MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 5:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 28, 2009 1:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 27, 2008 9:43 am
Posty: 22
Lokalizacja: Lublin
Witam,
przeglądałem posty lecz rozwiązania mojego problemu nie znalazłem. Otóż oświetlenie wnętrza ( lampka przy lusterku) w w jednej pozycji powinna świecić ciągle, w środkowej zgaszona, w drugiej pozycji włączenie lampki za pomocą czujnika na słupku (otwarcie drzwi) z opóźnionym wyłączeniem. U mnie w dwóch pozycjach świeci ciągle, łączniki na słupkach dobre (rozłańczają obwód). Panowie gdzie szukać przyczyny?

_________________
VIN WDB1231201A135012 - kasacja
VIN WDB2011221F665849


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 2:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Roz co?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 2:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
(me: how) pisze:
Roz co?


Rozłańczają ot co [zlosnik]

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 2:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 19, 2005 11:17 am
Posty: 356
Lokalizacja: Reda
To chyba cuś nie łończy we włonczniku lampki. [zlosnik] [zlosnik]
Podłącz inną i zobacz

_________________
- S210 300 TURBODIESEL '97 Avantgarde


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 2:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Ramon00 pisze:
rozłańczają

Jednak da się to zapisać, mimo braku w polskim alfabecie litery "ań".
;)
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 6:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
U mnie rozłańczyły się styki.

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 8:01 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Sprawdź na styku lampki oznaczonym TK czy masa pojawia się po otwarciu drzwi, a po ich zamknięciu znika.
Weź żarówę z dwoma kabelkami, jeden wetknij w styk wtyczki oznaczony "30", a drugi w dziurę "TK". Żarówka powinna się zapalać tak, jak w "maluchu" - otwieramy drzwi - zapala się, zamykamy drzwi - natychmiast gaśnie. Jeżeli tak jest - to sygnały są prawidłowe. Jeżeli tak nie jest - to szukaj usterki w wyłącznikach drzwiowych. Może masz alarm i wyłącznik dodatkowy pod maską fiksuje?

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 1:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 27, 2008 9:43 am
Posty: 22
Lokalizacja: Lublin
Na styku TK masa jest przy zamkniętych i otwartych drzwiach, prąd między stykiem 30 a TK jest w granicach 16 V i jest przy zamkniętych jak i otwartych drzwiach.
Wniosek ( czy prawidłowy ) szukamy na kabelkach, wyłączniki są sprawne.
Dzięki Gerri

_________________
VIN WDB1231201A135012 - kasacja

VIN WDB2011221F665849


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 30, 2009 12:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
To, że wyłączniki są sprawne nie oznacza, że nie na jeden z nich lub na przewód sygnałowy nie jest podana stała masa (np. przez zwarcie, załamanie przewodu itp). Może lampka jest źle podłączona? Spróbuj odłączyć styk sygnałowy masy TK od instalacji i zobacz czy zgaśnie. Jeśli tak to podaj tam masę oddzielnym przewodem imitując otwieranie i zamykanie drzwi. Jeśli tak podłączone będzie działać jak trzeba to musi byc coś z włącznikami przy drzwiach lub przewodami od nich biegnących do sterownika lampki, co można wnioskować już po tym, że masa jest podana ciągle na TK.
A jeśli masz ochotę to zapraszam w okolice Lubartowa. Pomierzymy, pomyślimy... Co dwie głowy to nie jedna ;)
Tel. 605 261 019
Pozdrawiam, Piotrek

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 30, 2009 12:57 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Ramon00 pisze:
Na styku TK masa jest przy zamkniętych i otwartych drzwiach, prąd między stykiem 30 a TK jest w granicach 16 V i jest przy zamkniętych jak i otwartych drzwiach.
Wniosek ( czy prawidłowy ) szukamy na kabelkach, wyłączniki są sprawne.
Dzięki Gerri


Błąd w wyłącznikach, szukaj tak jak napisał "Gerri" wyłącznika źle ustawionego pod maską od alarmu, lub resztek alarmu w aucie.

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 30, 2009 1:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 27, 2008 9:43 am
Posty: 22
Lokalizacja: Lublin
Ciąg dalszy mojej batalii, (problem błachy lecz mi przeszkadza), objawy na innej (dobrej ) lampce takie same - wniosek lampka dobra, wyłacznik pod maską rozwiera styk więc dobry, próba z odpiętymi wszystkimi wyłącznikami - lampka świeci. Więc opcja z pozostałościami alarmu (jest to wersja taxi i jaki alarm tam był ), dodam jeszcze iż lampka działała prawidłowo. Jak się zabrać dalej do tematu?
Pozdrawiam

_________________
VIN WDB1231201A135012 - kasacja

VIN WDB2011221F665849


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 30, 2009 2:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Wysuń ze słupków (wszystkich czterech) wyłączniki i zobacz czy nie ma tam
nieoryginalnych kabli, jeżeli są odłącz i koniecznie zaizoluj.Możesz ewentualnie pójść (po) kablu i odnaleźć resztki alarmu (o ile był).

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 12, 2009 8:15 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 27, 2008 9:43 am
Posty: 22
Lokalizacja: Lublin
Dzięki, temat opanowany. Okazało się że przyczyną byłozwarcie do masy kabla sygnałowego. Dziękuję

_________________
VIN WDB1231201A135012 - kasacja

VIN WDB2011221F665849


Na górę
Post: śr kwie 28, 2010 11:17 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 14, 2010 12:07 am
Posty: 7
Lokalizacja: Stalowa Wola
Witam

Czy wiecie może jak w W201 (z szyberdachem) wymontować lampkę oświetlenia wnętrza? Wiem że z prawej strony są dwa zatrzaski/blaszki. Nie mam jednak pojęcia gdzie nacisnąć by puściły.
Na youtube widziałem filmik jak wymontowuje się lampkę w W202, człowiek przejechał w paru miejscach kartą telefoniczną chwila moment i lampka wyjęta. U mnie taki chwyt nie chce przejść.
Niektórzy proponują ciągnąć na siłę a potem sprężynki wyprostować (brutalna metoda odpada), znalazłem także sposób by przesunąć max w prawo aż da się wysunąć lewą stronę jednak u mnie to nie skutkuje.

Demontuje archaiczny zestaw głośnomówiący do motoroli 8200 i właśnie został mi do wymontowania mikrofon. Można by uciąć kabel jednak chce ten zabytek wydobyć w całości i nie uszkodzić przy tym wnętrza.

Pozdrawiam

_________________
W201 1,8 Sportline - 1992


Na górę
Post: śr kwie 28, 2010 11:41 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Przesuwasz lampkę w stronę spreżynowych zatrzasków w lewo (chyba w lewo - bo czasem sie mylę, jak mówisz że z prawej to w prawo [clown] ).
Wtedy lampka powinna zostać uwolniona z zatrzasków z drugiej strony. Można pomóc sobie właśnie kartą czy czymś co wytworzy dźwignię do przesunięcia lampki i podważenia ze strony przeciwnej do metalowych zatrzasków.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl