MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:12 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 25, 2009 1:47 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 25, 2009 1:17 pm
Posty: 10
Witam wszystkim mam bardzo dziwny problem z moim w124 2.0 benzyna+gaz rok 88. I nie chodzi tutaj o gaz bo na gazie chodzi dobrze, a problem pojawia się na benzynie auto jak jest zimne to jakoś jedzie problemy zaczynają się po przekroczeniu ok 50 stopni i im bardziej się rozgrzewa tym bardziej zaczyna się duśic dławic a gdy gwałtownie dodam gazu to nawet strzela w kolektor :( tylko gdy delikatnie dodaje gazu to ledwo co się wkręca na obroty. Myślałęm że może filtr paliwa się zapchał więc odkręciłem pompe paliwa wylałem całe paliwo syfu nie było założyłęm nowy filtr paliwa wlałem spowrotem paliwo i auto chodziło jak zegareczek, lecz po 2 dniach objawy powróciły więc wylałe spowrotem cale paliwo zalałem na nowo i znowu chodził dobrze przez ok 2 dni i objawy znów powróciły :( i nie mam pojęcia co może być nie tak proszę o jakieś podpowiedzi kable świece filtr paliwa i powietrza są nowe z góry dzięki. To mój 1 post więc proszę o wyrozumiałość


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 25, 2009 3:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Nie napisałeś, czy to gaźnik, czy mechaniczny wtrysk?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 25, 2009 3:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 25, 2009 1:17 pm
Posty: 10
Sorki jest to wtrysk mechaniczny KE-Jetronic

_________________
W 124 200E + gaz 88r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 25, 2009 4:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
zmierz czy Ci nie iskrzy potencjometr klapy... Jak się przydławia i wciśniesz do oporu to pewnie po chwili zaczyna się zbierać?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 25, 2009 4:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Półki zimny dostaje wieksza dawke paliwa, w miare rozgrzewania zuboża dawkę i wychodza usterki, stąd strzelanie w kolektor. Może Janfocus masz racje z potencjometrem, ale czy problem nie powstałby też przy zimnym silniku. Nie zaszkodzi sprawdzić sonde lambda, przy zimnym silniku sonda nie pracuje, później na podstawie sygnału z sondy sterownik koryguje dawke.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 25, 2009 5:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 25, 2009 1:17 pm
Posty: 10
Właśnie jak wcisne gaz do oporu to strzela dlatego nawet nie próbuje tego robić jeszcze jedno jak odłącze czujnik temperatury to silnik chodzi nierówno ale za to nie dławi się i nie strzela jak by wszystko ustawało tylko obroty falują. Na gazie chodzi bardzo dobrze. właśnie nie moge zlokalizować sondy lambda w moim aucie gdzie ona się znajduje? przypominam że jak spuszcze paliwo i zaleje jeszcze raz to przez ok 2 dni chodzi dobrze a póżniej znowu to samo

_________________
W 124 200E + gaz 88r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 25, 2009 5:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
darus pisze:
ale czy problem nie powstałby też przy zimnym silniku

nie :)

darus pisze:
Nie zaszkodzi sprawdzić sonde lambda

sprawdzić można, ale sonada L niedziałająca nie daje takich objawów :) <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
Cytuj:
przypominam że jak spuszcze paliwo i zaleje jeszcze raz to przez ok 2 dni chodzi dobrze a póżniej znowu to samo

objawy wyglądają na za ubogą mieszankę, tzn za mało paliwa, ale wynik taki może dawać zarówno sterowanie jak i niewydolność układu, tyle że w tym drugim przypadku nie pasuje tu wąski zakres temperatur...
teraz są takie temp na zewnątrz, że elektryka dostaje świra -złącza, złącza, złącza...

Jedyne co mogłoby łączyć spuszczanie paliwa z tymi objawami to nieprawidłowe przewietrzanie baku, zatem polecam przejechać się z otwartym korkiem od baku -z zachowaniem wszelkich środków ostrożności...

zdjęcie kabla z czujnika temp albo wskazuje na złe sterowanie -stąd dalej trop potencjometr, albo faktycznie ten czujnik jest walnięty, ale to akurat łatwo sprawdzić...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 25, 2009 5:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 25, 2009 1:17 pm
Posty: 10
A jak sprawdzić czy czujnik jest walnięty? a potencjometr sprawdzic czy nie są powycierane ścieżki? bo nie bardzo się na tym znam :-? co do baku to zawsze jak dotankowywałem auto to zawsze wytwarzało się podciśnienie czyli odpowietrznik jest zapchany i nie wiem jak do tego się zabrać dlatego zakręcam korek od baku tylko o 1/4 obrotu takżeby opary wydostawały się na zewnątrz i teraz podciśnienie się nie wytwarza może w 10% procentach to pomogło a jeżdze tak od tygodnia.Być może zapowietrza się układ paliwowy nie mam pojęcia

_________________
W 124 200E + gaz 88r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 25, 2009 6:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
podciśnienie w baku to akurat norma i nic nienormalnego... Jeździ lepiej przy odkręconym korku, czy bez różnicy?
Sprawdzenie potencjometru -polecam wątek o KE w 201 autorstwa Ukaniu...
Co do czujnika temp, sprawdź rezystancję dla konkretnej temp.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 25, 2009 6:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 25, 2009 1:17 pm
Posty: 10
przy lekko odkręconym korku jeżdzi może minimalnie lepiej :(

_________________
W 124 200E + gaz 88r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 25, 2009 6:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
przy lekko odkręconym korku jeżdzi może minimalnie lepiej

zatem to nie jest główny problem, polecam jednak zbadanie czujnika i potencjometru, podregulowanie KE wg wątku...

Czasem wystarczy poprawić styk na potencjometrze ;)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 25, 2009 6:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 25, 2009 1:17 pm
Posty: 10
Dzięki za podpowiedzi postaram się jutro spr ten potencjometr czekam na dalsze podpowiedzi

_________________
W 124 200E + gaz 88r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 31, 2009 10:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
coś się wyjaśniło? -sam jestem ciekaw...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 31, 2009 1:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 25, 2009 1:17 pm
Posty: 10
Dopiero dziś mam troszke czasu i zaraz jade pogrzebać troszke spr ten potencjometr czy ścieżki są nie wytarte i wieczorem dam znać jak to wygląda

_________________
W 124 200E + gaz 88r.


Na górę
Post: sob paź 31, 2009 6:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn wrz 14, 2009 12:04 am
Posty: 13
Witam
posiadam mercedesa W124 2.0 benzyna + LPG, gaźnik, rok produkcji 1988
całe lato przejeździłem na gazie samochód sprawował się doskonale, od niedawna próbuję jeździć na benzynie i pojawił sie problem samochód odpala bez problemu na zimnym silniku ale po upływie 15 s samoczynnie gaśnie, podczas jazdy w momencie wciskania gazu (nawet przy rozgrzanym silniku) zaczyna szarpać, dławić się. Czym to może być spowodowane i w jaki sposób usunąć usterkę ? Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.

pozdrawiam Tomek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl