Witam,
W temacie klapy spiętrzającej, 420SEC:
Ponieważ auto było generalnie jakieś mułowate i dostawało zadyszki po wciśnięciu gazu postanowiliśmy "pogrzebać". Sprawdziliśmy podciśnienia - OK. Wydrukowaliśmy x stron z opracowania kolegi Ukaniu dot KE-Jetronic i zabraliśmy się do metodycznego sprawdzania. Okazało się że przy ruchu klapą spiętrzającą "skacze" sygnał na oscyloskopie. Wyjęliśmy potencjometr i ukazało się to (przepraszam za jakość ale aparat w telefonie złapał ostrość na tym co dalej a miał na tym co bliżej):
Jak widać
![[zlosnikz]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
na lewej krótszej ścieżce jest wyślizgany mały kawałek powierzchni (zmiana koloru z czarnego na srebrny). Prawdopodobnie jest to właśnie to miejsce gdzie sygnał się "gubi"
Ponieważ nowy potencjometr kosztuje ok 500 zł zastosowaliśmy na razie spray do potencjometrów. Po zamontowaniu układ został ustawiony poprzez odpowiednie pochylenie potencjometru w jego osi obrotu tak aby na wolnych obrotach wskazywał 0,7V. Wykonany zabieg pomógł, zniknęła zadyszka a samochód zrobił się o wiele żwawszy i zmniejszyło się falowanie obrotów. Oczywiście spray to nie jest rozwiązanie docelowe ale może chwilowo pomóc.
Pozdrawiam
Adam