MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
System podciśnienia - niesprawność? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44268 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | AndyS [ pt paź 16, 2009 9:08 pm ] |
Tytuł: | System podciśnienia - niesprawność? |
Czasami rozpoczynam nowy temat na tym Forum prosząc o pomoc - przeważnie z powodu jakiejś bardzo nietypowej usterki. No i znowu dopadł mnie problem z którym chwilowo nie mogę dać sobie rady. Mianowicie jak jadę w nocy pod górę i mocno przycisnę pedał gazu to... światła opadają mi do najniższego położenia. ![]() |
Autor: | ukaniu [ pt paź 16, 2009 9:27 pm ] |
Tytuł: | |
Znajdź sobie przebieg podciśnień w EPC - z pewnośćią z kolektora prowadzi wężyk zasilający układ sterowania klap, reflektorów czy czego tam jeszcze - na jego początku jest zawór zwrotny, musi być uszkodzony albo go nie ma. http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP=1&F=126024&M=103%2E981&GA=722%2E319351&GM=717%2E431&L=765%2E706&CT=F&cat=568&SID=80&SGR=015&SGN=01 element 14 i 17 |
Autor: | AndyS [ pt paź 16, 2009 10:21 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: Znajdź sobie przebieg podciśnień w EPC - z pewnośćią z kolektora prowadzi wężyk zasilający układ sterowania klap, reflektorów czy czego tam jeszcze Ten schemacik mam. Poprosiłem o wydruk w ASO podając mój konkretny VIN coby nie było jakichś niespodzianek. ![]() ukaniu pisze: na jego początku jest zawór zwrotny, musi być uszkodzony albo go nie ma. Zaworek jest - nic nie brakuje. Wiem że musi przepuszczać w jedną stronę. Jest OK. Zjawisko nie występuje przy małym i normalnym wciśnięciu pedału gazu ani przy "gazowaniu" na postoju. Raczej podejrzewam drobne pęknięcie/przetarcie/złamanie/przedziurawienie* któregoś złącza lub którejś z rurek (są stare) ale rzecz w tym że nie mogę nic znaleźć.
Dla przykładu - odłączyłem układ świateł (pierwsze skojarzenie bo opadają światła), znalazłem i sprawdziłem trójnik 47, potem wytworzyłem podciśnienie (przy pomocy "własnej gęby"), zatkałem i poczekałem kilka minut. Chyba trochę spadło ale jak to "wyczuć" i interpretować? Ogólnie - jak sprawdzać - posmarować roztworem mydła, pompować i szukać bąbelków? Będzie kłopot bo do niektórych złączek i rurek jest trudny dostęp. Pytam bo nie chcę nic uszkodzić. ![]() * niepotrzebne skreślić |
Autor: | beet [ pt paź 16, 2009 10:36 pm ] |
Tytuł: | |
To patent Mercedesa stosowany pozniej w najmocniejszych wersjach tunera AMG. Po prostu piekielna moc silnika przy przyspieszaniu powoduje duze przeciazenia, a co za tym idzie podnoszenie sie przodu samochodu i ten system ma na celu zapobiegac oslepianiu innych uzytkownikow aut. Mercedes po raz kolejny nas zaskoczyl ![]() |
Autor: | darus [ pt paź 16, 2009 10:39 pm ] |
Tytuł: | |
Gdzieś jest nieszczelność, mydo, hmm, to tylko niewielkie podciśnienie, raczej cięzko będzie to wykryć mydłem. Wiadomo, przy wciśnietym pedale gazu podciśnienie spada, najlepiej pokolei wytwarzać podciśnienie zaczynając od najkrótszej drogi i zaslepiać i obserwować spadek. Może sie uzbierać kilka nieszczelnosci po trochu na całym obwodzie. |
Autor: | ukaniu [ pt paź 16, 2009 11:24 pm ] |
Tytuł: | |
Akumulator podciśnienia 5 pozwala na prace układu po zaniku podciśnienia w kolektorze. Czyli po zassaniu od strony złącza 29 i odetkaniu regulacja powinna pozostawać w normalnym położeniu przez pewien czas. Zasysając trudno określić jak szybko spada podciśnienie - ja do tego celu zmonotwałem kiedyś strzykawkę z zaworkiem + wakuometr. Inaczej trudno - ile ja czasu naprawiałem tempmatic robiąc sobie niebieskie plamy na języku ![]() |
Autor: | Chuck Norris [ sob paź 17, 2009 8:22 am ] |
Tytuł: | |
mi kiedys mechanior przy sprawdzaniu zadziałania czujnika temp w dieslu - też działa na podcisnieniu - wpiął takie cos jak do pompowania kół z manometrem... odpalił auto bez czujnika i dopompował moze dwoma nacisnieciami tego czegos cisnienie i poszły obroty w góre... tak jakby dodał cisnienia... a moze ty bys tak sprobował? taka ręczna pompka (jak na cpn do pompowania kół) i w jedną rurkę dmuchnąc a reszte mydłem czy tam nie wiem czym... gdzieś musi uchodzić... <br>Dodano po 1 minutach.:<br> ale idąc tym tokiem myślenia... po zastanowieniu.... przeciąz wciskając pedał to ciśnienie rośnie!!! a u ciebie odwrotnie... to chyba nie podciśnienie... |
Autor: | Mor [ pn gru 14, 2009 8:01 am ] |
Tytuł: | |
Chuck Norris pisze: dopompował moze dwoma nacisnieciami tego czegos cisnienie i poszły obroty w góre... tak jakby dodał cisnienia...
Są również pompki podciśnienia, czyli wytwarzają podciśnienie, np. służą do samodzielnego i szybkiego odpowietrzania/wymiany płynu hamulcowego. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |