MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Szarpanie przy operowaniu gazem
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44574
Strona 1 z 1

Autor:  Master*** [ ndz lis 01, 2009 4:07 pm ]
Tytuł:  Szarpanie przy operowaniu gazem

Witajcie. Mam problem z Mesiem i bardzo bym prosił o jakąś pomoc, nie znalazłem na forum postów które by mi do konca coś pomogły. Z problemem w sumie sie wikłam już dłuższy czas i co do słownego zdiagnozowania usterki słyszałem wiele wersji a nie chce wymieniać po kolei każdego elementu na zasadzie ''a może to przez to''. Chodzi o Mesia 124 2.0 D w kombi. 91r. Problem polega na tym że podczas jazdy przy wciśnięciu pedału gazu by rozpędzić auto trzepie całym autem, zaczyna sie kangur ale auto przyspiesza normalnie. Tak samo przy odpuszczeniu pedału podczas jazdy autem też zatrzęsie tylko troche mniej. Czy może ktoś podpowiedzieć co może być przyczyną takiego trzęsienia? Miał ktoś coś takiego? Podejrzewam tutaj trzech sprawców: sprzęgło, poduszki gdzieś na drodze układu napędowego albo coś z pompą wtryskową. Najbardziej bym stawiał że coś ze sprzęgłem. Może ktoś pomóc tak na odległość czysto teoretycznie? Znajomy mechanik powiedział że winne może być dwumasowe koło zamahowe. I tutaj drugie zasadnicze pytanie czy wolnossący 2.0 D z 91r. w kombi ma dwumasowy zamah? Bardzo proszę o jakąś pomoc, będę wszystkim bardzo wdzięczny za każdy pomocny post.
Pozdrawiam!

Autor:  qoompel [ ndz lis 01, 2009 5:13 pm ]
Tytuł: 

Master*** pisze:
sprzęgło
Co ma sprzęgło do szarpania po puszczenia pedału gazu?

Master*** pisze:
poduszki gdzieś na drodze układu napędowego
Poduszki skrzyni biegów, silnika, sprzęgło na wale, most, krzyżak... opcji jest miliard, praktycznie nie do rozpoznania przez monitor.

Master*** pisze:
coś z pompą wtryskową
Może być to oczywiście amortyzator pompy wtryskowej lub np. nieszczelność. Kolejny miliard zagadek. Razem dwa miliardy [zlosnik]

Jak sam widzisz prawdopodobieństwo którejkolwiek z w/w usterek jest tak samo wysokie. Sprawdzałeś luzy na jakimś podzespole czy ile jeszcze sprzęgła zostało? Czy mamy zgadywać? [zlosnik]

Autor:  Master*** [ ndz lis 01, 2009 5:28 pm ]
Tytuł: 

Dzięki kolego za posta ;)

A czy możliwe żeby 2.0 D z 91r. miał dwumasówke?

Autor:  darus [ ndz lis 01, 2009 5:31 pm ]
Tytuł: 

Dwumasa, była stosowana bodajże w E-klasach z silnikami 20 i 24V.
Przyczyn problemu może byc dużo, ale mozna przecież wszystkie te elementy posprawdzać.

Autor:  Master*** [ ndz lis 01, 2009 5:44 pm ]
Tytuł: 

To teraz ciekawe dlaczego mechanik który troche siedział w 124-ach powiedział że to wina dwumasówki.. Po za tym niektóre 2.5D miały chyba dwumasowe koło nie? A żadne 2.0D nie miało tego?

Autor:  qoompel [ ndz lis 01, 2009 5:47 pm ]
Tytuł: 

darus pisze:
mozna przecież wszystkie te elementy posprawdzać
Dokładnie.

Dodałbym jeszcze luzy na półosiach i problem samej skrzyni. Wszystko można sprawdzić podczas jednej wizyty w kanale. Poł godzinki i będziesz miał rozeznanie.

Autor:  Madex [ pn lut 22, 2010 3:18 pm ]
Tytuł:  Luzy w moście??

Witam! W swoim Kombi mam coś podobnego, może nie jest to szarpanie autem lecz przy rozpędzaniu auta gdy szybko zdejme noge z gazu dokładnie słyszę puknięcie w tylnej części auta! Mechanik ponoć dokęcił luzy na wale ale po wyjechaniu od niego objawy nie uległy zmianie! Kolega powiedział mi ze są to jakieś luzy w tylnym moście! I teraz moje pytanie: Jak to naprawić? I jaki jest koszt takiej naprawy lub zakupu nowego mostu?? :-?

Autor:  siekan [ pn lut 22, 2010 3:28 pm ]
Tytuł: 

Master miałem niedawno podobne objawy. Okazało się, że do wymiany był łącznik elastyczny wału. Swoje miały też już poduszki pod skrzynią oraz silnikiem wiec zostały wymienione. Po tych zabiegach drgania ustały.

Madex zapewne do wymiany jest krzyżak.

Autor:  taymer [ pn lut 22, 2010 3:47 pm ]
Tytuł:  re:

witam :
mianowicei osobiście bym postawił na elementy wału napędowego - sprzęgło podatne oraz podpory wału. pukanie - oczywiście samo pukanie może pochodzić z wielowpustu na wale.
jeżeli podczas przyśpieszania jak i zwalniani gwałtownego zaczyna szarpać powodem w 90% jest przemieszczenie masy - bezwładność masy części obrotowej może być spowodowana brakiem współośowości.
powodzenia

Autor:  Madex [ pn mar 29, 2010 7:34 pm ]
Tytuł:  Krzyżak??

Wracam jeszcze raz do tego tematu gdyż przyszła wiosna i pora się brać do pracy:) Może ktoś podrzuci jakiś schemat, numer części jaką muszę kupić bo szczerze słowo "krzyżak" mi nic nie mówi! Widocznie za świeży jestem w tym temacie! Pomóżcie prosze!

Autor:  Milosh [ wt kwie 06, 2010 2:53 pm ]
Tytuł: 

Z tego co dobrze pamietam to tylko modele 250, 300D mialy dwumasowe kolo zamachowe (bodajze w seryjnym wyposazeniu od 9.1989) wiec dmumasa Ciebie nie dotyczy.

Autor:  bary123ce [ wt kwie 06, 2010 6:50 pm ]
Tytuł: 

nie lepiej wejść pod auto, odkręcić osłony i poszukać zamiast w ciemno kupować?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/