MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Dziwny rezonans klapy spiętrzającej https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44245 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | witek-sec [ czw paź 15, 2009 12:29 pm ] |
Tytuł: | Dziwny rezonans klapy spiętrzającej |
Opiszę następujący problem. Po dłuższym postoju odpaliłem swojego potwora, i po jakimś czasie ( chodził na wolnych) silnik zgasł. Po ponownym odpaleniu , silnik zaczął dziwnie buczeć i nierówno pracować. Po przegazówce objaw się uspokoił, ale po ponownym odpaleniu znowu to samo. Okazuje się że klapa spiętrzająca ( K-Jetronik) wpada w dziwny rezonans. (widoczne po zdjęciu pokrywy filtra) co powoduje nierówną pracę silnika. Klapa spiętrzająca jest lekko uniesiona ( widać z przodu szczelinę) Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z takim objawem ? Regulator ciśnienia paliwa ? Objaw umierającej pompy paliwa ? Syf w paliwie ? ( filtr paliwa ostatnio zmieniany ) Proszę o sugestie lub może ktoś miał podobne objawy w swoim MB. |
Autor: | ukaniu [ czw paź 15, 2009 2:33 pm ] |
Tytuł: | |
Klapa musi być idealnie równo w koło z dolnym rantem zwężki - jeśli nie - coś jest krzywe, wklej zdjecia, a że za wysoko ? może odbojnik się przestawił. Był strzał? Do paliwa przy dłuższym postoju i potem podczas jazdy warto wlać miksolu aby przesmarować mechanikę wtrysku. W sumie raz na jakiś czas warto lać miksol. |
Autor: | Paweł Sopot [ czw paź 15, 2009 2:45 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: Do paliwa przy dłuższym postoju i potem podczas jazdy warto wlać miksolu aby przesmarować mechanikę wtrysku. W sumie raz na jakiś czas warto lać miksol.
Hej. Także jeżdżę autem na gazie. Ile profilaktycznie wlać tego mixolu na pół baku? |
Autor: | ukaniu [ czw paź 15, 2009 3:01 pm ] |
Tytuł: | |
Na oko, leję wg widzimisię, ćwiartkę na bak, pół litra to chyba maks, nie pamiętam czy siepnąłem kiedyś więcej - wychodzi, że profilaktycznie nie więcej niż 1:100 bo będzie dymił - ale nie zaszkodzi, leczniczo więcej ![]() A co do drżenia to trzeba by zerknąć czy obija się klapa o tłok rozdzielacza czy rozdzielacz ja wprowadza w wibracje. Jeśli rozdzielacz i jest to k-jet to trzeba by zerknąć gdzie generują się pulsacje ciśnienia - regulator fazy nagrzewania? regulator ciśnienia paliwa? wadliwy akumulator ciśnienia paliwa, za mała wydajność pomp i regulator ciśnienia pracuje w niewłaściwym zakresie?. |
Autor: | witek-sec [ czw paź 15, 2009 3:40 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za szybką reakcję. ukaniu pisze: Był strzał?
Kiedyś był jak jeździł na LPG. Ale potem było wszystko O.K. Teraz jest tylko Pb. Może jest za mocno pokręcone imbusem od składu mieszanki ? Może jakiś wtryskiwacz się "zawiesił" ? Ale stało się to po dłuższym postoju , przedtem było dobrze. Przed rezonansem klapy, objawem jeszcze były falujące obroty na biegu jałowym. Wklejam zdjęcia klapy. Klapa chodzi bez zacięć i przy wyłączonym silniku, przy wciskaniu stawia wyczuwalny opór. Dodam jeszcze że mam kiepskie kable zapłonowe, ale czy to by było przyczyną ? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | howser [ czw paź 15, 2009 7:40 pm ] |
Tytuł: | |
Ze zdjec wynika ze tarcza jest krzywa (z jakiegos strzału itd) ja proponuje najpierw znalesc przyczyne a potem wymienic tarcze na nową, jest jeszcze sposób zeby ja wyprostowac (przez podgrzanie) ale to jest na krótką mete. Pozdro |
Autor: | ukaniu [ czw paź 15, 2009 7:57 pm ] |
Tytuł: | |
Zdjęć jak do ślubu ale nie to co prosiłem ![]() Naciśnij ją palcem, tak jak pisałem interesuje nasz szczelina pomiędzy klapą a dolnym rantem zwężki a nie górnym. Klapa wydaje się mieć położenie spoczynkowe za wysokie. |
Autor: | Janfocus [ czw paź 15, 2009 8:03 pm ] |
Tytuł: | |
skoro obroty faluja to powstaje domniemanie nieszczelnego dolotu, przy nieszczelnym dolocie, slabych wiecach mamy 2 czynniki nierownej pracy. A klapa swoja droga dobrze nie wyglada... |
Autor: | witek-sec [ sob paź 17, 2009 3:57 pm ] |
Tytuł: | |
Po konsultacjach z kolegą mechanikiem, problem został rozwiązany ( na razie) Przyczyną prawdopodobnie była woda w paliwie (mała ilość paliwa w zbiorniku + duża różnica temperatur). Po dolaniu do zbiornika mieszanki 10 litra Pb, 0,5 litra metanolu, 0,1 l mixolu , praca silnika wróciła do normy. Polecam przed zimą nalać do paliwa coś, co wiąże wodę z paliwem. Dzięki wszystkim za pomoc. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |