MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

dziwny problem z benzyną pomocy!!!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44444
Strona 1 z 2

Autor:  cobreetti [ ndz paź 25, 2009 1:47 pm ]
Tytuł:  dziwny problem z benzyną pomocy!!!

Witam wszystkim mam bardzo dziwny problem z moim w124 2.0 benzyna+gaz rok 88. I nie chodzi tutaj o gaz bo na gazie chodzi dobrze, a problem pojawia się na benzynie auto jak jest zimne to jakoś jedzie problemy zaczynają się po przekroczeniu ok 50 stopni i im bardziej się rozgrzewa tym bardziej zaczyna się duśic dławic a gdy gwałtownie dodam gazu to nawet strzela w kolektor :( tylko gdy delikatnie dodaje gazu to ledwo co się wkręca na obroty. Myślałęm że może filtr paliwa się zapchał więc odkręciłem pompe paliwa wylałem całe paliwo syfu nie było założyłęm nowy filtr paliwa wlałem spowrotem paliwo i auto chodziło jak zegareczek, lecz po 2 dniach objawy powróciły więc wylałe spowrotem cale paliwo zalałem na nowo i znowu chodził dobrze przez ok 2 dni i objawy znów powróciły :( i nie mam pojęcia co może być nie tak proszę o jakieś podpowiedzi kable świece filtr paliwa i powietrza są nowe z góry dzięki. To mój 1 post więc proszę o wyrozumiałość

Autor:  darus [ ndz paź 25, 2009 3:12 pm ]
Tytuł: 

Nie napisałeś, czy to gaźnik, czy mechaniczny wtrysk?

Autor:  cobreetti [ ndz paź 25, 2009 3:35 pm ]
Tytuł: 

Sorki jest to wtrysk mechaniczny KE-Jetronic

Autor:  Janfocus [ ndz paź 25, 2009 4:07 pm ]
Tytuł: 

zmierz czy Ci nie iskrzy potencjometr klapy... Jak się przydławia i wciśniesz do oporu to pewnie po chwili zaczyna się zbierać?

Autor:  darus [ ndz paź 25, 2009 4:54 pm ]
Tytuł: 

Półki zimny dostaje wieksza dawke paliwa, w miare rozgrzewania zuboża dawkę i wychodza usterki, stąd strzelanie w kolektor. Może Janfocus masz racje z potencjometrem, ale czy problem nie powstałby też przy zimnym silniku. Nie zaszkodzi sprawdzić sonde lambda, przy zimnym silniku sonda nie pracuje, później na podstawie sygnału z sondy sterownik koryguje dawke.

Autor:  cobreetti [ ndz paź 25, 2009 5:07 pm ]
Tytuł: 

Właśnie jak wcisne gaz do oporu to strzela dlatego nawet nie próbuje tego robić jeszcze jedno jak odłącze czujnik temperatury to silnik chodzi nierówno ale za to nie dławi się i nie strzela jak by wszystko ustawało tylko obroty falują. Na gazie chodzi bardzo dobrze. właśnie nie moge zlokalizować sondy lambda w moim aucie gdzie ona się znajduje? przypominam że jak spuszcze paliwo i zaleje jeszcze raz to przez ok 2 dni chodzi dobrze a póżniej znowu to samo

Autor:  Janfocus [ ndz paź 25, 2009 5:17 pm ]
Tytuł: 

darus pisze:
ale czy problem nie powstałby też przy zimnym silniku

nie :)

darus pisze:
Nie zaszkodzi sprawdzić sonde lambda

sprawdzić można, ale sonada L niedziałająca nie daje takich objawów :) <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
Cytuj:
przypominam że jak spuszcze paliwo i zaleje jeszcze raz to przez ok 2 dni chodzi dobrze a póżniej znowu to samo

objawy wyglądają na za ubogą mieszankę, tzn za mało paliwa, ale wynik taki może dawać zarówno sterowanie jak i niewydolność układu, tyle że w tym drugim przypadku nie pasuje tu wąski zakres temperatur...
teraz są takie temp na zewnątrz, że elektryka dostaje świra -złącza, złącza, złącza...

Jedyne co mogłoby łączyć spuszczanie paliwa z tymi objawami to nieprawidłowe przewietrzanie baku, zatem polecam przejechać się z otwartym korkiem od baku -z zachowaniem wszelkich środków ostrożności...

zdjęcie kabla z czujnika temp albo wskazuje na złe sterowanie -stąd dalej trop potencjometr, albo faktycznie ten czujnik jest walnięty, ale to akurat łatwo sprawdzić...

Autor:  cobreetti [ ndz paź 25, 2009 5:38 pm ]
Tytuł: 

A jak sprawdzić czy czujnik jest walnięty? a potencjometr sprawdzic czy nie są powycierane ścieżki? bo nie bardzo się na tym znam :-? co do baku to zawsze jak dotankowywałem auto to zawsze wytwarzało się podciśnienie czyli odpowietrznik jest zapchany i nie wiem jak do tego się zabrać dlatego zakręcam korek od baku tylko o 1/4 obrotu takżeby opary wydostawały się na zewnątrz i teraz podciśnienie się nie wytwarza może w 10% procentach to pomogło a jeżdze tak od tygodnia.Być może zapowietrza się układ paliwowy nie mam pojęcia

Autor:  Janfocus [ ndz paź 25, 2009 6:03 pm ]
Tytuł: 

podciśnienie w baku to akurat norma i nic nienormalnego... Jeździ lepiej przy odkręconym korku, czy bez różnicy?
Sprawdzenie potencjometru -polecam wątek o KE w 201 autorstwa Ukaniu...
Co do czujnika temp, sprawdź rezystancję dla konkretnej temp.

Autor:  cobreetti [ ndz paź 25, 2009 6:20 pm ]
Tytuł: 

przy lekko odkręconym korku jeżdzi może minimalnie lepiej :(

Autor:  Janfocus [ ndz paź 25, 2009 6:28 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
przy lekko odkręconym korku jeżdzi może minimalnie lepiej

zatem to nie jest główny problem, polecam jednak zbadanie czujnika i potencjometru, podregulowanie KE wg wątku...

Czasem wystarczy poprawić styk na potencjometrze ;)

Autor:  cobreetti [ ndz paź 25, 2009 6:52 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za podpowiedzi postaram się jutro spr ten potencjometr czekam na dalsze podpowiedzi

Autor:  Janfocus [ sob paź 31, 2009 10:31 am ]
Tytuł: 

coś się wyjaśniło? -sam jestem ciekaw...

Autor:  cobreetti [ sob paź 31, 2009 1:33 pm ]
Tytuł: 

Dopiero dziś mam troszke czasu i zaraz jade pogrzebać troszke spr ten potencjometr czy ścieżki są nie wytarte i wieczorem dam znać jak to wygląda

Autor:  TOM0808 [ sob paź 31, 2009 6:49 pm ]
Tytuł:  gaśnie i szarpie na benzynie

Witam
posiadam mercedesa W124 2.0 benzyna + LPG, gaźnik, rok produkcji 1988
całe lato przejeździłem na gazie samochód sprawował się doskonale, od niedawna próbuję jeździć na benzynie i pojawił sie problem samochód odpala bez problemu na zimnym silniku ale po upływie 15 s samoczynnie gaśnie, podczas jazdy w momencie wciskania gazu (nawet przy rozgrzanym silniku) zaczyna szarpać, dławić się. Czym to może być spowodowane i w jaki sposób usunąć usterkę ? Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.

pozdrawiam Tomek

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/