MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300SEL - Nowy członek rodziny - Kilka drobnych problemów
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43918
Strona 1 z 1

Autor:  Marian666 [ pn wrz 28, 2009 10:47 pm ]
Tytuł:  300SEL - Nowy członek rodziny - Kilka drobnych problemów

Witam forumowiczów,

Na początek chciałem się pochwalić nowym nabytkiem, ponieważ wydaje mi się, że trafiłem na bardzo zadbany egzemplarz i jest tego godzien :)

Moim drugim Mercedesem w życiu okazał się być model W140. Jest to wersja przedłużana z silnikiem 3.2L. Wyposażenie na wysokim poziomie i o dziwo większość przełączników działa, ale o tym się nie będę rozpisywał. Auto ma 166000 przebiegu w co jestem skłonny uwierzyć ze względu na poprzedniego właściciela, który dysponował kilkoma autami i raczej rzadko jezdził. Samochód posiada, co dla wielu będzie karygodne, instalację BRC SEQUENT, która po wymianie reduktora chodzi odpukać bardzo dobrze. Auto wymaga jeszcze paru godzin pracy, ponieważ kilka elementów wyposażenia nie działa jak należy. Są to m.in:

- Domykanie drzwi (działa chwile po wyjęciu bezpiecznika)
- Sterowanie fotela kierowcy (góra/dół)
- Pompowanie fotela kierowcy (pokrętło działa i spuszcza powietrze ale słabo pompuje, może ktoś miał podobny problem)
- lusterka nie działają (tylko na boki)

Do forumowiczów mam dwa pytania :
1. Auto na zimnym silniku szarpie przy 2000-3000 obr., później jest ok.(mechanik mówił o przepustnicy)
2. Jak się zdejmuje tylną blende na światła cofania? (tradycyjnie jest brudna)

Załączam zdjęcia samochodu (na razie na szybko), może się spodoba bo coraz mniej widać na naszych drogach zadbanych w140. Niestety część z nich trafiła na dojechanie przez dresiarzy. Pozdrawiam. Mariusz.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa57120317b8c3a3.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b817a8563353e882.html

Autor:  Emsi [ wt wrz 29, 2009 8:02 am ]
Tytuł: 

Wow, trafić na auto z takim (rzeczywistym) przebiegiem to fajna sprawa!

Pochwal się proszę zdjęciami korzystając z serwera naszego forum, bo fotosik to nie jest najlepsze miejsce na trzymanie zdjęć.

Może wrzuciłbyś VIN - myślę, że wielu będzie ciekawych, bo to niespotykanie rzadka kombinacja: silnik 3.0l w budzie typu LONG i z bajerami typu dociąganie drzwi... :)

Autor:  psinthos [ wt wrz 29, 2009 9:29 am ]
Tytuł:  Re: 300SEL - Nowy członek rodziny - Kilka drobnych problemów

Gratuluje zakupu. Male serce w ciezkim cielsku... [zlosnik]
LPG bardzo nie pasuje do tego auta - ale co z tym dalej zrobisz to oczywiscie Twoja sprawa... [oczko]

Domykanie dzialajace przez chwile po resecie pompy to klasyka w 140. Polecam lekture:

http://www.v12uberalles.com/Closing_Assist_Pump.htm

Od dodawania i spuszczania powietrza jest 'pionowy' plaski przelacznik. Pompujesz nim boki fotela - czy napelniaja sie po nacisnieciu przelacznika w kieruku przodu pojazdu?

Przyjrzyj sie wiazce silnika - jak wyglada izolacja przewodow?

Autor:  pepe [ wt wrz 29, 2009 9:37 am ]
Tytuł: 

no akurat 300/320 long to druga pod wzgledem popularnosci (po 300/320 short) kombinacja. powstalo ok 85,000 szt (a short 95,000)....

dla porownania: samochodow 600L powstalo ok 30,000 przez wszystkie lata...


- domykanie - jesli bezpiecznik to trzeba sie przyjrzec pompie prozniowej - tej głównej

- pompowanie fotela: byc moze pokretlo zle kontaktuje z powodu przetarcia

- lusterka: moze byc przelacznik lusterek, ktory nie kontaktuje w pionie; jelsi to oba lustreka, to wiadomo, ze raczej przelacznik

- element przezroczyty blendy jest klejony chyba - aby wyczyscic trzeba to rozkleic i ponownie skleic (szczelnie - aby nie zaciekało).

Autor:  Marian666 [ wt wrz 29, 2009 4:32 pm ]
Tytuł: 

Więc po kolei :

Cytuj:
silnik 3.0l w budzie typu LONG i z bajerami typu dociąganie drzwi...


300 sel to oznaczenie modelu, silnik jest 3.2L 231km.


Cytuj:
Od dodawania i spuszczania powietrza jest 'pionowy' plaski przelacznik. Pompujesz nim boki fotela - czy napelniaja sie po nacisnieciu przelacznika w kieruku przodu pojazdu?


U mnie pompuje się tylko odcinek lędźwiowy chyba, nie naciskalem przęłącznika tylko kręciłem nim w pozycji od 0-5, może to masz na myśli.

Cytuj:
Przyjrzyj sie wiazce silnika - jak wyglada izolacja przewodow?


Jak tylko będę miał chwilę to zwróce na to uwagę


Dziękuję za wszystkie sugestie, powoli będę chciał doprowadzić go do idealnego stanu. Na razie wymieniłem olej, filtry i świece, oraz dziś wycieraczki (100zł udało się dobrać komplet z actrosa). Czeka mnie jutro daleki wyjazd, jak wrócę nie omieszkam dodać ładniejszych zdjęc.

Dokładam VIN, auto chyba było z przodu klepnięte bo fabrycznie miało wycieraczki reflektorów:

Model 300 SEL 3.2 / S 320
Chassis 1400331A085260
Engine 104990 12 036330
Transmission 722502 03 737728
Order 0 2 531 11277
Delivery date 01.06.92
Dealer France, Monaco (531)
Interior leather blue (262)
Paint
904 midnight (dark) blue (T) (с 01.01.1968)
Options
211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
rear axle with automatic limited slip differential (ASD)
221 left front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
222 right front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
223 rear seat backrest and headrests, electrically adjustable
(с 01.07.1991)
227 ashtray and cigar lighter in the rear, illuminated (с 01.03.1980)
284 trunk set, 5-piece
wood selector lever
shift lever in wood/leather combination (с 01.01.1990)
291 airbag for front passenger
airbag for driver and front passenger (с 01.07.1987 по 30.09.1993)
airbag for driver and front passenger
(if driver airbag standard - then only for passenger)
302 folding armrest in the rear with storage tray (с 01.01.1990)
303 front folding armrest with tray (с 01.01.1990)
306 activated charcoal filter (odor filter) (с 01.01.1990)
425 5-speed automatic transmission (с 01.02.1988)
440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
538 automatic antenna and front loudspeaker - without radio set
(model 500SEC with loudspeaker only) (с 01.10.1989)
540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985)
581 automatic climate control (с 01.01.1977)
592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane
(laminated glass), band filter green heat-insulating glass all round,
heated rear window, laminated safety glass - tinted strip
(с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
610 headlamps and fog lamps and additional bright light with amber
lenses (с 01.11.1965 по 31.03.1994)
630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)
652 8-hole light alloy rims (с 01.01.1990)
731 wood trim, burred walnut root (с 01.08.1980)
812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)
826
857 new shift-/selector lever generation br 140 (с 01.01.1990)
883 closed aid for doors and trunk lid (с 01.07.1989)
200A Unknown code

Pozdrawiam
Mariusz

Autor:  maclaw [ wt wrz 29, 2009 8:26 pm ]
Tytuł: 

Autko bardzo bardzo fajne, gratuluje zakupu

silnik mały trochę, ale jak kto lubi...

Faktem jest, że przyjemnie jest mieć W140 z tak małym przebiegiem - moja ma np. 161 tyś aktualnie...

Autor:  Marian666 [ wt wrz 29, 2009 8:32 pm ]
Tytuł: 

Na auto trafiłem przez przypadek, znajomy kuzyna sprzedawał. Gdyby nie to to pewnie miał bym teraz a4 w dieslu... oczywiście jako fan Mercedesa nie żałuję swojej decyzji :)

Autor:  Emsi [ wt wrz 29, 2009 9:43 pm ]
Tytuł: 

Emsi pisze:
bo to niespotykanie rzadka kombinacja: silnik 3.0l w budzie typu LONG i z bajerami typu dociąganie drzwi...


pepe pisze:
no akurat 300/320 long to druga pod wzgledem popularnosci (po 300/320 short) kombinacja. powstalo ok 85,000 szt (a short 95,000)....


OK. Zgadzam się. Zastosowałem szybki skrót myślowy... ;) Chciałem przez powyższe stwierdzenie powiedzieć, że rzadko trafiają takie auta obecnie na rynek. Wynika to być może z faktu, że dużo 300/320-tek w wersji długiej trafiało do burmistrzów/prezydentów w niemieckich gminach oraz na taksówki. Tak więc, w dużej mierze poprzez ogromne przebiegi takie auta wyginęły.

Autor:  Marian666 [ wt wrz 29, 2009 9:48 pm ]
Tytuł: 

Ten podobno był autem Francuskiego ministra obrony, nie ma podwójnych szyb tylko dwie sklejone razem (pancerne?)

Autor:  pepe [ śr wrz 30, 2009 9:12 am ]
Tytuł: 

A mozesz wiec zrobic zdjecie tego szczegółu - z lekko opuszczoną szybą w drzwiach?

Niemozliwe... Dopiero w 220/221 pojawily sie szyby podwojne klejone (i tak jest do dzis).

Autor:  Marian666 [ czw paź 01, 2009 10:15 am ]
Tytuł: 

Witam, niestety nie moge na priv. Jestem teraz na wyjeździe w Kołobrzegu wracam w niedziele to cykne fote. Poprzedni właściciel kupił go z licytacji od francuskiego ministerstwa, powiedział, że ma pancerne szyby i drzwi na zamówienie. Nie mam powodów, żeby mu nie wierzyć ale zawsze warto to sprawdzić.

Autor:  Marian666 [ ndz paź 04, 2009 4:08 pm ]
Tytuł: 

Dziś wrzuce fotki dla kolegi pepe, a przy okazji... Wczoraj wróciłem z dalekiej trasy i troche zaskoczyło mnie spalanie. Wyszło 16,8L LPG na 100km jadąc max do 130km/h, cztery osoby i bagaże, cały czas trasa. Czy to normalne spalanie, zwłaszcza na trasie? Co może być przyczyną takiego żłopania?

Autor:  Mirmur [ ndz paź 04, 2009 4:22 pm ]
Tytuł: 

Marian666 pisze:
Ten podobno był autem Francuskiego ministra obrony

Pojazdy francuskiego ministerstwa obrony podobnie jak francuskie pojazdy wojskowe dość łatwo odróżnić od innych, bo ich skrzynie biegów posiadają tylko bieg wsteczny.
Marian666 pisze:
nie ma podwójnych szyb tylko dwie sklejone razem (pancerne?)

Nie.
Marian666 pisze:
...Wyszło 16,8L LPG na 100km jadąc max do 130km/h, cztery osoby i bagaże, cały czas trasa. Czy to normalne spalanie, zwłaszcza na trasie? Co może być przyczyną takiego żłopania?

Masa, mały silnik oraz prawdopodobnie uchylona któraś z szyb.

Autor:  Marian666 [ ndz paź 04, 2009 4:29 pm ]
Tytuł: 

Czyli spalanie w normie? Szyby były pozamykane. A jeżeli chodzi o ten wsteczny to jak mam rozumieć, że francuzy miały tylko wsteczny? Możliwe, że po prostu poprzedni właściciel trochę podkoloryzował historię samochodu.

Autor:  Janfocus [ ndz paź 04, 2009 6:35 pm ]
Tytuł: 

jeśli to sekwencja, to może jest coś nie tak z mapą wtrysku, mojemu znajomemu w następcy 140 właśnie zamieniły się mapy z benzyną i faktycznie trochę więcej palił... Poza tym fakt że mały motor plus masa -właśnie może to auto jest jakoś wzmacniane i wazy dożo więcej?

Tak czy siak warto podregulować :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/