MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

S300 TD układ zasilania problem ???
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44210
Strona 1 z 1

Autor:  Tomek77 [ wt paź 13, 2009 9:18 pm ]
Tytuł:  S300 TD układ zasilania problem ???

Witam
Dzisiaj pierwszy raz auto odmówiło posłuszeństwa. Zimny silnik po normalnym odpaleniu, zaczął nierówno pracować po lekkim dodaniu gazu wszystko w normie. Po przejechaniu 1-2 km silnik zaczął się dusić nierówno pracować, w bocznym lusterku zauważyłem trochę jasnego dymu, ale tylko wtedy gdy się dusił, gdy się zatrzymałem silnik sam zgasł i już nie odpalił. Jutro chciałbym się tym zająć, wstępnie wydaje się że problem w ukł. zasilania (nieszczelność, zatkany filtr, wtryski, pompa?)
Od czego zacząć? Jakiś tydzień temu z ciekawości zajrzałem pod pokrywę wtrysków i część gniazd była zabrudzona, zalana, prawdopodobnie ropą(zdj) byłem umówiony z mechanikiem, ale nie zdążyłem. Z wcześniejszych objawów to silnik powyżej 4 tys obr kopcił na czarno i wydaję mi się ze trochę za dużo palił(do 13 - 15L/100km po mieście). Czasem przy lekkim gazowaniu stojąc przy otwartej komorze silnika można było wyczuć krótką, lekką nierówność pracy silnika tak przy 1500 – 2000 obr. (w aucie nie dało rady tego wyczuć)
Będę wdzięczny za wskazówki

Autor:  darus [ śr paź 14, 2009 6:29 pm ]
Tytuł: 

Zalanie ropą wskazywałoby na uszkodzenie wężyków przelewowych, ale niepowinno to powodować zapowietrzania ani nierównej pracy, wzrost spalania i owszem. Bardzo możliwe, że z wtryskiwaczami jest cos nie tak.

Autor:  Tomek77 [ śr paź 14, 2009 11:32 pm ]
Tytuł: 

Czy można zdiagnozować po kolei każdy element od baku po wtryski w jakiś prosty sposób, auto stoi na razie u mechanika, który raczej się nie specjalizuje w W140 ma sprawdzić wstępnie co jest nie tak, bo dopiero po weekendzie będę miał czas przetransportować auto do fachowca. Czy w tym modelu jest dodatkowa pompka w baku? Silnik to 3,0td ten sam motor co w W210 (177KM). Czy wtryski w tym modelu wymienia się całe czy tylko końcówki? Czy awaria jednego wtrysku może spowodować całkowite unieruchomienie?

Autor:  Chuck Norris [ czw paź 15, 2009 2:06 am ]
Tytuł: 

bardzo możliwe że tylko ci poszłu metalowe podkłądki pod wtryskami (stąd ten brud) lub nie daj boże komora wstępna pęka... ja tak miałem w 5 garkowym...
ale to była przyczyna tego brudu... ropa plus syf takie coś daje...
ale czemu stanął???
jeśli kręci i podaje paliwo to musi odpalić!!! muszisz po kolei sprawdzić wtryski czy dają paliwo najlepiej kręcąc rozrusznikiem i delkiatnie popuszczając te nakrętki od rurek do wtrysków... może paliwa nie podaje???

Autor:  darus [ czw paź 15, 2009 5:44 pm ]
Tytuł: 

A czy jakby podkładki pod wtryskami były pękniete, nie słychać by było cykania pochodzącego od utraty ciśnienia? Żadnej dodatkowej pompy w zbiorniku nie ma, pompa zasilająca jest razem z pompą wtryskową.

Autor:  Chuck Norris [ czw paź 15, 2009 5:49 pm ]
Tytuł: 

no niby powinno być słychać ale może nieszczelność jest tak niewielka że tego nie słychać a tylko przesącza sie paliwo... zawsze to oznaka jakiejś nieszczelności... ale ja bym wpierw sprawdził teraz czy dochodzi wogóle paliwo...

Autor:  bary123ce [ czw paź 15, 2009 8:33 pm ]
Tytuł: 

biały dym może świadczyć o zapowietrzeniu układu.
zasmarkanie ostatniego cylindra może wynikać z uszkodzenia przewodów przelewowych lub nieszczelności tej nakrętki. Spróbuj ją dokręcić. Komory wstępne można dokręcać, ale nich nigdy nie leci ropa. Masz szczęście, bo to ostatni "normalny" diesel, gdzie można regulować czy wymieniać same końcówki wtrysków.

Autor:  Tomek77 [ czw paź 15, 2009 11:28 pm ]
Tytuł: 

Wszystko się wyjaśniło. Między podgrzewaczem a filtrem zasysało lewe powietrze, dwa oringi załatwiły sprawę.
Dzięki za komentarze Pzdr. 8)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/