MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
EDC - nie zapala https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44337 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | michele [ wt paź 20, 2009 2:01 pm ] |
Tytuł: | EDC - nie zapala |
Witam, Temat szeroki i głęboki, ale nie znalazłem w szukajkach rozwiązania mojego problemu. A mianowicie mam OM605 w swoim W202 (2.5l diesel z 93 roku) i rano chcę go zapalić i na tym skończyłem. Filtry wymieniłem i teraz czas na pompę. Jednak coś mi nie pasuje. A mianowicie. Parę dni przed tymi problemami zauważyłem, że przy przekręceniu zapłonu nie świeci mi się kontrolka z EPC - myślałem, że to żarówka, ale później mi się świeciła. Ogólnie to też jak chciałem go zapalić dziwne dźwieki mi wydawał, ale przy drugiej próbie zapalił od ręki. Dziś jest tak, że jak podłącze akumulator i przy zapłonie będzie świecić EPC to samochód próbuję zapalić, jednak nie chce palić na wszystkie gary, jakby miał układ miał powietrze. Natomiast już druga, trzecia próba, gdy okazuje się, że przy przekręceniu klucza EPC się nie zapala, to można kręcić i kręcić a on nic, tak jakby paliwa nie miał. Zanim zabiorę się na naprawę zastanawiam się jak to jest z uszkodzeniem pompy. Czy wtedy przy zapłonie ma świecić EDC, czy też nie? Mam dwie teorię - jedna, że EDC nie świeci - pompa uszkodzona oraz drugą: EDC nie świeci - pompa nie dostaje napięcia np. z powodu uszkodzenia immobilaisera. Stąd ten mój post. Wolałbym nie rozkręcać silnika, jeśli nie jest to konieczne. |
Autor: | trocin [ wt paź 20, 2009 5:36 pm ] |
Tytuł: | |
EDC ma sie swiecic na zaplonie a po odpaleniu auta zgasnac, u ciebie stawiam na pompe lub... nie pamietam jak sie to fachowo nazywa... "elektroniczny pedal przypieszenia"? Mysle ze wiesz o co chodzi, najlepiej podjechac na kompa podpiac i spisac bledy |
Autor: | michele [ wt paź 20, 2009 8:54 pm ] |
Tytuł: | |
Właśnie wiem, zawsze tak było. Stąd stawiam na pompę (chodź przebieg 115tys dopiero), albo po prostu ten immobilizer odcina napięcia - coś mu zimno przeszkodziło i padł, dlatego zastanawiam się, czy przy uszkodzonej pompie EDC ma świecić na zapłonie, czy też nie. Zna ktoś kogoś w Gliwicach, aby można było się wpiąć do komputera? W ASO za samo podłączenie chcą wziąść 250złotych, a po drugie mam trochę km do niego, a holować, bez silnika, bez wspomagania - nie wyobrażam sobie przez całe dwa miasta. |
Autor: | trocin [ wt paź 20, 2009 9:01 pm ] |
Tytuł: | |
115kkm w dieslu z 93 roku? Jesli to prawda to chce kupic ta celinkę, jaka cena? Bo moja C250D z '94 ma 400kkm i chodzi rewelacja, jeszcze nie bylo z nia problemow... Ja za podlaczenie do kompa i spisanie/skasowanie bledow placilem 50zl "nie w ASO". W ASO 150zl. |
Autor: | michele [ wt paź 20, 2009 9:10 pm ] |
Tytuł: | |
Zgadza się. Auto przez ostatnie 7 lat zrobiło nie całe 100km. Autko mam od osoby starszej - inwalidy, który od 7 lat nie wychodził z domu i jedynie auto na TUV jeździło. Stąd trochę są problemy, a Celinka nie na sprzedaż, pomimo, że mnie teraz załamała. Właśnie 50-100zł to jestem w stanie dać za komputer, ale nie wiem jeszcze gdzie. Noi muszę jeszcze prosić studenta o holowanie, który znowu wrzuci fotę na forum. |
Autor: | Student [ śr paź 21, 2009 9:21 am ] |
Tytuł: | |
trocin pisze: 115kkm w dieslu z 93 roku? Jesli to prawda Prawda, prawda.... michele pisze: Noi muszę jeszcze prosić studenta o holowanie, który znowu wrzuci fotę na forum.
![]() |
Autor: | michele [ pt lis 06, 2009 10:25 pm ] |
Tytuł: | |
Ech i auto trafiło do mechanika... Okazało się, że poszedł sterownik pompy wtryskowej (jakiś moduł) oraz urządzenie przeciwprzepięciowe, które przepuściło przepięcie. Teraz myślę jak to możliwe i co to mogło spowodować. Teraz to jeżdżę bez zabezpieczenia, bo ten przeciwprzepięciowy, to przeszło 8 stów. <br>Dodano po 45 minutach.:<br> No to sobie pojeździłem. Auto znów do mechanika trafi. Znów to samo. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |