MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Lozyska tyl - da sie kasowac luz?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=43994
Strona 1 z 1

Autor:  Frytejro [ pt paź 02, 2009 8:31 pm ]
Tytuł:  Lozyska tyl - da sie kasowac luz?

Witam.
Mam luz w prawym tylnim lozysku. jak jade powyzej 120 to mam mega drgania, podnoszac kolo , moge nim ruszac na boki, teraz pytanko czy tylnie lozyska maja kasowanie luzu? czy nie i sa poprostu tylko do wymiany?
W przypadku wymiany potrzebna jest prasa czy tak jak w przednim kole da sie to zrobic spokojnie "pod blokiem"?

jesli ktos cos na ten temat wie to prosze o porady ;)

pozdrawaiam.

ps przegladalem fotum i natknalem sie na info ze jest gdizes nawet manual do tego ale szukam i nie widze.. :roll:

Autor:  darus [ pt paź 02, 2009 9:31 pm ]
Tytuł: 

Tylne łożyska nie sa stożkowe, więc nie ma możliwości kasacji luzu. Czasem nie masz luzu na tulejach wahaczy?

Autor:  Frytejro [ pt paź 02, 2009 9:39 pm ]
Tytuł: 

nie nie.. ewidetnie na kole jest luz :] na lozysku. w poziomie (normlane ulozenie rak) jest malowyczowalny , ale w pionie go czuc kakret, (oczywiscie na podniesionym kole, na postoju tylko jak jest dociazone kolo (np stoi pochylone na wzniesieniu na prawa strone auta, ) to tez w pionie czuc luz, w poziomie nie ma.

znalazlem cos takiego : http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... &&start=30

zastanawia mnie jedno... po co zdejmowac polos do wyjecia piasty ? by bylo latwiej wybijac ? bo z tego co widze na screenach i z opisu wychodzi na to ze tylko po to.. <mysli>

noo chyba ze wybija sie ja od storny polosi.. :lol:

Autor:  bmw [ sob paź 03, 2009 9:07 am ]
Tytuł: 

To są łożyska stożkowe i półoś się wyjmuje bo właśnie tam jest okrągła nakrętka z 4 dziurami na specjalny klucz.Pod blokiem tego nie zmienisz bo całkiem możliwe że owa nakrętka będzie niechętna do współpracy.Wiem robiłem i polecam kupić drugi wahacz wyremontować go i przełożyć.I szybciej i lepiej dla zdrowia :) uwierz to nie jest miła operacja,a ja miałem i specjalny klucz i warsztat i tak się skończyło wymianą wahacza...

Autor:  Frytejro [ sob paź 03, 2009 2:29 pm ]
Tytuł: 

no to mnie pocieszyles.. nie ma co :( dzwonie do macherow czy to zrobia.. <br>Dodano po 4 godzinach. 26 minutach.:<br> jest jeszcze jedna sprawa bo patrzac na epc http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 060&SGN=04

to widze ze nie tylko sa lozyska w piascie a tez w wahaczu.. pytanie czy to w wahaczu moze powodowac luz na kole? no i sprawa taka ze to kolo jest troche pochylone (jakbym wsadzil kilka kilo do bagaznika na ta strone) czy to wina zuzytych sprezyn (maja juz gumy miedzy zwojami) czy wina ktoregos z lozysk?

Autor:  Paweł Sopot [ ndz paź 04, 2009 11:00 pm ]
Tytuł: 

Witaj.
Te łożyska w wahaczu u moim aucie właśnie niedawno wymieniałem - mechanik nazwał je łożyskami podparcia pólosi, można jedynie dostać oryginały. Komplet na stronę około 600pln. Poszukaj moich wcześniejszych postów.

Autor:  Frytejro [ pn paź 05, 2009 11:08 am ]
Tytuł: 

no dzieki :o zerkalem w sobote na to kolo, ewidetnie lozyslo piasty bo rusza sie tez od strony poolosi ...mam nadzieje.. heh.. a co do tego lozyska podpory polosi.. zerkalem tez tam i ja u siebie widze zupelnie inny wahacz, jakby caly byl i do niego bezposrednio jest na lozyskach polos..chyba ze tego nie widac bez demontazu oslony tarczy ze tam cos wiecej jest (napewno nie ma tego drugiego tylniego elementu)..niemniej jednak w czwartek lozysko wymieniam w zakladzie i oby to bylo tylko to..i o to bede sie modlil bo to jednak 6 razy taniej :D <br>Dodano po 3 godzinach. 45 minutach.:<br> sprawdzielm w EPC dobrze.. mam ta 1 opcje, gdize wystepuje tylko lozysko piasty.. :D:D ufff taniej bedize :P :lol:

Autor:  Janfocus [ pn paź 05, 2009 1:30 pm ]
Tytuł: 

Frytejro pisze:
sprawdzielm w EPC dobrze.. mam ta 1 opcje, gdize wystepuje tylko lozysko piasty

opcja 2 jest dla V-ek

Autor:  Frytejro [ pn paź 05, 2009 1:37 pm ]
Tytuł: 

Janfocus [ok]

Autor:  Paweł Sopot [ śr paź 07, 2009 11:25 am ]
Tytuł: 

Hehe, jakbyś podał od razu co to za auto to byś nie musiał się zastanawiać nad wydatkami. Tak jak Janfocus napisał te łożyska podparcia półosi występują tylko dla V8.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/