MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Porada przed zakupem
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44234
Strona 1 z 3

Autor:  kriss23 [ śr paź 14, 2009 11:12 pm ]
Tytuł:  Porada przed zakupem

Witam.
Chcę kupić W210 diesel 1 seria, proszę o poradę jaki silnik polecacie a jakiego unikać, czy automaty są awaryjne czy nie, na co zwracać szczególna uwagę przy zakupie, itp...
Pozdrawiam.

Autor:  qoompel [ śr paź 14, 2009 11:29 pm ]
Tytuł: 

Poczytaj na forum.

Też się przymierzam do W210. Wg mnie:

-moc: 3,0TD
-moc/spalanie: 2,9TD

Chociaż i tak najważniejszy jest stan: ASB, silnika i blachy.

Autor:  Chuck Norris [ czw paź 15, 2009 2:09 am ]
Tytuł: 

w pierwszej serii się zgadzam... chociaż byłbym bardziej za 3,0 turbodiesel bo 2,9 jednak ma tych kucy "fabrycznie" za mało jak na taką gablotę i na silnik prawie 3 litrowy z turbiną...
ale to dwa różne silniki
2,9 5 garów 10V
3,0 6 garów 24V
to już powinno dac dużo do myślenia...

Autor:  trocin [ czw paź 15, 2009 9:26 am ]
Tytuł: 

To ja napisze jakiego silnika unikać - zdecydowanie 2.2D [zlosnik] (OM604)

Autor:  kriss23 [ czw paź 15, 2009 11:42 am ]
Tytuł: 

A co jest złego w 2.2D, pytam dlatego, że właśnie tych jest najwięcej w ogłoszeniach sprzedaży

Autor:  Bukol [ czw paź 15, 2009 11:47 am ]
Tytuł: 

Pompa Lucasa, Króla Ciemności :)
Trzeba dokładnie przejrzeć blachę, bo lubią gnić Okularki, zwłaszcza kielichy amorków. Na szczęście to łatwo dojrzeć przy otwartej masce.

Co do silników to zgadzam się z przedówcami - 300D turbo lub 290D turbo, przy czym ten drugi dla oszczędności. Ale nie zgadzma się, że 129KM to mało "jak na taką gablotę". 113KM w 300D W124 daje radę, 136KM z 24 zaworowego 124 też. Zatem te 129KM w 210 też sobie radzi, ale wyścigówka to nie będzie (aczkolwiek znane są przypadki spektakularnych zwycięstw w zawodach sportowych na najwyższym szczeblu [zlosnik] ).

Autor:  Popey [ czw paź 15, 2009 3:19 pm ]
Tytuł: 

Tematow dot. kupna w210 , silnikow ,blach ,stanu technicznego jest na forum duzo.
Uzyj szukajki i bedzie jasne .Jak nie wystarczy wejdz na forum W210 i skonforntuj te informacje .

Autor:  trocin [ czw paź 15, 2009 8:00 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
Pompa Lucasa, Króla Ciemności :)).


Oprocz pompy to MUŁ na maxa, nie da sie jezdzic, w pakiecie dostajesz kijki do odpychania sie spod świateł [zlosnik]

Bukol pisze:
Trzeba dokładnie przejrzeć blachę, bo lubią gnić Okularki, zwłaszcza kielichy amorków.


Lubią gnic, oj lubią... i amorkow i sprezyn i ramki drzwi i tylne klapy i dol drzwi i ranty blotnikow... ja ostatnio spawalem kielich sprezyny ;)

Bukol pisze:
nie zgadzma się, że 129KM to mało "jak na taką gablotę". te 129KM w 210 też sobie radzi, ale wyścigówka to nie będzie (aczkolwiek znane są przypadki spektakularnych zwycięstw w zawodach sportowych na najwyższym szczeblu [zlosnik] ).


Potwierdzam [zlosnik]
2.9 rządzi - OM602 RULEZZZ [zlosnik]

Autor:  piotrmaja [ pt paź 16, 2009 11:24 am ]
Tytuł: 

Nigdy 2.2 . Najlepiej 2,9 turbo lub 3.0 turbo . Co do 3.0 24v 136 km uważam że jak na 210 to mało a w automacie tylko 4 biegi . Zawsze od sprzedającego 2.2 będziesz słyszał że bez turbo to lepiej bo tańszy w eksplaatacji , Jesli chcesz jezdzić normalnie szukaj silnika z turbo .

Autor:  kriss23 [ pt paź 16, 2009 11:46 pm ]
Tytuł: 

Dziękuję za wszystkie porady, a jeszcze zapytam o skrzynie automatyczną, a poniwaz nigdy z automatem nie jeździłem to prosze o garść informacji przed ewentualnym zakupem.

Autor:  Chuck Norris [ sob paź 17, 2009 7:45 am ]
Tytuł: 

tak dla wyjasnienia!!! nie wporwadzajcie chłopaka w błąd!!!!!
3,0 turbo to nie 136 tylko 177KM a to wielka różnica...
czyli prawie 3 litrowy silnik 2,9 129KM
i 3 litrowy silnik 177KM... niech mi nikt nie mówi że nie ma różnicy...
2,9 zchipowany daje radę... ale teraz zchipuj 3,0!!!! i wtedy porównajcie osiągi...


tu jest taka ładna tabelka z danymi... moc, moment, prędkość do setki i takie tam... wszytskie diesle i benzynki w w210 warto spojrzeć i porównać...
http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/mercedes/klasa-e/w210.html

Autor:  qoompel [ sob paź 17, 2009 9:54 am ]
Tytuł: 

Chuck Norris pisze:
tak dla wyjasnienia!!! nie wporwadzajcie chłopaka w błąd!!!!!
3,0 turbo to nie 136 tylko 177KM
Śpisz? Bukol i piotrmaja pisali o OM606, czyli 3.0 24V 136KM. Nikt nie napisał, że 3.0TD ma 136KM.

Chuck Norris pisze:
2,9 zchipowany daje radę... ale teraz zchipuj 3,0!!!! i wtedy porównajcie osiągi...
Pokaż mi kilka porządnie podkręconych 3.0TD [zlosnik]

Autor:  Bukol [ sob paź 17, 2009 10:17 am ]
Tytuł: 

290D 129KM - dla oszczędności.
300D 24V (atmosferyczny) 136KM - sporadycznie się trafia w 210, częściej w 124 - ani specjalnie oszczędny, ani rakieta, za to niezawodny i 6-cio cylindrowy, ładnie praacuje.
300D turbo 24V 177KM - bardzo dobre osiągi przy umiarkowanym spalaniu, ale 2-3 litry więcej niż 290D trzeba liczyć.

Można jeszcze ustrzelić 210-tkę z 20 zaworowym 250D. Ale nie jest łatwo.

Autor:  Waciak [ sob paź 17, 2009 11:01 am ]
Tytuł: 

Chyba nadszedł czas W210, bo i ja powoli przymierzam się do kupna 290TD/300TD ale już po lifcie.

Autor:  Maksio [ sob paź 17, 2009 11:35 am ]
Tytuł: 

Waciak pisze:
Chyba nadszedł czas W210, bo i ja powoli przymierzam się do kupna 290TD/300TD ale już po lifcie.

po lifcie to już chyba tylko cdi z diesli ? przeskakuje teraz po allegro i na to by wychodziło... chyba, że o czymś nie wiem

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/