MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Dziwny rezonans klapy spiętrzającej
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44245
Strona 1 z 1

Autor:  witek-sec [ czw paź 15, 2009 12:29 pm ]
Tytuł:  Dziwny rezonans klapy spiętrzającej

Opiszę następujący problem.
Po dłuższym postoju odpaliłem swojego potwora, i po jakimś czasie ( chodził na wolnych) silnik zgasł.
Po ponownym odpaleniu , silnik zaczął dziwnie buczeć i nierówno pracować. Po przegazówce objaw się uspokoił, ale po ponownym odpaleniu znowu to samo.
Okazuje się że klapa spiętrzająca ( K-Jetronik) wpada w dziwny rezonans. (widoczne po zdjęciu pokrywy filtra) co powoduje nierówną pracę silnika.
Klapa spiętrzająca jest lekko uniesiona ( widać z przodu szczelinę)
Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z takim objawem ?
Regulator ciśnienia paliwa ?
Objaw umierającej pompy paliwa ?
Syf w paliwie ? ( filtr paliwa ostatnio zmieniany )
Proszę o sugestie lub może ktoś miał podobne objawy w swoim MB.

Autor:  ukaniu [ czw paź 15, 2009 2:33 pm ]
Tytuł: 

Klapa musi być idealnie równo w koło z dolnym rantem zwężki - jeśli nie - coś jest krzywe, wklej zdjecia, a że za wysoko ? może odbojnik się przestawił. Był strzał?
Do paliwa przy dłuższym postoju i potem podczas jazdy warto wlać miksolu aby przesmarować mechanikę wtrysku. W sumie raz na jakiś czas warto lać miksol.

Autor:  Paweł Sopot [ czw paź 15, 2009 2:45 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Do paliwa przy dłuższym postoju i potem podczas jazdy warto wlać miksolu aby przesmarować mechanikę wtrysku. W sumie raz na jakiś czas warto lać miksol.

Hej.
Także jeżdżę autem na gazie. Ile profilaktycznie wlać tego mixolu na pół baku?

Autor:  ukaniu [ czw paź 15, 2009 3:01 pm ]
Tytuł: 

Na oko, leję wg widzimisię, ćwiartkę na bak, pół litra to chyba maks, nie pamiętam czy siepnąłem kiedyś więcej - wychodzi, że profilaktycznie nie więcej niż 1:100 bo będzie dymił - ale nie zaszkodzi, leczniczo więcej ;-)
A co do drżenia to trzeba by zerknąć czy obija się klapa o tłok rozdzielacza czy rozdzielacz ja wprowadza w wibracje. Jeśli rozdzielacz i jest to k-jet to trzeba by zerknąć gdzie generują się pulsacje ciśnienia - regulator fazy nagrzewania? regulator ciśnienia paliwa? wadliwy akumulator ciśnienia paliwa, za mała wydajność pomp i regulator ciśnienia pracuje w niewłaściwym zakresie?.

Autor:  witek-sec [ czw paź 15, 2009 3:40 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za szybką reakcję.
ukaniu pisze:
Był strzał?

Kiedyś był jak jeździł na LPG. Ale potem było wszystko O.K. Teraz jest tylko Pb.
Może jest za mocno pokręcone imbusem od składu mieszanki ?
Może jakiś wtryskiwacz się "zawiesił" ?
Ale stało się to po dłuższym postoju , przedtem było dobrze.
Przed rezonansem klapy, objawem jeszcze były falujące obroty na biegu jałowym.
Wklejam zdjęcia klapy. Klapa chodzi bez zacięć i przy wyłączonym silniku, przy wciskaniu stawia wyczuwalny opór.
Dodam jeszcze że mam kiepskie kable zapłonowe, ale czy to by było przyczyną ?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  howser [ czw paź 15, 2009 7:40 pm ]
Tytuł: 

Ze zdjec wynika ze tarcza jest krzywa (z jakiegos strzału itd)
ja proponuje najpierw znalesc przyczyne a potem wymienic tarcze na nową, jest jeszcze sposób zeby ja wyprostowac (przez podgrzanie) ale to jest na krótką mete.

Pozdro

Autor:  ukaniu [ czw paź 15, 2009 7:57 pm ]
Tytuł: 

Zdjęć jak do ślubu ale nie to co prosiłem ;-)
Naciśnij ją palcem, tak jak pisałem interesuje nasz szczelina pomiędzy klapą a dolnym rantem zwężki a nie górnym.
Klapa wydaje się mieć położenie spoczynkowe za wysokie.

Autor:  Janfocus [ czw paź 15, 2009 8:03 pm ]
Tytuł: 

skoro obroty faluja to powstaje domniemanie nieszczelnego dolotu, przy nieszczelnym dolocie, slabych wiecach mamy 2 czynniki nierownej pracy. A klapa swoja droga dobrze nie wyglada...

Autor:  witek-sec [ sob paź 17, 2009 3:57 pm ]
Tytuł: 

Po konsultacjach z kolegą mechanikiem, problem został rozwiązany ( na razie)
Przyczyną prawdopodobnie była woda w paliwie (mała ilość paliwa w zbiorniku + duża różnica temperatur).
Po dolaniu do zbiornika mieszanki 10 litra Pb, 0,5 litra metanolu, 0,1 l mixolu , praca silnika wróciła do normy.
Polecam przed zimą nalać do paliwa coś, co wiąże wodę z paliwem.
Dzięki wszystkim za pomoc.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/