MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
ogrzewanie automatyczne https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44356 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Blazey [ wt paź 20, 2009 9:47 pm ] |
Tytuł: | ogrzewanie automatyczne |
Witam po długiej przerwie. Po okresie w rozjazdach wróciłem do swojego starego zakładu i znów zajmuję się mercedesami. W tej chwili trafił do mnie mercedes SEL500 (seria I) z automatycznym ogrzewaniem - pokrętło i klawisze. I jest z nim pewien problem, bo czasem działa dobrze, a czasem po chwili grzania wyłącza się ciepłe powietrze. A czasem jest tak, że po skręceniu pokrętła na minimum, a potem przekręceniu na wyższą temperaturę nie ma ciepłego powietrza. Czasem jest... Czyli usterka sporadyczna i trudno się czegoś chwycić. Wiem, że jest to dość upierdliwy system. Prosiłbym o jakieś wskazówki, co sprawdzić i czego się czepić. PS. Na pewno coś na ten tema jest na forum, ale jakoś nie mogę namierzyć. PS@. Może ktoś dysponuje jakimś schematem lub opisem tego ustrojstwa? |
Autor: | Paweł Sopot [ śr paź 21, 2009 10:12 am ] |
Tytuł: | |
Witaj. Elektrozawór ogrzewania się przytarł. Poszukaj m. in. w moich starszych postach na forum. Także walczyłem z tym problemem, mam właśnie automatyczną klimę. |
Autor: | Blazey [ śr paź 21, 2009 7:15 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za informację. Dzisiaj też do tego doszedłem. Auto zostało około dwa tygodnie temu zakupione, a swoje odstało i zawór się chyba po prostu zastał. Do tego doszło okrutne zabrudzenie wewnątrz pokrętła regulacji temperatury. Wyczyszczone złożone, zawór rozruszany i zobaczymy, jak to się będzie sprawować. Masz może jakąś dokumentację do tego układu? |
Autor: | Frytejro [ śr paź 21, 2009 7:57 pm ] |
Tytuł: | |
wlasnie mialem pisac o pokretle.. rozbeirales ten opornik i patrzyles czy aby napewno ma dobre sciezki? bo moj w wakacje odmowil posluszenstwa - sciezki byly poprzeceirane i raz styk byl a raz nie i np jechaem bylo ustawione na 20 stopni a na dolku podskoczyles i mimo klimy walilo goracym powietrzem. musialem naprawic sciezki, wiec jesli problem CI powroci po czyszczeniu zaworka to sprawdz sciezki |
Autor: | Blazey [ śr paź 21, 2009 8:06 pm ] |
Tytuł: | |
Tam jest combo: jest mały potencjometr i coś na kształt przełącznika suwakowego. Są ścieżki na laminacie, ale to nie są ścieżki oporowe, tylko stykowe. Wyczyściłem te ścieżki, styki, potencjometr pryśnięty (cholerstwa nie ma czym zastąpić, a nie wiem czy występuje jako część zamienna). Po tej zabawie chodziło to całkiem całkiem. Zobaczymy, co powie klient. |
Autor: | Blazey [ czw paź 22, 2009 7:07 pm ] |
Tytuł: | |
Problem się wyjaśnił. Okazało się, że tyle co strzeliła membrana w zaworze. Tyle co, bo woda na metalowych częściach, ale wszystko jeszcze lśni, zero śladów korozji. Czyli dopiero co strzeliła. I tłoczek jeszcze się porusza wewnątrz, a wieszał się dlatego, że jak do środka, w czasie pracy silnika nalało się wody, to powstawało ciśnienie, które go blokowało. Jest jeszcze inny problem. Ponoć w czasie jazdy jest tylko ciepłe powietrze. Na postoju wszystko działa, a w czasie jazdy nie ma zimnego. Orientuje się ktoś, czy zestaw naprawczy tego zaworu występuje jako część zamienna? Chodzi o ten tłoczek wchodzący w cewkę z membraną, sitkiem i uszczelką czołową. Występuje to jako część zamienna w USA (znalezione w katalogu Boscha). A czy jest dostępne w Europie? W jakich jeszcze autach występował ten zawór? Ponoć w którymś golfie. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |