ndz wrz 20, 2009 5:27 pm ] |
Tytuł: | |
Nie będzie albo będzie nieznaczna. Standardowe pozwalają zablokować koła i znoszą nawet dość dynamiczny styl jazdy bez faddingu. Większe średnice pozwalają odprowadzić więcej ciepła podczas agresywnej albo bardzo szybkiej jazdy - kiedy moc silnika idzie praktycznie w hamulce. Z wad zastosowania większych średnic z małymi silnikami to niedogrzanie szczególnie tylnych hamulców i szybkie ich rdzewienie. Jeśli masz wątpliwosci co do działania to może warto go przeglądnąć? Hamulce od 320 zdaje sie, też nie wchodzą w stalowe 16. |
Autor: | aegm [ ndz wrz 20, 2009 6:06 pm ] |
Tytuł: | |
tomek_p pisze: Tylko najbardziej interesuje mnie różnica w drodze hamowania
Dokladnych parametrow jednych i drugich hamulcow nie znam,ale nie jest sie chyba trudno domysles, ze 4ro tloczkowe zaciski sa o niebo lepsze od zwyklych dwutloczkowych "plywajacych". Poza tym srednica tarczy i co za tym idzie chyba najwazniejsze grubosc sprawia, ze uklad jest bardziej odporny na wyzsze temperatury i tym samym droga hamowanie bedzie nawet po wielu mocnych "przyhamowaniach" krotsza/skuteczniejsza. Do jakiegio auta chcesz w ogole taki uklad zamontowac?! Bo do zwyklej jazdy na codzen seryjny uklad hamulcowy w zupelnosci wystarcza! Jesli masz mocne auto i preferujesz sportowy styl jazdy lacznie z jazda po torze to oprocz wiekszych tarcz i zaciskow wystarczy zmienic przewody hamulcowe na stalowe i plyn hamulcowy o wyzszej temperaturze wrzenia,np.ATE Super Bleuracing. Sportowe okladziny hamulcowe,np.Ferdo Racing 2500 taz duzo dadza,ale cena jest dosc wysoka. pozdr |
Autor: | ukaniu [ ndz wrz 20, 2009 6:22 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli ja wcisnę pedał do podłogi i ABS pracuje na osi przedniej i tylnej to co może zmienić typ klocków, ilosć tłoczków czy średnica tarczy w samej drodze hamowania? Pomijam wspomnianą odporność na przegrzanie. |
Autor: | aegm [ ndz wrz 20, 2009 6:32 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: Jeśli ja wcisnę pedał do podłogi i ABS pracuje na osi przedniej i tylnej to co może zmienić typ klocków, ilosć tłoczków czy średnica tarczy w samej drodze hamowania? Juz ci odpisuje ![]() To ze masz 4 tloczki!I chyba jest oczywsite, ze 4 tloczki lepiej "chwytaja" niz tylko 2.Poza tym wieksze sa klocki bo i tarcza ma wieksza srednice. Wiem cos o tym bo przerabialem temat nieraz, gdyz jestem aktywny w sportach motorowych i na torze wlasnie hamulce i opony to wiecej niz ilosc KM pod maska ![]() pozdr <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Cytuj: Pomijam wspomnianą odporność na przegrzanie.
A to jest wlasnie najwieksza problematyka jesli chodzi o uklad hamulcowy i wlasnie mozna ja uminac lub zminimalizowac poprzez wieksze i grubsze tarcze i klocki. |
Autor: | ukaniu [ ndz wrz 20, 2009 6:38 pm ] |
Tytuł: | |
No dobra ja się zgadzam z tym, że im większe średnice tym wiecej mocy można nimi upuścić bez faddingu wynikającego z przegrzania ale nadal nie rozumiem skąd biorą się różnice w drodze hamowania, to nie jest dla mnie oczywiste. Zakładam, że oba typy są w stanie zablokować koła podczas jazdy. Wduszam pedał, w obu przypadkach (6tłoczków czy 1) ABS będzie kontrolował poślizg koła, w obu przypadkach koła kontrolowane ABSem będą się obrcałały identycznie - bo to zależy od ABSu a nie od hamulców. Dla mnie jedyna wyczuwalna różnica to subiektywna zmiana w możliwościach dozowania ale bez fajerwerków. |
Autor: | aegm [ ndz wrz 20, 2009 6:44 pm ] |
Tytuł: | |
to ze przy zacisku zwyklym 2tloczkowym ABS aktywuje sie ralatywnie szybko, a przy 4ro zdecydowanie pozniej przy 6sciu jeszcze pozniej itd. |
Autor: | ukaniu [ ndz wrz 20, 2009 6:49 pm ] |
Tytuł: | |
Hmm, a to już całkiem dziwne dla mnie. ABS aktywuje się bo ślizga się koło o asfalt a to chyba nie wynika z ilości tłoczków tylko z siły hamowania? Zakładam, że siłę hamowania 1000N czy ileś produkuje hamulec 1 tłoczkowy i 6 tłoczkowy, potem 1500 aż do poślizgu koła. Zakładamy że koło ślizga sie przy jakiejś sile hamowania XXXX N - czy ona będzie różna dla 1 tłoczkowego i 6 ? - z jakiego powodu? przeca zależy ona od tarcia asfalt-opona. Drążę bo nadal nie jest to dla mnie jasne. |
Autor: | Janfocus [ ndz wrz 20, 2009 6:54 pm ] |
Tytuł: | |
Skoro chcesz cokolwiek kombinować z hamulcami, to zmieniaj tarcze i zaciski ale na 4 kołach, inaczej możesz się nie miło zaskoczyć przy ostrym hamowaniu w zakręcie (gdy jedna z osi pojazdu odjedzie)... A tak w ogóle to zobacz ile kosztują tarcze do 320 bo do 300CE są droższe niż do mojej 500ki... ![]() |
Autor: | aegm [ ndz wrz 20, 2009 6:59 pm ] |
Tytuł: | |
Teoria a praktyka to zazwyczaj dwe rozne rzeczy. Doswiadczylem to juz nie raz w wielu dziedzinach i dlatego matematyki i fizyki nigdy nie lubilem ![]() pozdr <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Janfocus pisze: zaskoczyć przy ostrym hamowaniu w zakręcie
W zakrecie sie nie hamuje a juz na pewno nie ostro ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |