MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

ogrzewanie automatyczne
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44356
Strona 1 z 1

Autor:  Blazey [ wt paź 20, 2009 9:47 pm ]
Tytuł:  ogrzewanie automatyczne

Witam po długiej przerwie.
Po okresie w rozjazdach wróciłem do swojego starego zakładu i znów zajmuję się mercedesami.
W tej chwili trafił do mnie mercedes SEL500 (seria I) z automatycznym ogrzewaniem - pokrętło i klawisze. I jest z nim pewien problem, bo czasem działa dobrze, a czasem po chwili grzania wyłącza się ciepłe powietrze. A czasem jest tak, że po skręceniu pokrętła na minimum, a potem przekręceniu na wyższą temperaturę nie ma ciepłego powietrza. Czasem jest... Czyli usterka sporadyczna i trudno się czegoś chwycić. Wiem, że jest to dość upierdliwy system. Prosiłbym o jakieś wskazówki, co sprawdzić i czego się czepić.
PS. Na pewno coś na ten tema jest na forum, ale jakoś nie mogę namierzyć.
PS@. Może ktoś dysponuje jakimś schematem lub opisem tego ustrojstwa?

Autor:  Paweł Sopot [ śr paź 21, 2009 10:12 am ]
Tytuł: 

Witaj.
Elektrozawór ogrzewania się przytarł. Poszukaj m. in. w moich starszych postach na forum. Także walczyłem z tym problemem, mam właśnie automatyczną klimę.

Autor:  Blazey [ śr paź 21, 2009 7:15 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za informację.
Dzisiaj też do tego doszedłem. Auto zostało około dwa tygodnie temu zakupione, a swoje odstało i zawór się chyba po prostu zastał. Do tego doszło okrutne zabrudzenie wewnątrz pokrętła regulacji temperatury. Wyczyszczone złożone, zawór rozruszany i zobaczymy, jak to się będzie sprawować.
Masz może jakąś dokumentację do tego układu?

Autor:  Frytejro [ śr paź 21, 2009 7:57 pm ]
Tytuł: 

wlasnie mialem pisac o pokretle.. rozbeirales ten opornik i patrzyles czy aby napewno ma dobre sciezki? bo moj w wakacje odmowil posluszenstwa - sciezki byly poprzeceirane i raz styk byl a raz nie i np jechaem bylo ustawione na 20 stopni a na dolku podskoczyles i mimo klimy walilo goracym powietrzem. musialem naprawic sciezki, wiec jesli problem CI powroci po czyszczeniu zaworka to sprawdz sciezki

Autor:  Blazey [ śr paź 21, 2009 8:06 pm ]
Tytuł: 

Tam jest combo: jest mały potencjometr i coś na kształt przełącznika suwakowego. Są ścieżki na laminacie, ale to nie są ścieżki oporowe, tylko stykowe. Wyczyściłem te ścieżki, styki, potencjometr pryśnięty (cholerstwa nie ma czym zastąpić, a nie wiem czy występuje jako część zamienna). Po tej zabawie chodziło to całkiem całkiem. Zobaczymy, co powie klient.

Autor:  Blazey [ czw paź 22, 2009 7:07 pm ]
Tytuł: 

Problem się wyjaśnił. Okazało się, że tyle co strzeliła membrana w zaworze. Tyle co, bo woda na metalowych częściach, ale wszystko jeszcze lśni, zero śladów korozji. Czyli dopiero co strzeliła. I tłoczek jeszcze się porusza wewnątrz, a wieszał się dlatego, że jak do środka, w czasie pracy silnika nalało się wody, to powstawało ciśnienie, które go blokowało.
Jest jeszcze inny problem. Ponoć w czasie jazdy jest tylko ciepłe powietrze. Na postoju wszystko działa, a w czasie jazdy nie ma zimnego.

Orientuje się ktoś, czy zestaw naprawczy tego zaworu występuje jako część zamienna? Chodzi o ten tłoczek wchodzący w cewkę z membraną, sitkiem i uszczelką czołową. Występuje to jako część zamienna w USA (znalezione w katalogu Boscha). A czy jest dostępne w Europie?
W jakich jeszcze autach występował ten zawór? Ponoć w którymś golfie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/