MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wariujące obroty
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44114
Strona 1 z 1

Autor:  grzesiekwie [ sob paź 10, 2009 12:54 am ]
Tytuł:  Wariujące obroty

Witam

Szanowni forumowicze mam nie zidentyfikowany problem z obrotami.

Po odpaleniu obroty utrzymują się na wysokim poziomie. Dla przykładu obojętnie czy silnik jest zimny czy ciepły mam np. 2000 obr.
Obrazek
Jak wcisnę gaz to potrafią na moment wrócić do normalnego stanu.

Często gdy dojeżdzam do świateł obroty na D spadają i silnik gaśnie.
Obrazek
Próbowałem "przegonić" auto ale czasami zaczyna przerywać.

Odłączenie przepływomierza nic nie dało. Chwilową poprawę dało wyczyszczenie kanału przed przepustnicą, po czym objawy powróciły.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

P.S. Zapomniałem dodać, w124 220CE 94` m111 bez gazu + ASB

Autor:  darus [ sob paź 10, 2009 12:36 pm ]
Tytuł: 

Sprawdź potencjometr przepustnicy, byc może zawór biegu jałowego sie zawiesza.

Autor:  grzesiekwie [ sob paź 10, 2009 3:34 pm ]
Tytuł: 

darus pisze:
Sprawdź potencjometr przepustnicy, byc może zawór biegu jałowego sie zawiesza.


Możesz mi powiedzieć gdzie mam go szukać lub jak on wygląda??
Po nazwie się aż tak nie znam [zlosnik]

Autor:  darus [ sob paź 10, 2009 3:47 pm ]
Tytuł: 

Potencjometr jest przy przepustnicy, taka plastikowa kostka, z 3 lub 4 pinami, sprawdza się mierząc zmianę napięcia, między stykiem sygnałowym, a masą, tzn. czy płynnie sie zmienia wraz z ucylaniem przepustnicy. Mozna tez sprawdzic oporność ścieżki, tzn, czy w całym zakresie ma przejście. spojrzałem na zdjęcie silnika 2.2, tam jest chyba nowszy lh-jetronic, więc przy przepustnicy jest silnik krokowy, nie ma zaworu biegu jałowego, moze silniczek jest walniety, nie wiem, podjedź gdzies do speca jezeli sie nie znasz i nie masz chocby miernika, nie bierz sie za to.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/