MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Problem z ABSem oraz ogrzewaniem. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44132 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Marv [ ndz paź 11, 2009 12:02 am ] |
Tytuł: | Problem z ABSem oraz ogrzewaniem. |
Witam Po kradzieży 124, musiałem się przerzucić na W201 z 92 roku. Auto zostało ściągnięte z Rzeszy, gdzie o ile wiem stało parę miesięcy. Brak grzania pojawił się dopiero jak zaczęło się robić zimniej ostatnio, przy okazji zauważyłem też, że temp. silnika jest za niska. Była to sprawka termostatu, który wymieniłem na firmowy. Teraz strona pasażera grzeje tak jak powinna, a kierowcy bardzo delikatnie, nazwałbym to powietrzem "neutralnym temperaturowo". Wcześniej, w lato grzała ta strona, dodam, że układ odpowietrzyłem po wymianie termostatu. Czytałem, że może to być wina zaworka, ktory w tym modelu znajduje się, no właśnie? Przypuszczam, że pod kratkami okalającymi wycieraczkę. Przy okazji maska w 190-tce nie otwiera się już pionowo do góry? Kolejny problem mam z ABSem. Kontrolka praktycznie nie gaśnie po rozruchu. Zdarza się to jej rzadko, przeważnie na dłuższej trasie. Początkowo nie gasła rzadziej, teraz rzadko to gaśnie. ABS oczywiście nie działa jak kontrolka się świeci. Zbliża się zima więc sprawa coraz bardziej pilna. Jak poszukiwać powodu? Ile taka diagnoza może kosztować w ASO lub u mechanika? |
Autor: | Chuck Norris [ ndz paź 11, 2009 6:53 am ] |
Tytuł: | |
brak grzania lub grzanie "słabe" to raczej bym obstawiał przy potencjometrze... bo zaworki mają to do siebie (sprawdzone na własnym przykładzie) że jak już to sie wieszają w pozycji "otwarte" czyli grzeje cały czas na maxa... być może u ciebie są zatarte ale wystarczy je rozebrać żeby zobaczyć co sie dzieje... ale jeśli grzeją tylko lekko to może potencjometr nie ustawia takiej temp jak powinna być? |
Autor: | Gerri [ ndz paź 11, 2009 10:26 am ] |
Tytuł: | |
Chuck Norris pisze: brak grzania lub grzanie "słabe" to raczej bym obstawiał przy potencjometrze... bo zaworki mają to do siebie (sprawdzone na własnym przykładzie) że jak już to sie wieszają w pozycji "otwarte" czyli grzeje cały czas na maxa...
To jest 201! Nie ma żadnych potencjometrów i elektrozaworków! Jest wspólny dla obu stron zawór odcinający sterowany podciśnieniem (faktycznie - w okolicy wycieraczki) jednak nie może być powodem tego uszkodzenia. Nie grzebałeś ostatnio w okolicy radia? Jakieś żaróweczki czy inne roboty związane z demontażem konsoli? Odnośnie ABS-u: wszystko wskazuje na zimne luty (popękane) w "srebrnym przekaźniku" - rozebrać, obejrzeć i przelutować Odnośnie maski: otwiera się jak najbardziej. Do samego końca produkcji. Może ktoś założył nieoryginalny teleskop - wtedy wystarczy zdjąć zapinkę w dolnym mocowaniu i odłączyć w tym miejscu teleskop. |
Autor: | Marv [ ndz paź 11, 2009 1:58 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Chuck Norris pisze: brak grzania lub grzanie "słabe" to raczej bym obstawiał przy potencjometrze... bo zaworki mają to do siebie (sprawdzone na własnym przykładzie) że jak już to sie wieszają w pozycji "otwarte" czyli grzeje cały czas na maxa... To jest 201! Nie ma żadnych potencjometrów i elektrozaworków! Jest wspólny dla obu stron zawór odcinający sterowany podciśnieniem (faktycznie - w okolicy wycieraczki) jednak nie może być powodem tego uszkodzenia. Nie grzebałeś ostatnio w okolicy radia? Jakieś żaróweczki czy inne roboty związane z demontażem konsoli? Odnośnie ABS-u: wszystko wskazuje na zimne luty (popękane) w "srebrnym przekaźniku" - rozebrać, obejrzeć i przelutować Odnośnie maski: otwiera się jak najbardziej. Do samego końca produkcji. Może ktoś założył nieoryginalny teleskop - wtedy wystarczy zdjąć zapinkę w dolnym mocowaniu i odłączyć w tym miejscu teleskop. Ano grzebał, montowali mi Bear Locka, ale to maskownicę tunelu środkowego zdejmowano... Maskę i ABS zaraz obadam, ewentualnie wrzucę zdjęcia. <br>Dodano po 2 godzinach. 2 minutach.:<br> Maska się otwiera ![]() ![]() Czy sterownik ABS to ten zaznaczony zieloną strzałką? Z ciekawości co to jest zaznaczone pomarańczową strzałką? ![]() Próbowałem upewnić się ze dobrze odpowietrzyłem układ, bawiłem się trochę pokrętłami i obecnie nie do końca mam pewność, że to lewe działa poprawnie. Wieczorem będę jechał dłuższą trasę to potestuję i napiszę jak sprawa wygląda. |
Autor: | darus [ ndz paź 11, 2009 2:32 pm ] |
Tytuł: | |
Sterownik ABS to ten największy, ale nie chodzi o niego, tylko o srebrny przekaźnik za sterownikiem. Sprawdź jeszcze czujniki predkości, czy sa sprawne. |
Autor: | Marv [ ndz paź 11, 2009 2:40 pm ] |
Tytuł: | |
To srebrne maleństwo to zabezpieczenie przed przepięciem o ile dobrze znalazłem, jest firmy Siemens o nr 72UD402. W jaki sposób zdiagnozować czujniki ? |
Autor: | Gerri [ ndz paź 11, 2009 4:37 pm ] |
Tytuł: | |
Marv pisze: W jaki sposób zdiagnozować czujniki ?
Zostaw na razie czujniki w spokoju. Przy usterkach czujników kontrolka po zapaleniu się zgaśnie dopiero po wyłączeniu zapłonu. Tutaj sytuacja jest inna - kontrolka zapala się i gaśnie w czasie jazdy, co świadczy jednoznacznie o zaniku napięcia zasilającego lub jego spadku poniżej 10,5 volta |
Autor: | Marv [ ndz paź 11, 2009 5:22 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Marv pisze: W jaki sposób zdiagnozować czujniki ? Zostaw na razie czujniki w spokoju. Przy usterkach czujników kontrolka po zapaleniu się zgaśnie dopiero po wyłączeniu zapłonu. Tutaj sytuacja jest inna - kontrolka zapala się i gaśnie w czasie jazdy, co świadczy jednoznacznie o zaniku napięcia zasilającego lub jego spadku poniżej 10,5 volta Jak robiłem zdjęcia to ten srebrny element trochę poruszałem, żeby zobaczyć co to jest (numery podałem w poście wyżej). Po tym działaniu jak i po dotykaniu reszty elementów ABS działał od razu przez dwa rozruchy i jazdy po mieście ~5-10km. Za 3-cim razem juz nie zgasła kontrolka w ogóle. Przypuszczam że od stania może coś nie styka zbyt dobrze. Prosiłbym o wyjaśnienie co z komponentów na zdjęciu jest odpowiedzialne za ABS, ewentualnie na co uważać. Odnośnie ogrzewanie, po trasie mogę stwierdzić takie rzeczy: -niezależna regulacja w ogóle nie działa, -jak tylko jedno z pokręteł jest w pozycji innej niż min, idzie gorące powietrze z prawej, a neutralne z lewej strony, -potrzeba długiego czasu na reakcję zmiany z ciepłego na zimne (w porównaniu ze 124 lub 123). (-ABS znowu działał.) Co z tym można zrobić? |
Autor: | Marv [ wt paź 13, 2009 10:57 pm ] |
Tytuł: | |
Zimno w aucie jak się tylko z jednego nawiewu ogrzewa. Dalej pokornie oczekuję pomocy, sprawa ABSu też aktualna. |
Autor: | Marv [ pn paź 26, 2009 4:32 pm ] |
Tytuł: | |
O taką odpowiedź mi chodziło ![]() ![]() W przyszły weekend zabiorę się za ABS, póki co leczyłem skutki włamania :/ |
Autor: | Gerri [ pn paź 26, 2009 6:11 pm ] |
Tytuł: | |
Za udzieloną pomoc zgłaszam chęć możliwości zacytowania zdjęcia w celach edukacyjnych poza naszym forum. ![]() |
Autor: | Marv [ pn paź 26, 2009 8:32 pm ] |
Tytuł: | |
Smiało, przyjemność po mojej stronie samemu coś naprawić ![]() |
Autor: | beraphael [ wt paź 27, 2009 10:47 am ] |
Tytuł: | |
witam podłączę się pod temat. Po wymianie pompy podcisnieniowej ogrzewanie zwariowało - grzeje jak w piekle. Czy podciśnienie steruje ogrzewaniem w W124? Czy może to tylko zbieg okoliczności i wspomniane wczesniej zaworki wymagają pielęgnacji? Wcześniej, tj przed wymianą pompy podciśnienia ogrzewanie bywało kapryśne, tj potrafiło się przyblokować i nie ogrzewać przez kilka minut. Tak samo z klimą, potrafiła sie przyblokować i nie chłodzić. Czy te wszystkie zdarzenia można jakoś połączyć we wspólną usterkę? |
Autor: | jackie01 [ wt paź 27, 2009 11:07 am ] |
Tytuł: | |
beraphael pisze: Czy podciśnienie steruje ogrzewaniem w W124? Czy może to tylko zbieg okoliczności i wspomniane wczesniej zaworki wymagają pielęgnacji?
W 124 nie ma podcisnieniowej regualcji ogrzewania. Mamy dwa potencjometry ktore w polaczeniu z czujnikiem steruja zaworami. Ja bym szukał przyczyny w zawieszonych zaworach. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |