MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

124 300D 88r BRAK PRĄDU / POMPA WTRYSKOWA
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44286
Strona 1 z 1

Autor:  keraj [ sob paź 17, 2009 8:27 pm ]
Tytuł:  124 300D 88r BRAK PRĄDU / POMPA WTRYSKOWA

po dluuugich poszukiwaniach nie znalazlem odpowiedzi na kolejny problem z moim Mieczyslawem...

Chodzi o to, ze nie mam pradu na wiązce do pompy wtryskowej, moja pompa posiada 2 elektromagnetyczne jakies urzadzenia, wiem, ze ten gorny to nastawnik elektromagnetyczny regulacji biegu jalowego, drugi, ktos gdzies pisal, ze steruje dawka paliwa, do obydwu nie dochodzi prad, zarowno na zimnym jak i na rozgrzanym motorze. Z calej wiazki wychodza dwie kostki do w/w urzadzen i jedna kostka do czujnika temp. w glowicy. Calosc laczy sie z druga wiazka nieopodal aku, od razu napisze, ze srebrny przekaznik jest sprawny, wypinany z dwoch innych modeli 300D i sprawdzany. Gdzie tkwi problem ??

Autor:  szeryf [ ndz paź 18, 2009 1:08 am ]
Tytuł: 

Oba silowniki elektromagnetyczne sa sterowane sterownikiem ELR/ARA umieszczonym za akumulatorem. Z drugiej strony to zastanawiam sie czy w 88r sterowanie obrotami nie powinno byc podcisnieniowe?

Autor:  keraj [ ndz paź 18, 2009 1:36 am ]
Tytuł: 

z tego co wiem to wszystkie silniki 6cio cylindrowe maja elektroniczne sterowanie, ktory to jest przekaznik ? u mnie za aku jest ten komputer czy jak to nazywaja do abs itd, jakas czarna kostka i srebrny z bezpiecznikiem 10A.

Autor:  darus [ ndz paź 18, 2009 2:25 pm ]
Tytuł: 

Srebrny przekaźnik jest chyba przeciwprzepięciowy od abs, ponieważdopiero w e-klasie, diesle miały sterowanie silnika EDS Ten poniżej zaworu wolnych obrotów ELR, jest zaworem ARA, zapobiegającym szarpaniu silnika (tak wynika z dokumentacji).

Autor:  keraj [ ndz paź 18, 2009 4:46 pm ]
Tytuł: 

EDS, ELR, ARA, powiem tak, nic mi to nie mowi, na elektryce zaawansowanej kompletnie sie nie znam tak jak mechanike tego modelu pochlonalem to za elektryke sie nie zabieram. Co konkretnie w takim razie mam wymienic, oddac do naprawy albo wyrzucic ??

Autor:  darus [ ndz paź 18, 2009 4:57 pm ]
Tytuł: 

Dokładnie kolego to nikt Ci nie powie co jest przyczyna usterki, ponieważ nikt nie jest jasnowidzem. Jeżeli nie znasz sie na elektryce, to się poprostu za to nie bierz, jeżeli czujesz sie na siłach, zdobądź schemat i do dzieła. Ja nie jestem fachowcem, nie naprawiam merców na codzień, prawda jest taka, że jeżeli sam sie za coś nie weźmiesz to sie nie nauczysz, tutaj na forum możesz uzyskać pewne wskazówki, ale niekoniecznie recepte na naprawe.

Autor:  keraj [ ndz paź 18, 2009 6:30 pm ]
Tytuł: 

szukam tylko odpowiedzi na pytanie ktory to przekaznik i z glowy :) ale poki co ide kopac w kablach, dopadla mnie jakas wena. Poza tym, glupio to zabrzmi ale czytanie schematow nie jest moja mocna strona.

Szukany element, ze schematu wynika, iz nosi nazwe: urzadzenie sterujace elektroniczna regulacja biegu jalowego. <br>Dodano po 30 minutach.:<br> problem rozwiazany temat zamkniety, urzadzenie sterujace otrzymuje sygnal z czujnika na kolnierzu skrzyni ale nie analizuje go przez co nie wplywa na ustawienie zderzaka na pompie. Trzeba wymienic urzadzenie.

Autor:  Frytejro [ ndz gru 06, 2009 1:50 am ]
Tytuł: 

keraj masz moze zdjecie tego przekaznika jak on wygalda albo jego numery ?? bo poszukuje tego ustrojstwa.. :lol:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/