MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Alarm nie zamyka centralnego zamka https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44301 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jaro1967 [ ndz paź 18, 2009 7:26 pm ] |
Tytuł: | Alarm nie zamyka centralnego zamka |
Witam serdecznie! Na wstępie zaznaczę, iż od trzech dni studiuję Forum i nie mogę znaleźć opisu przyczyny opisanej usterki. Jak w temacie: po wciśnięciu przycisku na pilocie alarm się załącza,pompka podciśnieniowa zaczyna pracę, ale wciągany jest tylko bolec przednich prawych drzwi. Pozostałe bolce usiłują się schować, ale bez skutku, gdyż za ok. 2 sekundy bolec z prawych przednich drzwi wychodzi do góry i pompka przerywa pracę. Dodam, że gdy siedząc wewnątrz auta wcisnę bolec od strony kierowcy wszystkie zamki zamykają się bez problemu, otwarcie również jest ok. Pompka reaguje na ruch zamkiem od kierowcy. Dodam również, że czasami alarm "zaskoczy" i uda się zamknąć wszystko, wówczas też bez problemu z alarmu otwieram samochód. Wina alarmu, podciśnienia, czy instalacji elektrycznej? Proszę o pomoc. W 124 E 300 D kombi 93 r |
Autor: | Gerri [ ndz paź 18, 2009 8:17 pm ] |
Tytuł: | |
1. Sprawny układ powinien w ciągu dwóch sekund zamknąć auto (chodzi o centralny zamek - tak, jak wyjechał z fabryki) i przyciski blokujące wciągane są prawie jednocześnie. Wszystko wskazuje na nieszczelność w układzie. Na początek możesz wejść do bagażnika i stosując całkowitą ciszę zasterować centralny. Najczęściej puszcza siłownik zamykający wlew paliwa - jeżeli jest nieszczelny to na pewno usłyszysz syczenie z okolic wlewu 2. Trzeba dojść dlaczego układ bezpośrednio z fazy zamykania przechodzi w fazę otwierania. Tutaj kombinacji może być bardzo wiele - tyle, ile możliwości wpięcia alarmu do instalacji samochodu. Czasami jest w tym celu wykorzystany interfejs, czasami przekaźniki są wewnątrz alarmu (i trzeba je zewnętrznie odpowiednio skonfigurować) a czasami montażysta robi sam prosty interfejs z dwóch przekaźników. Troszkę tych połączeń jest, i naprawdę o pomyłkę nietrudno. Zresztą doskonale wiem, że mało który z montażystów dokładnie sobie zdaje sprawę, jak działa centralny zamek w Mercedesie. Jeżeli sugerujesz, że po dwóch sekundach zaczyna się "przeciwdziałanie" - to może jest zaprogramowany w alarmie za krótki czas impulsu (standardowo dla zamków pneumatycznych programuje się impuls trzysekundowy) |
Autor: | jaro1967 [ ndz paź 18, 2009 8:33 pm ] |
Tytuł: | |
Właśnie wróciłem z garażu. W tzw. przeciwdziałaniu pompki (gdy bolce wychodzą do góry) da się usłyszeć ciche , krótkie syknięcie w lewych tylnych drzwiach. I tylko tam. Dodam, że problem nie pojawił się od razu, lecz narastał powoli od kilku miesięcy. |
Autor: | jaro1967 [ wt paź 20, 2009 7:15 pm ] |
Tytuł: | |
Wielkie Dziękuję Gerri! Odpiąłem wężyk od siłownika zamykającego wlew paliwa, zaślepiłem go i wszystko działa (poza w/w siłownikiem oczywiście) Teraz sprawdzam ten siłownik. Metodą "usta-usta" wydaje się być szczelny i działa. Zastanawia mnie, czy to nie wina oringu uszczelniającego połączenie siłownika z króćcem rurki podciśnieniowej. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |