MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
zalewa jedną i tą samą świecę https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44232 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | sato0 [ śr paź 14, 2009 9:50 pm ] |
Tytuł: | zalewa jedną i tą samą świecę |
witam,jak na razie problem ssania zostawiam na bok...otóż mam mb 280s na gaźniku i już mam go dosyć...czy przyczyną zalewania jednej i tej samej świecy może być mieszanka?dodam jeszcze że remont był robiony niedawno silnika,kopułka,kable i świece,tylko palec stary...jak wyczyszczę świece to odpala normalnie i pracuje super...pomocy |
Autor: | darus [ czw paź 15, 2009 5:48 pm ] |
Tytuł: | |
Przy bogatej mieszance zalewane by byłyt wszystkie świece. Sprawdź jeszcze raz wszystkie elementy układu zapłonowego. A po odpaleniu silnik chodzi równo? |
Autor: | bmw [ czw paź 15, 2009 6:22 pm ] |
Tytuł: | |
Nie do końca by zalewało wszystkie świece.4A1 to taka sprytna bestia że może zalewać 3 gary a 3 nie ![]() |
Autor: | Janfocus [ czw paź 15, 2009 8:07 pm ] |
Tytuł: | |
tez proponuje zamiane swiecy a najlepiej z calym przewodem WN i fajka, a dopiero potem uscislac gdzie lezy problem... A swieca ta ktora nie pracuje nie jest czasem zaolejona? |
Autor: | sato0 [ sob paź 17, 2009 9:31 pm ] |
Tytuł: | |
no witam serdecznie życzliwych pomocników...ten moment dzieje się tylko na dokładnie wyziębionym silniku czyli rano i to nie zawsze...czasem jest to trzecia czasem trzecia i czwarta.Słyszałem gdzieś że zapłon może robić swoje i za bogata mieszanka bo jak wyczyszczę tą lub te świece to pracuje równiutko i odpala od strzału bez jęknięcia i nie zalewa jej już.Z kablami nie eksperymentowałem bo przebicia nie mają... ![]() ![]() |
Autor: | BrunoGiamatti [ ndz paź 18, 2009 12:16 am ] |
Tytuł: | |
1. nowym kablom, świeczkom itd nie do końca można ufać. Czasami trafi się jakiś shit 2. A jesteś pewien czym to zalewa? U nas w Toyocie po roku doszliśmy do tego, że głowica pękła w tym jednym miejscu i po nocy jedna świeca była zalana płynem chłodniczym 3. Olej .. 10W40 jak najbardziej OK wg. mnie... |
Autor: | darus [ ndz paź 18, 2009 2:46 pm ] |
Tytuł: | |
Jeżeli nie bierze oleju, to 10W40 jest ok. No właśnie tak sobie dyskutujemy, a czy napewno ta świeca zalana jest paliwem? |
Autor: | sato0 [ ndz paź 18, 2009 10:39 pm ] |
Tytuł: | |
właśnie że bierze sobie olej,bo jest na dotarciu,dużo przejechane nie ma od remontu bo zaledwie jakieś 500 km ale czy olej gęściejszy zredukuje spalanie oleju?a drugie to powiem tyle że przestawiłem zapłon,wyregulowałem urządzenie rozruchowe,przestawiłem mieszankę i zapalił od strzału na wszystkie garki,ale zobaczymy jutro...a co do tego oleju proszę o opinie...co myślicie nad 15w40 lub 20w50,czy uciszy mi któryś z nich klawiaturę i czy nie będzie go paliło...pozdrawiam.. |
Autor: | ukaniu [ ndz paź 18, 2009 10:49 pm ] |
Tytuł: | |
Jaki zakres remontu? Zalanie oleju 15W w naszym regionie to morderstwo na silniku. Zalewany pownien być olej możliwie 5W lub, jeśli remont dotyczył szlifowania cylindrów i nowych pierścieni - to mineralny olej o jak najniższj cyfrze przed W (np. 10W). Jeśli remont tyczył się samej wymiany pierścieni to zużycie oleju może już nie spaść bo nic się raczej nie dotrze. |
Autor: | darus [ pn paź 19, 2009 6:34 pm ] |
Tytuł: | |
Własnie mnie sie zdaje, że po kompleksowym remoncie motor jest jak nowy, nie powinien brać oleju, ew. jakieś minimalne ilości. |
Autor: | sato0 [ pn paź 19, 2009 9:12 pm ] |
Tytuł: | |
a widzicie,mimo wszystko producent proponuje olej od 10w30 po...20w50!!!!!!!!!więc po coś to chyba jest a nasz klimat to nie skandynawia żeby wlewać rzadszy olej...jak myślicie? |
Autor: | Janfocus [ pn paź 19, 2009 9:45 pm ] |
Tytuł: | |
sato0 pisze: więc po coś to chyba jest a nasz klimat to nie skandynawia żeby wlewać rzadszy olej...jak myślicie?
jak produkowano 126 nie było syntetyków 0W40, ja taki leję i nic mi nie tłuką zawory ani nie zjada oleju... ![]() |
Autor: | zegarek [ pn paź 19, 2009 10:53 pm ] |
Tytuł: | |
sato0 pisze: mam wlany czyli castrol 10w40 bo jak się zagrzeje to minimalnie słychać klawiaturkę,więc czy jakbym wlał mu 15w40 to byłoby lepiej?
Cześć, to nie tak. Jak zmienisz 10w40 na 15w40 to tylko pogorszysz rozruch na zimnym. Na rozgrzanym nic się nie zmieni. Musisz zalać olej z większą liczbą PO W np. 5W50, wtedy na rozgrzanym silniku będzie gęstszy od W40. |
Autor: | ukaniu [ pn paź 19, 2009 11:05 pm ] |
Tytuł: | |
sato0 pisze: a widzicie,mimo wszystko producent proponuje olej od 10w30 po...20w50!!!!!!!!!więc po coś to chyba jest a nasz klimat to nie skandynawia żeby wlewać rzadszy olej...jak myślicie?
Producent proponuje olej właściwy do danej strefy klimatycznej. ![]() W Polsce w zimę temperatura sięga -25 i to nie wyjątkowo rzadko. Jak widać krańcowe zastosowanie ma olej 10W a dla spokoju sumienia należy stosować olej 5W. Aby przekonać się dlaczego wystarczy wyciągnąć bagnet z silnika przy -25 stopniach z olejem 15W, masło. Bywa, że taki olej - nie zostanie zassany - szczególnie problematyczne w silnikach M102. A jak kolega chce leczyć silnik niewłaściwym olejem to co my sobie tutaj jęszyk strżepimy - najlepsza jest margaryna "Stołowa" |
Autor: | sato0 [ wt paź 20, 2009 10:52 am ] |
Tytuł: | |
macie rację,teraz z wykresu rozumiem...z mineralem dać spokój a lepiej półsyntetyk czy pełny i jakie oznaczenia?5w50naprzykład?czy coś innego? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |