MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 2:16 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kopci na biało
Post: śr paź 22, 2008 1:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sie 15, 2007 9:04 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Mam taki problem...jak jeżdzę normalnie wszystko jest ok ale jak zaczynam jeżdzić ostro to mam taki objaw... staję na światłach zaczyna buchać na biało i jest to olbrzymi obłok ale podczas jazdy tego nie ma tylko jak się zatrzymam,wtedy ruszam wolno i jadę spokojnie a na następnych światłach objaw zanika.Na 1000 km. wziął jakieś 3-4 mm oleju na bagnecie ....co to może być???

_________________
W 126/380SE/1983r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 1:59 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Taki objaw wskazuje na przedostawanie się płynu z układu chłodzenia do silnika.
On może Ci buchać w czasie ostrej jazdy tylko,że nie widzisz tego.

To może być uszczelka pod którąś z głowic, na postoju niech ktoś wkręca go na obroty a Ty obserwuj spaliny. Miałem podobny objaw, że tylko dymił na wysokich obrotach, ale z czasem już cały czas, czuć było w spalinach zapach płynu .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 2:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sie 15, 2007 9:04 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
raczej nie, poza tym zaczął brać olej a płynu nie sprawdzałem...moim zdaniem to uszczelniacze zaworów....na postoju nie ma tego objawu <br>Dodano po 43 sekundach.:<br> wszelkie sugestie mile widziane :)

_________________
W 126/380SE/1983r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 2:18 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Z uszczelniaczy to obłoki zdaje się , że są błękitne.Najlepiej to zdiagnozować rano , kiedy po odpaleniu pojawi się obłok.Spróbuj też tak, 100km\h, noga z gazu i w podłogę, kiedy zostawisz za sobą błękitny(w każdym razie jasny) obłok to uszczelniacze.
Może brać olej na zwalonej uszczelce, wtedy pojawi się w płynie lub zostanie spalony.Uszczelniacze nie ulegają uszkodzeniu nagle w przeciwieństwie do uszczelki.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 2:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sie 15, 2007 9:04 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
uszczelki odpadają bo były wymieniane całkiem nie dawno bo ciekło...rano po odpaleniu nie ma żadnych objawów....wyjeżdzam i daję mu w rurę,dojeżdzam do świateł i zaczyna buchać...sorki raczej na niebiesko-biało???....ale jak już pisałem jak jeżdzę jednostajną prędkością to może być i 100-150km/h dziś testowałem na trasie to wszystko jest ok...ale jak tylko wcisnę ubergas na długości kikuset metrów i stanę ...to wtedy za mną po prosty kometa :( Ok zwrócę uwagę na płyn....ale mogę też jeżdzić cały tydzień bez deptania i wszystko jest ok???

_________________
W 126/380SE/1983r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 2:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jak jasny, ale taki gęsty to faktycznie z uszczelniaczy (znaczy oleju)...

na zimnym to ciezko testować dymienie bo para wodna jest z wydechu (tam się skarapla i przy rozgrzewaniu na zimnym motorze wylatuje...)

co do uszczelki pod głowicą, to oczywista mogli cos zepsuć :), więc dobrze jest sprawdzić czy płyn nie bombluje i nie jest tłusty...
Niemniej tak jak mówisz może to być poprostu wina palonego oleju przez uszcelniacze...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 2:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
A pod pokrywą zaworów nic nie stuka?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 22, 2008 3:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sie 15, 2007 9:04 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
nic nie stuka

_________________
W 126/380SE/1983r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 7:53 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
zegarek pisze:
A pod pokrywą zaworów nic nie stuka?


A jakby stukalo to co ? :)

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 8:48 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Cremek pisze:
zegarek pisze:
A pod pokrywą zaworów nic nie stuka?


A jakby stukalo to co ? :)



To by było słychać :):)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 8:54 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
THC pisze:
To może być uszczelka pod którąś z głowic


to moze byc tez peknieta glowica miedzy cylindrami albo po prostu woda w oleju (czasem sie tak robi jak jest zatkana odma) albo benzynie. W kazdym razie biale w spalinach to na 100% woda, łatwo rozpoznac po zapachu - jest bardzo charakterystyczny, slodki, jesli pamietasz zapach parowozu to jest to dokladnie to.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 11:09 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
leggio pisze:
wyjeżdzam i daję mu w rurę,dojeżdzam do świateł i zaczyna buchać(...)
(...)wcisnę ubergas na długości kikuset metrów i stanę ...to wtedy za mną po prosty kometa :(


To co napisałeś, pokrywa się w 100% z przypadkiem mojego auta jak je kupiłem. Opisywałem to na mb.org.pl
Z tym, że u mnie wielka chmura wychodziła dopiero jak lekko wcisnąłem gaz po zatrzymaniu.

Było tak, że jak zatrzymywałem się po ostrej jeździe po autostradzie, wydostawały się ogromne siwe kłęby o zapachu oleju.

Przyczyna bardzo prosta [zlosnik] - olej był zasysany przez odmę z lewej pokrywy zaworów.

Walnięte były krućce plastikowe na rurce olejowej i olej zamiast wpływać w podpory wałka i chlapać na krzywki, tryskał gdzie popadnie.

Nowe plasticzki, nowy wałek, nowe dźwigienki, nowe podpory i nie dymi [zlosnik] [zlosnik]

sneer pisze:
kazdym razie biale w spalinach to na 100% woda

Jak widać wyżej, nie 100%


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 1:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
zegarek pisze:
Jak widać wyżej, nie 100%


to moze zdefiniuj "białe"
olej nie ma szans spalić się na biało.
dymi zwykle na niebiesko, jak jest bardzo duzo to na brazowo (w odroznieniu od czarnego dymu z sadzy czyli niedopalonej ropy)

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 23, 2008 5:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sie 15, 2007 9:04 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Warszawa
Sprawa się raczej wyjaśniła...jakiś czas temu poszedł łańcuch rozrządu( a buchanie rozpoczęło się po remoncie) i jedna głowica była w porządku a w drugiej poszły zawory(tłoki ok) i mój kolega wstawił mi głowicę po remoncie 1,5 roku temu bo robił remont swojego silnika ale w międzyczasie kupił 5L AMG więc obie głowice leżały w garażu i na 99% szlag trafił uszczelniacze zaworów...zasięgnąłem porady w kilku warsztatach i wszyscy mówią to samo...nie wstawia się zleżałych głowic bo uszczelniacze może po prostu sparciały....wymienię i mam nadzieję że będzie ok.

A ten dym jest bardziej niebieski i po przejechaniu 1500km wziął 5mm oleju na bagnecie a płyn jest ok...Sorki że wprowadziłem w bład pisząc o białym ale wtedy tak mi się wydawało...ale obłok jest niebieskawy(bierze olej jak bucha)

Tylko teraz pytanie czy wymienić w obu głowicach czy tylko w tej wymienionej???...bo stara nie oberwała(oczywiście była sprawdzona).

Dzisiaj przejechałem sobie 50 km po mieście...spokojna jazda i od czasu do czasu w miarę ,,lekkie'' depnięcia podczas wyprzedzania i wszystko było ok.

_________________
W 126/380SE/1983r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 10:29 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 22, 2007 4:36 pm
Posty: 15
nie zakładałem już nowego teamtu więc napiszę tutaj u mnie bierze olej, tak 1l na 2 tys.. Czasem puści na skrzyżowaniu niebieski dymek ale pali zima/lato bez najmniejszego problemu od pierwszego przekręcenia kluczyka i bez piłowania (teraz mała awaria ciężko pali na ciepłym, ale myślę że dojdę co jest przyczyną). Pomierzyłem kompresję i mam tak. 1 - licząc od przodu auta - 13,5. 2- 13 3-13,5 4-13,5 próba olejowa 1- 14,5 2-14 3-14,5 4-14,5 ciśnienie zwiększyło się po dodaniu oleju do cylindrów o 1 bar więc to świadczy już że mam silnik do wymiany czy tam do remontu czy w moim przypadku wystarczy wymienić tylko uszczelniacze?? Silnik chodzi jak powinien stabilne obroty i wszystko jest ok poza braniem tego oleju i czasem puści dymka przebieg to około 300 tys. km może więcej kto to wie, książka podaje 12 a dlaczego u mnie wychodzi więcej ??

_________________
Mercedes 190E 2.0 1989r. 4 manual


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl