MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

jeden zawor zacza klepac
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44587
Strona 1 z 1

Autor:  bobson [ ndz lis 01, 2009 10:54 pm ]
Tytuł: 

witam
na zimnym silniku slyszalem okolo 10tys klm delikatne poklepywanie zaworu, bardzo delikatnie nikt praktycznie poza mna tego nie slyszal .
kilka dni temu zaczolem slyszec ten sawor dosc slyszalnie i jak rano odpalam to glosno okolo 5 sekund wali na maksa. na nieplym silniku slychac go co jakis czas polawia sie i znika co chwile na chwile. zmienilem odrazu olej ( castrol magnetic 10W40) mam przebieg 284000 .
Czy mogla pasc glowica? przeszlifowac sie niedzy zaworami? nam wrazenie ze zadlugo para idzie z tlumika. czy moglo cos sie stac innego? cos skrzywic ? od czego zaczac ?
dziekupe z gury za rady.
silnik 3.0 132 kw <br>Dodano po 8 minutach.:<br> dodam jezdrze na lpg

Autor:  BrunoGiamatti [ ndz lis 01, 2009 11:48 pm ]
Tytuł: 

Cześć
bobson pisze:
dziekupe z gury

;)
bobson pisze:
dodam jezdrze na lpg

Był strzał jakiś?
Ok to na wstępie nie panikuj! Para to para .. ona w taką pogodę to lubi sobie dmuchać.
A moze to tylko zwykła wymiana popychacza jest konieczna?

Autor:  bobson [ ndz lis 01, 2009 11:55 pm ]
Tytuł: 

przy takiej wymianie zciaga sie glowice? strzalu niebylo juz dlugi czas . byki to ostre sadze od zawsze
:lol:

Autor:  MercSwir [ pn lis 02, 2009 10:21 am ]
Tytuł: 

bobson pisze:
byki to ostre sadze od zawsze



bobson pisze:
karzdym


bobson pisze:
chrystlera


bobson pisze:
zciaga


bobson pisze:
jezdrze


bobson pisze:
gury


bobson pisze:
niedzy


Jaki autor taki silnik.

bobson pisze:
dziekupe


Prokupe.


P.S
Hydro wymień, i nie panikuj chłopie.

Autor:  Mor [ pn lis 02, 2009 10:29 am ]
Tytuł: 

I nie trzeba ściągać głowicy do tego.
Uszkodzenia zaworu/gniazda mogą powstać, jak będziesz jezdził na wywalonych hydropopychaczach.

Autor:  sneer [ pn lis 02, 2009 1:25 pm ]
Tytuł: 

Mor pisze:
I nie trzeba ściągać głowicy do tego.
Uszkodzenia zaworu/gniazda mogą powstać, jak będziesz jezdził na wywalonych hydropopychaczach.


u mnie tez wszyscy obstawiali hydropopychacze, okazalo sie ze walki wytarte byly. tez stukalo od czasu do czasu. regenerowalem walki i dzwigienki, hydrosztosy poszly stare...
...i jest cisza.

Autor:  bobson [ pn lis 02, 2009 9:09 pm ]
Tytuł: 

jestka polskiego uczyla mnie mama i ciocia ucze sie od malego w belgii jezyka francuzkiego wiec niejestem taki dobry jak ci co nierobia bledow. dziekoje za pomoc

Autor:  Szumek [ pn lis 02, 2009 11:22 pm ]
Tytuł: 

Z takich tańszych opcji, zanim zaczniesz wszystko rozbierać i wchodzić w koszty, sugerowałbym wymianę oleju na syntetyk, o parametrach np. 5W40.

U mnie pomogło.

Autor:  bobson [ śr lis 04, 2009 7:52 pm ]
Tytuł: 

byl wlasnie syntetyk ale myslalem ze jest zadki. rano jak odpalam to cyka jakac chwilke jeden zawor

Autor:  Szumek [ śr lis 04, 2009 8:20 pm ]
Tytuł: 

Do czego za rzadki?

Zima idzie, a Ty gęstszy olej lejesz... I to gęstszy na zimno, czyli przy rozruchu (10W), a pewnie o podobnych własnościach (40) w trakcie pracy ciepłego silnika.

Autor:  MercSwir [ śr lis 04, 2009 11:50 pm ]
Tytuł: 

sneer pisze:
u mnie tez wszyscy obstawiali hydropopychacze, okazalo sie ze walki wytarte byly


A dlaczego wałek sie wytarł? Bo hydro było skocone. Wałek sam z siebie sie nie wytrze.

Autor:  ukaniu [ czw lis 05, 2009 11:21 am ]
Tytuł: 

Regulator może być ok a wałek się wytrze jak np jest zatkany otworek w listwie olejowej (M102, M103) czy uszkodzone są plastikowe olejarki.
Listwę w M103 trudno się czyści, ja wywierciłem w niej otwór fi 8 na końcu - aby wypłukać jeden syfek a potem go zalutowałem.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/