MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Akumulator Ciśnienia - rytmiczne pukanie (zmiana tematu)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43780
Strona 1 z 1

Autor:  grzesiekwie [ pn wrz 21, 2009 8:47 am ]
Tytuł:  Akumulator Ciśnienia - rytmiczne pukanie (zmiana tematu)

Witam

Panowie potrzebuje pomocy, a opcja szukaj nie zwróciła pożądanych rezultatów.

Od dwóch dni słyszę pod nogami rytmiczne pukanie, na wzór chodzącego zegara. Na początku pukanie było słychać powyżej 80 km/h i 2000 obrotów.
Obecnie przy każdym ciśnięciu pedału gazu. Im mocniej wciskam to puka dalej w tym samym tempie.

Patrząc z kanału pod siedzenie pasażera wyczułem owe pukanie na 3 stalowych wężach, które tamtędy idą. Wychodzą one z urządzenia mi nie znanego, któremu zrobiłem zdjęcie. Znajduje się ono obok pompy paliwowej.

Czy to pukanie może być sygnałem że to urządzenie kończy swój żywot?

Parę dni wcześniej wymieniałem filtr paliwa i pompę, o ile to może mieć związek.

Wszelkie wskazówki mile widziane, dziękuje!

P.S. Auto to 220 CE 94 ASB tylko benzyna
Obrazek

Autor:  nnoc [ pn wrz 21, 2009 9:58 am ]
Tytuł: 

Coś tu nie gra, na zdjęciu jest zawór ASD (blokada dyfra) z zasobnikiem
ciśnienia (czarna gruszka).Te zawory zostały wycofane w 92roku.U Ciebie
powinien być zawór bez (czarnej gruszki).Drgania które czujesz to upuszczanie nadmiaru ciśnienia z układu przez zawór redukcyjny.Możliwe,
że przy pracy koło pompy paliwowej coś uszkodziłeś w mocowaniach zaworu
lub źle założyłeś osłonę.Na razie wykluczyłem możliwość uszkodzenia układu
ASD ze względu na zbyt dużą zbieżność z Twoimi czynnościami w tej okolicy.
Pozdrawiam.

Autor:  grzesiekwie [ pn wrz 21, 2009 10:09 am ]
Tytuł: 

noc pisze:
Coś tu nie gra, na zdjęciu jest zawór ASD (blokada dyfra) z zasobnikiem
ciśnienia (czarna gruszka).Te zawory zostały wycofane w 92roku.


Auto zostało zarejestrowane w Niemczech w 94, modelowo jest 93,pierwszy wypust E Classe.
Być może poprzedni właściciele coś kombinowali.

Z ASD nie notowałem żadnych problemów. Działa cały czas, pojeżdżę i poobserwuje co będzie się dziać.

Montaż pompy i filtra odbył się w zaufanym warsztacie, ponad tydzień przed wystąpieniem objawów.

Autor:  nnoc [ pn wrz 21, 2009 11:18 am ]
Tytuł: 

Niech zajrzą tam jeszcze raz.To nie żarty około 100atm.i obok benzyna.

Autor:  grzesiekwie [ śr wrz 23, 2009 7:42 am ]
Tytuł: 

noc pisze:
Drgania które czujesz to upuszczanie nadmiaru ciśnienia z układu przez zawór redukcyjny.


Czy któryś z szanownych forumowiczów spotkał się z takimi przypadłościami?

Gdzie szukać przyczyn? Nie widać nigdzie ubywania płynu.
Wąż gumowego od pompy do zbiornika wyrównawczego zostanie dziś profilaktycznie wymieniony.

Czy zużycie akumulatora ciśnienia może się objawiać upuszczaniem ciśnienia?

Jaki kolor powinien mieć płyn w zbiorniku?

Autor:  nnoc [ śr wrz 23, 2009 9:23 am ]
Tytuł: 

Płyn powinien być klarowny kolor zależy od producenta.Ciśnienie musi być
cały czas upuszczane bo pompa ma duży zapas.Upuszczanie powinno być
niesłyszalne.Może to być zasobnik ciśnienia (grucha).

Autor:  ukaniu [ śr wrz 23, 2009 10:53 am ]
Tytuł: 

Dokładnie, albo słobo odpowietrzone - jeśli ruszane - albo gruszka zepsuta - to jest właśnie tłumik i akumulator ciśnienia w układzie.
Trzeba zobaczyć po odkręceniu czy w środku jest cała, sprężynująca przepona - wkłądając jakiś tępy pręcik.

Autor:  grzesiekwie [ czw wrz 24, 2009 2:23 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
albo słabo odpowietrzone


Czy mogę liczyć na wskazówki jak odpowietrzyć układ?
Mam jedynie ASD, niva brak.
Ile ZH-M powinien mieścić taki układ?

Autor:  pawe_01 [ pt paź 30, 2009 4:17 pm ]
Tytuł:  asd

mogę poprosić o przepis jak odpowietrzyć układ ASD ?
po wymianie węża elastycznego zasobnik ciśnienia wydaje z siebie rytmiczne i głuche uderzenia ( wcześniej tego nie było )

Autor:  nnoc [ pt paź 30, 2009 7:10 pm ]
Tytuł: 

Olej ZHM 2.0 litry.Blat MB.343
Odpowietrznik na dyfrze z prawej strony nad półośką.Uwaga ciśnienie do 220
bar.Należy na kanale, na odpalonym silniku uruchomić zawór dopływu oleju
i jednocześnie odpowietrzyć układ.Uruchomienie zaworu z podstawki przekaźnika za akumulatorem.
Procedura. Na wyjętym kluczyku wyjąć przekaźnik ASD.Uruchomić silnik
jedna osoba będzie odpowietrzać układ druga uruchamiać zawór dopływowy.
Połączyć w podstawce pole 8 i 10 i możemy odpowietrzyć układ.Uwaga bardzo wysokie ciśnienie.Przekaźnik włożyć przy wyjętym kluczyku.

Autor:  pawe_01 [ sob paź 31, 2009 10:00 am ]
Tytuł:  asd

NOC !
dziękuję bardzo, pomogło

Autor:  ucho [ sob lis 14, 2009 3:22 pm ]
Tytuł: 

Witam

Mam ten sam problem co w opisach wyżej próbowalem odpowietrzyć uklad na początku nic nie lecialo póżniej lecial syf przegonilem 1 litr oleju i w końcu byl czysty ale stuka dalej czy mam trochę pojedzić i spróbować ponownie czy szukać przyczyny gdzie indziej i ile kosztuje nowy akumulator ciśnienia czy ktoś wymienial .
Pozdrawiam

Autor:  grzesiekwie [ czw lis 19, 2009 9:56 am ]
Tytuł: 

ucho pisze:
Witam

Mam ten sam problem co w opisach wyżej próbowalem odpowietrzyć uklad na początku nic nie lecialo póżniej lecial syf przegonilem 1 litr oleju i w końcu byl czysty ale stuka dalej czy mam trochę pojedzić i spróbować ponownie czy szukać przyczyny gdzie indziej i ile kosztuje nowy akumulator ciśnienia czy ktoś wymienial .
Pozdrawiam



Ja według wskazówek wymieniłem olej i gruszkę, stukanie ustało.
Wcześniej wymieniłem węża, odpowietrzałem i nic. <br>Dodano po 15 minutach.:<br>
ucho pisze:
ile kosztuje nowy akumulator ciśnienia czy ktoś wymienial .


Z tego co się zorientowałem to są dwa rodzaje akumulatorów ciśnienia. Jedne są do aut z nivem oraz a drugie do aut bez niva. Do tych 2, gruszki są mniejsze i nie występują w zamiennikach, pozostaje jedynie orginał. Za swoją zapłaciłem 340 zł, olej to wydatek rzędu 25zł / 1l febi. Weszły 2 litry.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/