MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

jak zakonserwowac
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43868
Strona 1 z 2

Autor:  tomek_p [ sob wrz 26, 2009 1:40 am ]
Tytuł: 

Witam, i chce sie pochwalić ze jestem już po remacie silnika. No doszło tam jeszcze kilka rzeczy jak pompa wtryskowa i wspomagania i turbina. Ale co będę pisał o głupotach(bo by mi brakło nocy) ale powoli wychodzę na prosta :).

Auto pojechało do blacharza bo jak zacząłem tam dłubać śrubokrętem to okazało sie że trzyma sie to kupy tylko na konserwacji pełno dziur . Już jest po spawaniu wyszło to łata kolo łaty, ale teraz mam problem czym to zabezpieczyć, bo im więcej szukam tym mniej wiem.

Co forum i strona to ktoś coś innego poleca a mi chodzi o coś w skutecznego i w rozsądnej cenie. ale wyjaśnionego krok po kroku jeśli można <br>Dodano po 6 minutach.:<br> Obrazek
Obrazek
Obrazek <br>Dodano po 3 godzinach. 29 minutach.:<br> Obrazek

Autor:  TReneR [ sob wrz 26, 2009 10:48 am ]
Tytuł: 

O matko - ale pognil!! :o Ale ladnie pospawane (nie punktowo) [ok]
O konserwacji bylo juz pare razy na forum. Ja stosuje "cynk w sprayu" ale przedtem wszysto pokrywam cortraninem (odrdzewiacz), ktory po przereagowaniu zmywam dokladnie rozpuszczalnikiem nitro. Na cynk farba nawierzchniowa (najlepiej odporna na oleje) a na to "autosmar"/"baranek".


ps. Nie przepadam za farbami/podkladami epoksydowaymi

Autor:  _me: how_ [ sob wrz 26, 2009 11:14 am ]
Tytuł: 

TreneR, wstydziłbyś się pisać o tym cynku w spreju.

Autor:  Xytras [ sob wrz 26, 2009 11:28 am ]
Tytuł: 

Ja bym szlifował te spawy, po dokładnym usunięciu rdzy czy to mechanicznie czy chemicznie grunt(podobno wurth dobry) w razie potrzeby pasta na spawy i potem jakiś podkład i konserwacja, ja ostatnio stosowałem Bolla na pędzel, czy będzie dobra też się zobaczy ;)

Autor:  darus [ sob wrz 26, 2009 11:34 am ]
Tytuł: 

Fakt, pospawany dokładnie, ale strasznie zgnił. Ja bym te spoiny troche zeszlifował, żeby zbytnio nie było ich widać. Na to proponuje grunt epoxydowy jakiejś dobrej firmy. Po zagruntowaniu spoiny potraktuj masą uszczelniającą (tylko nie żadnym silikonem), są specjalne masy w tubkach pod pistolet silikonowy. Na to mozna nałożyć jakiś czarny mat, np. najtańszy Motip spray, a od zewnątrz pokryć to barankiem.

Autor:  TReneR [ sob wrz 26, 2009 12:44 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
TreneR, wstydziłbyś się pisać o tym cynku w spreju.

A to dlaczego? Prubowales kiedys sam, czy ludzie mowili, ze ludzie mowili?

Stosuje od kilku lat i jestem zadowolony.

ps. a co to jest "sprej"? ;)

ps.1 http://www.allegro.pl/item747275397_mal ... ulver.html

Autor:  kuboxxx [ sob wrz 26, 2009 1:36 pm ]
Tytuł: 

Pytanie: Tak wygląda profesjonalne robienie blacharki ? Samochód na kołku, przechylony i do tego nie wyjęcie zespołu zawieszenia ? :roll:

Autor:  darus [ sob wrz 26, 2009 1:53 pm ]
Tytuł: 

Oczywiscie, że nie jest to profesjonalny remont, ale trzeba przyznać, że blacharz jest dobry, zrobił wstawki na styk, bardzo gestym spawem. Podejrzewam, że w tym aucie jeszcze nie jedno by sie znalazło.

Autor:  TReneR [ sob wrz 26, 2009 2:47 pm ]
Tytuł: 

darus pisze:
Podejrzewam, że w tym aucie jeszcze nie jedno by sie znalazło.

Sprawdz nad tylnym wozkiem zawieszenia - tam jest to bardzo slabo fabrycznie zabezpieczone... Dwa lata temu robilem - wozek wyjechal i nastapil tyzien ze szlifierka i spawarka (szczegolnie "trojkaty" i nadkola - rdza pod barankiem).

Autor:  tomek_p [ sob wrz 26, 2009 3:15 pm ]
Tytuł: 

Ja jestem zadowolony z blacharza, już sie nie łudzę, ze zrobię z tego auta ''ideał''. Estetyka to nie był priorytet chodziło mi o to żeby to było dobrze zrobione

Autor:  BrunoGiamatti [ sob wrz 26, 2009 3:43 pm ]
Tytuł: 

O ja pierdziele ale go zżarło [zlosnik]
Ja u siebie łatałem teraz dziury w bagażniku pozostawione przez gazowników .. a było ich 6 i to konkretnych rozmiarów. Na razie jest ok. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Autor:  Xytras [ sob wrz 26, 2009 3:52 pm ]
Tytuł: 

tomek_p pisze:
Ja jestem zadowolony z blacharza, już sie nie łudzę, ze zrobię z tego auta ''ideał''. Estetyka to nie był priorytet chodziło mi o to żeby to było dobrze zrobione

Pochwalisz się gdzie robisz, bo prace nie wyglądają źle, a wiedza o takim fachowcu w okolicy zawsze się przyda ;)

Autor:  Popey [ sob wrz 26, 2009 8:53 pm ]
Tytuł: 

..a na koniec zastosuj kompletne zabezpieczenie podwozia i profili ...np TECTYL i tak co 2-3 lata.Przed położeniem musisz wszystko wyczyścić z rudego nalotu.

Autor:  ukaniu [ sob wrz 26, 2009 9:18 pm ]
Tytuł: 

Odtłuścić, oczyścić, popsikać dinitrolem RC900, czy brunoxem epoxy, zostawić do wyschnięcia na 2-3 dni, zmyć acetonem, odrazu pomalować wash primerem a potem podkładem epoksydowym. Jest wielu producentów tych środków.

Autor:  darus [ ndz wrz 27, 2009 11:40 am ]
Tytuł: 

Ja odstawiam swojego w czwartek do blacharza w celu zrobienia prawego progu przy tulejkach oraz załatania dziury w ławie silnika. Ciekawy jestem jak mu to wyjdzie, ogólnie czekałem na termin ponad miesiąc, podobno gość jest dobry. Zrobi wstawki, odstawiam auto na konserwe profili. W Słupsku w Pzmocie trudnia sie konserwacją preparatem Rust Check, macie koledzy jakieś zdanie na temat konserwacji tymże środkiem?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/