MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 4:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 07, 2009 11:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Wspominalem w kilku poprzednich postach, ze mam problemy z wykreceniem korka do spuszczania plynu chlodniczego z bloku silnika.
Dzis mialem kolejna przymiarke do wykrecenia: przygrzalem blok troche palnikiem, roztopilem kostke lodu na korku spustowym... i wykrecilem.
Radosc byla przedwczesna [zlosnik] .
Ponizej efekt mojej "pracy" i dla porownania inny korek, ktory zachowal swoj ksztalt przy wykrecaniu go z innego samochodu
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Korek wyglada na aluminiowy, co daje nadzieje, ze w stalowym bloku zachowal sie gwint. Palcem czuje wyzlobienia, ale na oko widac, ze gwint jest zmasakrowany (jeszcze nie usunalem ze srodka resztek aluminium).

Ku przestrodze powiem, ze tak naprawde nie bylo potrzeby wykrecania korka, bo krecil sie na dwa obroty, akurat tyle zeby wode spuscic a potem dokrecic... a ja chcialem po prostu poprawic [zlosnik] .

Chcialbym sie dowiedizec jaki konkretnie gwint zniszczylem. Bo chce znalezc srube, albo lepiej gwintownik i sprobowac ratowac sytuacje. Wie ktos jaki rozmiar i czy skok jest standardowy?
Aha, jakiego smarowidla uzyc zeby poprawic sytuacje? Bo to musi smarowac miedzy dwoma roznymi metalami...
Oczywiscie, na chwile obecna, drugi korek w ogole nie mysli sie tam wkrecic...

Moze to cos ulatwi jesli podam numery korkow w dwoch wersjach, jakie wystepuja w EPC:
6019970430 fabryczny korek
007604018109 korek w innej wersji, zastepujacy(?) ten pierwszy

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 08, 2009 1:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Weź suwmiarkę i zmierz średnicę gwintu oraz skok na tym dobrym korku

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 08, 2009 1:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Kup sobie przymiar gwintowy za 5zl i bedziesz wiedzial na 100% (srednica suwmiarka jak Oress wczesniej wspomnial).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 08, 2009 6:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Już pomierzone
Gwint metryczny M18. Skok gwintu 1.5mm.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl