MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
dziwny problem z benzyną pomocy!!! https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44444 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | cobreetti [ ndz paź 25, 2009 1:47 pm ] |
Tytuł: | dziwny problem z benzyną pomocy!!! |
Witam wszystkim mam bardzo dziwny problem z moim w124 2.0 benzyna+gaz rok 88. I nie chodzi tutaj o gaz bo na gazie chodzi dobrze, a problem pojawia się na benzynie auto jak jest zimne to jakoś jedzie problemy zaczynają się po przekroczeniu ok 50 stopni i im bardziej się rozgrzewa tym bardziej zaczyna się duśic dławic a gdy gwałtownie dodam gazu to nawet strzela w kolektor ![]() ![]() |
Autor: | darus [ ndz paź 25, 2009 3:12 pm ] |
Tytuł: | |
Nie napisałeś, czy to gaźnik, czy mechaniczny wtrysk? |
Autor: | cobreetti [ ndz paź 25, 2009 3:35 pm ] |
Tytuł: | |
Sorki jest to wtrysk mechaniczny KE-Jetronic |
Autor: | Janfocus [ ndz paź 25, 2009 4:07 pm ] |
Tytuł: | |
zmierz czy Ci nie iskrzy potencjometr klapy... Jak się przydławia i wciśniesz do oporu to pewnie po chwili zaczyna się zbierać? |
Autor: | darus [ ndz paź 25, 2009 4:54 pm ] |
Tytuł: | |
Półki zimny dostaje wieksza dawke paliwa, w miare rozgrzewania zuboża dawkę i wychodza usterki, stąd strzelanie w kolektor. Może Janfocus masz racje z potencjometrem, ale czy problem nie powstałby też przy zimnym silniku. Nie zaszkodzi sprawdzić sonde lambda, przy zimnym silniku sonda nie pracuje, później na podstawie sygnału z sondy sterownik koryguje dawke. |
Autor: | cobreetti [ ndz paź 25, 2009 5:07 pm ] |
Tytuł: | |
Właśnie jak wcisne gaz do oporu to strzela dlatego nawet nie próbuje tego robić jeszcze jedno jak odłącze czujnik temperatury to silnik chodzi nierówno ale za to nie dławi się i nie strzela jak by wszystko ustawało tylko obroty falują. Na gazie chodzi bardzo dobrze. właśnie nie moge zlokalizować sondy lambda w moim aucie gdzie ona się znajduje? przypominam że jak spuszcze paliwo i zaleje jeszcze raz to przez ok 2 dni chodzi dobrze a póżniej znowu to samo |
Autor: | Janfocus [ ndz paź 25, 2009 5:17 pm ] |
Tytuł: | |
darus pisze: ale czy problem nie powstałby też przy zimnym silniku nie ![]() darus pisze: Nie zaszkodzi sprawdzić sonde lambda sprawdzić można, ale sonada L niedziałająca nie daje takich objawów ![]() Cytuj: przypominam że jak spuszcze paliwo i zaleje jeszcze raz to przez ok 2 dni chodzi dobrze a póżniej znowu to samo
objawy wyglądają na za ubogą mieszankę, tzn za mało paliwa, ale wynik taki może dawać zarówno sterowanie jak i niewydolność układu, tyle że w tym drugim przypadku nie pasuje tu wąski zakres temperatur... teraz są takie temp na zewnątrz, że elektryka dostaje świra -złącza, złącza, złącza... Jedyne co mogłoby łączyć spuszczanie paliwa z tymi objawami to nieprawidłowe przewietrzanie baku, zatem polecam przejechać się z otwartym korkiem od baku -z zachowaniem wszelkich środków ostrożności... zdjęcie kabla z czujnika temp albo wskazuje na złe sterowanie -stąd dalej trop potencjometr, albo faktycznie ten czujnik jest walnięty, ale to akurat łatwo sprawdzić... |
Autor: | cobreetti [ ndz paź 25, 2009 5:38 pm ] |
Tytuł: | |
A jak sprawdzić czy czujnik jest walnięty? a potencjometr sprawdzic czy nie są powycierane ścieżki? bo nie bardzo się na tym znam ![]() |
Autor: | Janfocus [ ndz paź 25, 2009 6:03 pm ] |
Tytuł: | |
podciśnienie w baku to akurat norma i nic nienormalnego... Jeździ lepiej przy odkręconym korku, czy bez różnicy? Sprawdzenie potencjometru -polecam wątek o KE w 201 autorstwa Ukaniu... Co do czujnika temp, sprawdź rezystancję dla konkretnej temp. |
Autor: | cobreetti [ ndz paź 25, 2009 6:20 pm ] |
Tytuł: | |
przy lekko odkręconym korku jeżdzi może minimalnie lepiej ![]() |
Autor: | Janfocus [ ndz paź 25, 2009 6:28 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: przy lekko odkręconym korku jeżdzi może minimalnie lepiej
zatem to nie jest główny problem, polecam jednak zbadanie czujnika i potencjometru, podregulowanie KE wg wątku... Czasem wystarczy poprawić styk na potencjometrze ![]() |
Autor: | cobreetti [ ndz paź 25, 2009 6:52 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za podpowiedzi postaram się jutro spr ten potencjometr czekam na dalsze podpowiedzi |
Autor: | Janfocus [ sob paź 31, 2009 10:31 am ] |
Tytuł: | |
coś się wyjaśniło? -sam jestem ciekaw... |
Autor: | cobreetti [ sob paź 31, 2009 1:33 pm ] |
Tytuł: | |
Dopiero dziś mam troszke czasu i zaraz jade pogrzebać troszke spr ten potencjometr czy ścieżki są nie wytarte i wieczorem dam znać jak to wygląda |
Autor: | TOM0808 [ sob paź 31, 2009 6:49 pm ] |
Tytuł: | gaśnie i szarpie na benzynie |
Witam posiadam mercedesa W124 2.0 benzyna + LPG, gaźnik, rok produkcji 1988 całe lato przejeździłem na gazie samochód sprawował się doskonale, od niedawna próbuję jeździć na benzynie i pojawił sie problem samochód odpala bez problemu na zimnym silniku ale po upływie 15 s samoczynnie gaśnie, podczas jazdy w momencie wciskania gazu (nawet przy rozgrzanym silniku) zaczyna szarpać, dławić się. Czym to może być spowodowane i w jaki sposób usunąć usterkę ? Proszę o pomoc. Z góry dziękuje. pozdrawiam Tomek |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |