MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
automat 722.4xx vs 722.3xx https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43839 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | oress [ czw wrz 24, 2009 12:54 pm ] |
Tytuł: | automat 722.4xx vs 722.3xx |
Według VIN w moim 260 SE powinienem mieć skrzynię: 722 412 02 560961 ale jest założona 722.3xx , bodajże 722.351 - nie mogę teraz się upewnić bo jestem w pracy. Niebawem będę zmieniał silnik z 2,6 na 3,0 i zostanę przy skrzyni 722.3xx Czy ktoś może mi wyjaśnić jakie są zasadnicze różnice między skrzyniami: 722.4xx a 722.3xx ? Która lepsza / gorsza i dlaczego i czy dobrym pomysłem jest skrzynia 722.3xx z silnikiem m103 3,0 w budzie W126 ? Skrzynię 722.3xx mam już wyjętą z auta, co warto w niej przeglądnąć skoro jest na wierzchu ? Ogólnie ta skrzynia z silnikiem 2,6 działała bez zarzutu i jestem z niej w 100% zadowolony. |
Autor: | ukaniu [ czw wrz 24, 2009 1:40 pm ] |
Tytuł: | |
To są podobne skrzynie i w sterowaniu i w bebechach. Zmiany wynikają z tego, że 722.3 jest liczona na maksymalnie 400 N*m A 722.4 na 200. To ile przeniesie konkretny podtyp wynika z ilości tarcz sprzęgieł i regulacji oraz zmian w sterowaniu (tłumiki itd.) Trzeba by sprawdzić z jakim silnikiem pracowała twoja skrzynia .3 i jeśli miał moment wiekszy niż M103 to nie ma się czym martwić i szukać dziury w całym. Jak sie zacznie psuć będziesz myślał. |
Autor: | oress [ czw wrz 24, 2009 1:50 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: Trzeba by sprawdzić z jakim silnikiem pracowała twoja skrzynia .3 Gdzie to sprawdzić jeśli znałbym pełny numer skrzyni ? Któryś z poprzednich właścicieli zmienił silnik m103 2,6 na drugiego 2,6 bo numery niezgodne z VIN. Numery skrzyni też niezgodne z VIN bo powinna być .4 a jest .3 Czyli teoretycznie obecna moja skrzynia .3 (mocniejsza) będzie lepsza do silnika 3,0 niż skrzynia .4 ? ukaniu pisze: nie ma się czym martwić i szukać dziury w całym
po prostu jestem ciekaw czym się różnią |
Autor: | ukaniu [ czw wrz 24, 2009 3:42 pm ] |
Tytuł: | |
Wpisać numer 722.XXX w google i najczesciej znajduje sie z jakim silnikiem jeździła, albo pytać na forum - poszukamy w dokumentacji ![]() Aby znaleźć wszystkie różnice pomiędzy tymi skrzyniami powinieneś poszukać manuali serwisowych - plączą sie po odmętach Internetu. Pomysł na konstrukcję mechaniczną i sterowanie tych skrzyń jest dokładnie identyczny - z tym, że .3 jest solidniejsza w środku, ZTCP inne średnice koszy mieszczących wiekszą liczbę tarczek o wiekszych powierzchniach okładzin, trochę inne taśmy hamulcowe. |
Autor: | oress [ czw wrz 24, 2009 8:08 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawdziłem i moja skrzynia to: 722 341 0 3148248 przed tym numerem jest jeszcze : 124 270 37 01 , czyli mam się domyślać, że ta skrzynia wczesniej siedziała w budzie 124 ? znalazłem takie coś: 1) http://mbspecialist.pl/mercedes_modelinfo/124/5/226/ 2) * 260E: 722.409 transmission (except the 4matic: 722.341) * 300E: 722.320 or 722.358 (includes CE and TE; 4matic 722.342 or 722.346) * 300E-24: 722.359 or 722.501 (includes CE-24 and TE-24; 4matic 722.342 or 722.346) * E320: 722.369 or 722.503 * E420: 722.354 * E500: 722.365 czyżbym miał skrzynię z 4Matic-a ? nie mogę też znależć danych regulacyjnych modulatora tej skrzyni bo np. nie ma ich na tej liście modulator jest koloru czerwonego. Wiem że temat nic nie wnosi, ale pragnę dowiedzieć się czegoś o mojej skrzyni. |
Autor: | ukaniu [ czw wrz 24, 2009 9:15 pm ] |
Tytuł: | |
Tak wygląda, że pochodzi z 260E 4-Matic, widocznie ktoś ją przerobił na zwykłą. Tzn odkręcił tył z układami 4M i wstawił normalne wyjście na wał napędowy. Znaki na odlewie skrzyni nie mówią z czego pochodzi tyle, dla czego została głównie zaprojektowana, w 124 bywają części ze 126, 201 a i ze 140. |
Autor: | oress [ czw wrz 24, 2009 9:32 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: Tzn odkręcił tył z układami 4M i wstawił normalne wyjście
właśnie zauważyłem że skrzynia poci się na uszczelce od tej tylnej części - czy jest dużo zachodu i niespodzianek w uszczelnieniu tego na nowo ? Jak oglądam całą skrzynię to wygląda bardzo świerzo i czysciutko, simmering ten na wałku od strony konwertera praktycznie jak nówka., no i przed wyjęciem pracowała b. ładnie - śmiem snuć domysły że ktoś to wyremontował. Ale ... z jakiego biegu powinna startowac ta skrzynia z czerwonym modulatorem ? I jaki modulator powinien tam być ? I czy rodzaj (kolor) modulatora wpływa na to z jakiego biegu skrzynia startuje bo, patrząc na listę http://www.automat.pl/infoserwis/modulatory/index.html wynika że modulatorem o tym samym kolorze skrzynie starują z różnych biegów. Jak to właściwie jest z tym startem, jeśli według danych technicznych normalnie startuje z dwuki, to w jakich warunkach startuje z jedynki ? z wciśniętym KD? czy moze z głębszym wciśnięciem gazu, ale bez KD ? - właśnie zależy mi żeby uzyskac start z jedynki bez KD ale z gł.ebszym wciśnięciem gazu, natomiast przy deikatnym ruszaniu żeby startowała z 2ki - da się to osiągnąć ?? |
Autor: | ukaniu [ czw wrz 24, 2009 10:02 pm ] |
Tytuł: | |
Kolor modulatora zalezy od tego jaka skrzynia i z jakim silnikiem współpracuje aby zmiana biegów zawsze występowała z określoną płynnością. Modulator nie zmienia biegu z jakiego startuje skrzynia. To kwestia płyty sterującej, odpowiada tylko za wspomnianą płynność. Większość skrzyń startuje z 2 biegu i 1 bieg jest włączany przy mocniejszym wciśnięciu gazu, bez koniecznośći włączania k-d. Oczywiście mowa o prawidłowo wyregulowanej lince połączonej z gazem i trybie S - w trybie E skrzynia włączy 1 tylko albo z głębokim wciśnięciem gazu albo z k-d. Za punkt włączenia 1 w zależności od gazu jak i późniejsze właczanie kolejnych biegów odpowiada linka i układy z nią związane. Nie leje się olej z uszczelnień i skrzynia pracuje OK to nie ma sensu jej ruszać. |
Autor: | oress [ czw wrz 24, 2009 10:28 pm ] |
Tytuł: | |
OK, dzięki za porady, skrzyni ni będe ruszał, skoro tylko lekko poci się na tylnej uszczelce. Znalazłem ciekawe linki związane z ruszaniem z pierwszego biegu 1) http://www.peachparts.com/Wikka/W126FirstGearStart Wygląda na to że w każdej 722.xxx da się zrobić ruszanie z jedynki, trzeba tylko zdobyć sterownik-przekaźnik ze starszej ASB 2) taka ciekawostka http://www.fgsswitch.com/ |
Autor: | ukaniu [ czw wrz 24, 2009 10:41 pm ] |
Tytuł: | |
co do 1 biegu to nie do końca. Aby skrzynia podczas postoju na D pracowała na 1 wymagana jest ingerencja w płytę sterującą - trzeba zmodyfikować jeden zaworek i wyjąć kulkę. Moduł FGS uruchamia zawór K-D (bez mechanicznego właczenia go gazem do dechy) podczas postoju do prędkości 12km/h więc zwykła skrzynia zaraz po ruszeniu przy niewielkim wciśnięciu gazu wrzuci 1. Eksperymentowałem z tym, zrobiłem malutki układzik FGS na PIC12F675 z możliwością wybory prędkości włączenia k-d i wyłączenia i nie jest to zbyt wygodne. Skrzynia za dużo mieli biegami, robi się narowista. Zrezygnowałem - jak mam ruszyć ostro to i tak ładuję do dechy. |
Autor: | lukasz [ czw wrz 24, 2009 10:54 pm ] |
Tytuł: | |
Miałem 380SE w którym ustawiłem linkę w taki sposób, żeby prawie zawsze ruszała z 1. Żeby ruszyć z 2. trzeba było naprawdę delikatnie operować gazem ale dawało się, co było przydatne w zimie. Spisywało się to świetnie, również kolejne biegi wrzucał przy wyższych obrotach co mi odpowiadało. IMO w słabszych silnikach ruszanie z jedynki to dobry pomysł. |
Autor: | oress [ czw wrz 24, 2009 10:57 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: zrobiłem malutki układzik FGS na PIC12F675 właśnie pomyślałem o tym samym żeby się za to zabrać ale na AT89C2051 ... fajnie ze przedemną zbadałeś temat ... raczej sobie odpuszczę ukaniu pisze: Aby skrzynia podczas postoju na D pracowała na 1 wymagana jest ingerencja w płytę sterującą - trzeba zmodyfikować jeden zaworek i wyjąć kulkę. czy to spowoduje trwałe ruszanie z jedynki, czy tylko da możliwośc wyboru między startem z 1 a 2 ? Masz jakieś opisy, schematy, rusunki ? <br>Dodano po 1 minutach.:<br> lukasz pisze: IMO w słabszych silnikach ruszanie z jedynki to dobry pomysł.
dlatego drąże temat ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |