MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 30, 2009 9:49 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr wrz 30, 2009 7:44 am
Posty: 6
Witam jak w temacie przez pewien czas raz był nawiew i działał poprawnie a raz jakieś wydobywało się brzęczenie i nie wiał jak należy. W czorajszym dniu wogóle przestało wiać. Po sprawdzeniu prąd nie dochodzi do pokrętła rwgólatora prędkości nawiewu. Co to może być proszę o pomoc. Dziękuję z góry :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 30, 2009 11:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 21, 2005 7:35 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Piła
Hejka, Pod maską w okolicy puszki z bezpiecznikami masz opornice odpowiedzialną za prędkości biegów wentylatora - jest ona zabudowana chromowanym dziurkowanym ekranem(pod uszczelką). Może opornica siadła choć z doświadczenia wiem że raczej rzadko to się dzieje. Bardziej stawiałbym na to że szczotki się skończyły w silniku wentylatora albo jedna z nich się zawiesiła. Wyjmij wentylator ( jest pod silnikiem wycieraczek) i wyczyść kumutator z zabrudzeń delikatnym papierkiem ściernym. Ja tak zrobiłem u siebie i działa już przeszło rok bez zastrzeżen. Powodzenia :)

_________________
Arti_Merc (W124 '92 Coupe 300 24v)
oraz W124 '95 200D Budyń
(Ex W123 '78 200E+LPG)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd - to ludzie chodziliby na rękach :D
:star: DIESEL kopci, DIESEL czadzi, DIESEL nigdy Cię nie zdradzi! :star:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 30, 2009 12:49 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr wrz 30, 2009 7:44 am
Posty: 6
dzięki wielkie za podpowiedz. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 30, 2009 12:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
Jak już to zrobisz to daj znać czy to było to i może jeszcze opisz czynności które wykonałeś.

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
Post: śr wrz 30, 2009 7:47 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Przecież napisał:

Merc_124 pisze:
Po sprawdzeniu prąd nie dochodzi do pokrętła rwgólatora prędkości nawiewu.


- więc czemu prowadzisz na "ślepe tory"?

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 01, 2009 7:48 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr wrz 30, 2009 7:44 am
Posty: 6
Witam ponownie po rozebraniu delikatnie auta odkryłem gdzie znajduje się OPORNICA po wzęciu probówki sprawdziłem że prad nie dochodzi do OPORNICY. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ? oczywiście bezpieczniki sprawdziłem :). PS:Ominowłem w moim wcześniejszym opisie jedną rzecz która może mieć wpływ na tą całą usterkę. Przy pedałach sprzęgła hamulca i gazu jak urerzy się (mocno) w przedłużenie tunelu środkowego(tam gdzie znajduje się nagrzewnica) to wentylator zaskrzeczy i zacznie wiać na chwilę i wyłącza się ponownie.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 01, 2009 8:17 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Merc_124 pisze:
oczywiście bezpieczniki sprawdziłem :)


Możesz bliżej opisać, co u Ciebie znaczy słowo "sprawdziłem"?
Pewnie zdjąłeś pokrywę skrzynki i sprawdzenie to był "rzut oka"?
Otóż dany bezpiecznik należy WYJĄĆ i dokładnie OBEJRZEĆ, gdyż te bezpieczniki potrafią się przepalać w niezauważalny sposób, a ich końcówki stykowe potrafią śniedzieć i skutecznie blokować przepływ prądu. Oprócz tego bezpiecznik dmuchawy (nr 12) potrafi wypalić gniazdo - jego dolne pole stykowe wytapia plastik obudowy i zapada się w głąb, powodując przerwanie przepływu prądu.
Następna rzecz: dmuchawa ma osobny styk w stacyjce (15X). Należy sprawdzić, czy po uruchomieniu silnika na bezpieczniku nr 12 pojawia się napięcie. Jeżeli nie ma - to kostka stacyjki jest uszkodzona.
Nie napisałeś, czy masz klimę. Jeżeli tak, to bezpiecznik od dmuchawy jest poza skrzynką bezpiecznikową.
Poza tym schemat tego obwodu jest na "ruskiej stronie" ze schematami. Od tego powinieneś zacząć - wszelkie dodatkowe pytanie byłyby wtedy niepotrzebne.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 01, 2009 11:07 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr wrz 30, 2009 7:44 am
Posty: 6
Dzięki za wyczerpujący opis :) dokładnie oglądałem bezpieczniki na oko wyglądają dobrze ale jeszcze sprawdzę je miernikiem i sprawdze gniazda plastikowe może faktycznie się wypaliło. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> a słowo sprawdziłem tzn że wziąłem probówkę w rękę i sprawdziłem czy jest przepływ prądu <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Auto nie posiada klimy


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 01, 2009 3:36 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 19, 2008 2:50 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Merc_124 pisze:
. Przy pedałach sprzęgła hamulca i gazu jak urerzy się (mocno) w przedłużenie tunelu środkowego(tam gdzie znajduje się nagrzewnica) to wentylator zaskrzeczy i zacznie wiać na chwilę i wyłącza się ponownie.




Kiedyś mój miał takie objawy - szczotki na wentylatorze mogą być zużyte . Na zakrętach i rondach chwilowo ożywał.Druga opcja bardzo prawdopodobna to wypalone gniazdo bezpiecznika od spodu lub stacyjka

_________________
124 E 300TD
S210 270 CDI "01
Dawniej 123 , 116


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 02, 2009 8:15 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr wrz 30, 2009 7:44 am
Posty: 6
czyli będzie trzeba dotrzeć do wentylatora. Może jeszcze mi ktoś powie jak zdjąć tą gumę koło wycieraczki i jak wyjąć cały mechanizm wycieraczki ? tam są takie dwie nakrętki i tylko one trzymają ? czy jeszcze coś tam trzyma ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 02, 2009 2:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 05, 2005 11:37 am
Posty: 159
Lokalizacja: puławy/warszawa
dotarcie do wentylatora to sprawa bardzo prosta. Mi zajęło mi to jakieś 15 minut , gdy robiłem to po raz pierwszy.

_________________
kiedyś beczkowóz 200D-Zezłomowany
w124 2.5TD Berlin Taxi 92r ASB-Sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 02, 2009 8:23 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Merc_124 pisze:
czyli będzie trzeba dotrzeć do wentylatora.


Ty coś Kolego kręcisz. Albo nie masz prądu na przełączniku (i wtedy należy od tego zacząć) - albo nie pomierzyłeś i wprowadzasz nas w błąd.
Żeby sprawdzić silnik wystarczy wyjąć dwubiegunową wtyczkę z opornicy i podłączyć tam prąd. Wtedy się dowiesz, czy silnik kręci. Zresztą jak chcesz działać od d..y strony i słuchać rad każdego, kto ma w temacie coś do powiedzenia - to rozbierzesz całe auto, i się nie dowiesz, co jest uszkodzone. Skoro jak twierdzisz napięcia na przełączniku nie ma - to w pierwszym rzędzie należy sprawdzić dlaczego. I jest to proste.
Chyba że lubisz rozbierać i składać swoje auto... :lol:

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 6:32 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 11:29 am
Posty: 18
Lokalizacja: Wałbrzych
Witam.

Nie chcę zakładać nowego tematu więc opiszę swój problem w tym.

Od dwóch dni moja dmuchawa raz się załączała a raz nie. Na ten moment nie działa wogóle.Jak pracowała nie wydawała żadnych niepokojących dźwięków. Wydawało mi się że trochę słabo dmuchała jak się przesiadłem ze starego merca na tego. Ale słyszałem i czułem różnice między niskim a wysokim biegiem przynajmniej tak mi się wydaje . Sprawdziłem bezpiecznik nr 12 i jest wszystko w porządku gniazdo też nie jest wytopione.

Czy mógł by mi ktoś napisać co i gdzie posprawdzać zanim dobiorę się do silnika??

W124 300D, klima automatyczna, 93'

_________________
W124 300D '93
W124 200D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 8:35 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Przy klimie automatycznej bezpiecznik jest poza główną skrzynką bezpieczników.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 09, 2009 9:56 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 11:29 am
Posty: 18
Lokalizacja: Wałbrzych
Uszkodzony był bezpiecznik ten poza skrzynką, przerwał się tak idealnie równo że raz łączył a raz nie...

_________________
W124 300D '93

W124 200D '87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl