MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

System podciśnienia - niesprawność?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44268
Strona 1 z 1

Autor:  AndyS [ pt paź 16, 2009 9:08 pm ]
Tytuł:  System podciśnienia - niesprawność?

Czasami rozpoczynam nowy temat na tym Forum prosząc o pomoc - przeważnie z powodu jakiejś bardzo nietypowej usterki. No i znowu dopadł mnie problem z którym chwilowo nie mogę dać sobie rady.
Mianowicie jak jadę w nocy pod górę i mocno przycisnę pedał gazu to... światła opadają mi do najniższego położenia. :lol: Podejrzewam że to skutek jakiejś nieszczelności w układzie podciśnień ale szczerze mówiąc nie wiem jak się do tego zabrać. Być może któryś zaworek zwrotny puszcza ale nie mam żadnego tropu. Może ktoś z Was zna metodologie poszukiwania tej usterki. No chyba że są jakieś inne sugestie w tym temacie.

Autor:  ukaniu [ pt paź 16, 2009 9:27 pm ]
Tytuł: 

Znajdź sobie przebieg podciśnień w EPC - z pewnośćią z kolektora prowadzi wężyk zasilający układ sterowania klap, reflektorów czy czego tam jeszcze - na jego początku jest zawór zwrotny, musi być uszkodzony albo go nie ma.
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP=1&F=126024&M=103%2E981&GA=722%2E319351&GM=717%2E431&L=765%2E706&CT=F&cat=568&SID=80&SGR=015&SGN=01
element 14 i 17

Autor:  AndyS [ pt paź 16, 2009 10:21 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Znajdź sobie przebieg podciśnień w EPC - z pewnośćią z kolektora prowadzi wężyk zasilający układ sterowania klap, reflektorów czy czego tam jeszcze
Ten schemacik mam. Poprosiłem o wydruk w ASO podając mój konkretny VIN coby nie było jakichś niespodzianek. :)
ukaniu pisze:
na jego początku jest zawór zwrotny, musi być uszkodzony albo go nie ma.
Zaworek jest - nic nie brakuje. Wiem że musi przepuszczać w jedną stronę. Jest OK. Zjawisko nie występuje przy małym i normalnym wciśnięciu pedału gazu ani przy "gazowaniu" na postoju. Raczej podejrzewam drobne pęknięcie/przetarcie/złamanie/przedziurawienie* któregoś złącza lub którejś z rurek (są stare) ale rzecz w tym że nie mogę nic znaleźć.
Dla przykładu - odłączyłem układ świateł (pierwsze skojarzenie bo opadają światła), znalazłem i sprawdziłem trójnik 47, potem wytworzyłem podciśnienie (przy pomocy "własnej gęby"), zatkałem i poczekałem kilka minut. Chyba trochę spadło ale jak to "wyczuć" i interpretować? Ogólnie - jak sprawdzać - posmarować roztworem mydła, pompować i szukać bąbelków? Będzie kłopot bo do niektórych złączek i rurek jest trudny dostęp. Pytam bo nie chcę nic uszkodzić. 8)


* niepotrzebne skreślić

Autor:  beet [ pt paź 16, 2009 10:36 pm ]
Tytuł: 

To patent Mercedesa stosowany pozniej w najmocniejszych wersjach tunera AMG. Po prostu piekielna moc silnika przy przyspieszaniu powoduje duze przeciazenia, a co za tym idzie podnoszenie sie przodu samochodu i ten system ma na celu zapobiegac oslepianiu innych uzytkownikow aut. Mercedes po raz kolejny nas zaskoczyl [zlosnik]

Autor:  darus [ pt paź 16, 2009 10:39 pm ]
Tytuł: 

Gdzieś jest nieszczelność, mydo, hmm, to tylko niewielkie podciśnienie, raczej cięzko będzie to wykryć mydłem. Wiadomo, przy wciśnietym pedale gazu podciśnienie spada, najlepiej pokolei wytwarzać podciśnienie zaczynając od najkrótszej drogi i zaslepiać i obserwować spadek. Może sie uzbierać kilka nieszczelnosci po trochu na całym obwodzie.

Autor:  ukaniu [ pt paź 16, 2009 11:24 pm ]
Tytuł: 

Akumulator podciśnienia 5 pozwala na prace układu po zaniku podciśnienia w kolektorze. Czyli po zassaniu od strony złącza 29 i odetkaniu regulacja powinna pozostawać w normalnym położeniu przez pewien czas.
Zasysając trudno określić jak szybko spada podciśnienie - ja do tego celu zmonotwałem kiedyś strzykawkę z zaworkiem + wakuometr. Inaczej trudno - ile ja czasu naprawiałem tempmatic robiąc sobie niebieskie plamy na języku ;-)

Autor:  Chuck Norris [ sob paź 17, 2009 8:22 am ]
Tytuł: 

mi kiedys mechanior przy sprawdzaniu zadziałania czujnika temp w dieslu - też działa na podcisnieniu - wpiął takie cos jak do pompowania kół z manometrem... odpalił auto bez czujnika i dopompował moze dwoma nacisnieciami tego czegos cisnienie i poszły obroty w góre... tak jakby dodał cisnienia... a moze ty bys tak sprobował? taka ręczna pompka (jak na cpn do pompowania kół) i w jedną rurkę dmuchnąc a reszte mydłem czy tam nie wiem czym... gdzieś musi uchodzić... <br>Dodano po 1 minutach.:<br> ale idąc tym tokiem myślenia... po zastanowieniu.... przeciąz wciskając pedał to ciśnienie rośnie!!! a u ciebie odwrotnie... to chyba nie podciśnienie...

Autor:  Mor [ pn gru 14, 2009 8:01 am ]
Tytuł: 

Chuck Norris pisze:
dopompował moze dwoma nacisnieciami tego czegos cisnienie i poszły obroty w góre... tak jakby dodał cisnienia...

Są również pompki podciśnienia, czyli wytwarzają podciśnienie, np. służą do samodzielnego i szybkiego odpowietrzania/wymiany płynu hamulcowego.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/