MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Pomoc w zakupie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44603
Strona 1 z 2

Autor:  tedy20 [ pn lis 02, 2009 2:53 pm ]
Tytuł:  Pomoc w zakupie

Witam,

oglądałem dziś ze znajomym takie auto dla niego:

http://otomoto.pl/mercedes-w124-e220-t-C10077805.html

Ma przejechane podobno ok 340tyś

Przy około 160tyś założony był gaz na ciepłym silniku na oleju było 3.

Co myślicie o tym aucie?
Na co zwrócić uwagę?

Auto nie jest zniszczone, rdzy nigdzie nie widziałem, nie działa szyberdach, i włącznik awaryjnych.

Autor:  Kierowca bombowca [ pn lis 02, 2009 3:01 pm ]
Tytuł: 

Na ciepłym silniku na oleju 3??
Wiesz... jakby było za nisko, to będzie źle, ale jak jest cały czas 3, to coś to podejrzane jest...

Zapamiętaj sobie, żeby zawsze spisywać VIN.

Autor:  tedy20 [ pn lis 02, 2009 3:08 pm ]
Tytuł: 

Gość do mnie przyjechał bo ja nie miałem jak z pracy wyskoczyć więc silnikl był już ciepły.

Co myślicie o takim przebiegu na gazie?

Autor:  Milosh [ pn lis 02, 2009 4:25 pm ]
Tytuł: 

Mam identyczny silnik tylko w budzie sedana, co wszakze zadnego wplywu na silnik nie ma.

Autko ma 360 000 km, z czego na gazie w sumie nalatane ma 200 000km (sekwencja od 60 000km). ZADNYCH PROBLEMOW!

Z tego co wiem od nowosci ten pojazd zalewany byl syntetycznym olejem. Poprzedni wlasciciel mial to auto 13 lat i caly czas lal syntetyczny MOBIL 5W50. Ja na oliwie nie oszczedzam i robie to samo. Cisnienie w zasadzie mam caly czas 3 (czujnik sprawny) - chyba, ze gonie go po trasie przez pare-parenascie godzin (bardzo duzo jezdze) to cisnienie spada na wolnych do 2,5bar - nigdy nizej.

Jesli ten egzemplarz jest ok to brac - fajny motor, juz jezdzi ale jeszcze masakrycznie duzo nie pali. Gaz (tylko sekwencja!) znosi idealnie. Tylko zmieniam swiece, filtr gazu i to wszystko. Idealny pod LPG

Autor:  qoompel [ pn lis 02, 2009 6:04 pm ]
Tytuł: 

Kierowca bombowca pisze:
jak jest cały czas 3, to coś to podejrzane jest...
Albo silnik jest w dobrym stanie, tak jak u Milosha, albo ma gość podpięty wskaźnik na stałe. Kiedyś oglądałem jedną sztukę 200D: właściciel przekręca stacykę w pozycję "I", a ja sobie myślę: "Będzie ciekawie..." ;)

Auto wygląda poprawnie, jak za takie pieniądze. Możesz ew. naciągnąć gościa na pęknięty tylny zderzak - dobre i 300zł [zlosnik]

Autor:  tedy20 [ pn lis 02, 2009 8:42 pm ]
Tytuł: 

A te modele biorą olej od wymiany do wymiany?

Autor:  Milosh [ pn lis 02, 2009 9:57 pm ]
Tytuł: 

Mi wciaga ok. 1l na 10 000km, ale tez gdzies sobie wycieka. Jak zlikwidowalbym wyciek to nie wiem ile mniej by spalal.

Autor:  tedy20 [ pn lis 02, 2009 10:14 pm ]
Tytuł: 

Gość ma założony w tym aucie gaz z osobną kasetą ale nie jest to sekwencja.

Co o tym myślicie?

Podpowiedzcie jeszcze jaki jest koszt serwisowania zawieszenia nivo?

Autor:  Milosh [ pn lis 02, 2009 11:25 pm ]
Tytuł: 

Nie wiem co to jest osobna kaseta ale powiem Ci, ze jak kupilem swojego to mial zalozona instalke II gen - potem zaczelo to strzelac itp wiec sie wkurzylem i przerobilem na sekwencje - od tego czasu wszystkie problemy sie skonczyly.

Nivo nie jest drogie w utrzymaniu. Jesli cos leci to gruchy (akumulatory cisnien). Nie jest to drogi gips.

Autor:  Kierowca bombowca [ wt lis 03, 2009 8:49 am ]
Tytuł: 

Milosh pisze:
Nivo nie jest drogie w utrzymaniu. Jesli cos leci to gruchy (akumulatory cisnien). Nie jest to drogi gips.


Albo amortyzator hydrauliczny się rozklekocze przy dolnym mocowaniu. Może jeszcze pompa nivo nawalić, regulator wysokości zawieszenia...

Czy to jest tanie?? Nie za bardzo. Jedna grucha to co najmniej 200zł. Amortyzator używany od 300zł, a gwarancji że pojeździ nie masz żadnej. Cen reszty nie znam...

Autor:  Milosh [ wt lis 03, 2009 9:24 am ]
Tytuł: 

Ktos na forum kiedys wspominal, ze jest jakas firma w Gdansku co regeneruje te klepiace tuleje od amortyzatorow (bodajze za 100zl). Co do pompy nivo to wiadomo - tez sie moze popsuc ale chyba nikt w obecnych czasach w zwiazku z chronicznym brakiem gotwki (nie mowie, ze przy zdrowych zmyslach - choc wlasnie tak nalezaloby postapic) nie kupuje tej czesci w ASO (nie wiem czy sa zamienniki - swoje kombi juz sprzedalem). Wiec kupno uzywanej pompy nie jest koszmarnym wydatkiem, Cena Plynu ZHM tez nie zabije.
Pisze, ze remont nivo nie jest wydatkiem stulecia bo tak uwazam, zreszta nie robi sie tego raz na rok bo (przynajmniej w moim przypadku) wytrzymalosc tych elementow jest duza.
O powaznych kosztach mozna by bylo powiedziec koledze, ktory to tym autem jest zainteresowany gdyby w tym aucie bylo opcja napedu 4x4 czyli cudowne 4MATIC gdzie jedna polos napedowa kosztowala (kiedys, nie wiem ile teraz ..........7000zl)

Mialem swoje kombi 3,5 roku, naklepalem nim 110.000km i jedyne co mi polecialo w zawieszeniu nivo (zreszta zaraz po kupnie) - to gruchy. Koszt naprawy wraz z nowym olejem ZHM zamknal sie w kwocie 500zl wiec biorac pod uwage ilosc kilometrow jaka przejechalem po remoncie (powiedzmy 100.000km) jest niewspolmiernie duza w stosunku do kosztu remontu wiec obstaje przy swoim, ze nivo nie zrujnuje budzetu kierowcy

Pozdrawiam

Autor:  Kierowca bombowca [ wt lis 03, 2009 12:01 pm ]
Tytuł: 

Tak czy inaczej NIVO to fajna rzecz i nie rozumiem ludzi, którzy zmieniają je na zwykłe zawiecho ;)

Autor:  kuboxxx [ wt lis 03, 2009 12:48 pm ]
Tytuł: 

Milosh pisze:
Ktos na forum kiedys wspominal, ze jest jakas firma w Gdansku co regeneruje te klepiace tuleje od amortyzatorow (bodajze za 100zl).


NAGENGAST na Malczewskiego. ;)

Autor:  tedy20 [ wt lis 03, 2009 12:50 pm ]
Tytuł: 

Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Jak sprawdzić silnik czy nie jest zajeżdżony na gazie?

Słyszałem już kilka opinii że silnik 2,2 źle znosi gaz, że to lipa i w ogóle żebym nie brał...

Autor:  Milosh [ wt lis 03, 2009 1:13 pm ]
Tytuł: 

chyba chodzi o silnik 2,3. Tu z racji mechanicznego wtrysku nie da sie zalozyc sekwencji (choc na forum jest watek o KE-jetronic z dolozona sekwencja ale wiaze sie to z ingerencja w osprzet silnika)

2.2 to silnik z elektronicznym wtryskiem paliwa i ta jednostka jest wrecz stworzona do LPG.

Ten kto mial problemy z 2.2 i LPG to chyba tylko ze zwykla instalacja LPG. Taka instalacja w tym aucie to nieporozumienie (sam mialem taka i szybko przerobilem na IV gen). Przy dzisiejszej cenie sekwencji do 4-cyl taka impreza naprawde nie wychodzi drogo (ok.2500zl)

Podpisuje sie pod tym obiema rekami, ze POPRAWNIE zainstalowana instalacja LPG IV gen czyli sekwencyjny wtrysk gazu nie stanowi ZADNEGO problemu eksploatacyjnego dla kierowcy.

Moja teze na pewno potwierdza inni uzytkownicy M111.960 czyli 2.2

P.S. Spytaj userow (MMM, Valentine 123) o zalety silnika 2.2 w mariazu z LPG.

Jak autko na zywca fajne, niewytluczone to kupuj. Nie bedziesz zalowal.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/