MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Ładowanie+obroty silnika
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44611
Strona 1 z 1

Autor:  escort923 [ pn lis 02, 2009 9:22 pm ]
Tytuł:  Ładowanie+obroty silnika

Witam.mam takie pytanko.
Jeżeli mam odalony silnik,włączone odbiorniki(światła,dmuchawa,radio)
na P lub na N to miernik pokazuje ładowanie ok 14,1V.Gdy wrzuce D to ładowanie spada do ok 12,8V i wszystko przygasa(światła,słychac jak dmuchawa słabiej kreci).Wiem że jak dam na D to obroty troszke spadaja i silnik dostaje obciążenia.Dzisiaj założony nowy regulator. na zdjeciu zaznaczono na czerwono Obroty na D a na żółto obroty na P lub N.
Alternator pada???Trzeba jakoś obroty podkręcic?

Obrazek

Autor:  Milosh [ pn lis 02, 2009 9:59 pm ]
Tytuł: 

Ja w swoim 2.2 mam na P/N i D takie same wartosci obrotow

Autor:  ukaniu [ wt lis 03, 2009 12:24 am ]
Tytuł: 

Pi razy oko przyjmuje się, że alternator oddaje połowę mocy maksymalnej na obrotach jałowych. Może więcej może i mniej, to widzimisię konstruktora.
Im niższe obroty od zakładanych w fabryce jałowych tym wydajność alternatora drastycznie mniejsza i może dojść do braku ładowania jeśli w aucie jest wiele odbiorników.
Co ja bym zrobił?
Zmierzył faktyczną prędkość silnika na D. Sprawdził czy mieści się w specyfikacji.
Zmierzył prąd kleszczami DC jaki daje alternator przy właściwej prędkości jałowej.
Mniejszy niż pół - coś jest nie tak. Sprawdził bym też spadek napięcia pomiędzy klemą + aku a śrubą alternatora.
I w tym miejscu albo trzeba szukać problwmu z obrotami albo z altkiem.

Autor:  Janfocus [ wt lis 03, 2009 11:25 am ]
Tytuł: 

zanim zmienisz alternator, spróbuj inny regulator, mi sie trafił zepsuty nowy Bosha, a po wymianie na kolejny śmiga już rok ksiązkowo... 13,9-14,5V...

Autor:  TReneR [ wt lis 03, 2009 1:32 pm ]
Tytuł: 

Trzeba tez sprawdzic ile pradu idze w obciazenia - moze masz cos bardzo pradozernego podlaczonego do instalacji?

Autor:  escort923 [ wt lis 03, 2009 2:11 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
spróbuj inny regulator


były próbowane trzy różne i został za lożony ten który dawał najlepiej na wolnych.
TReneR pisze:
Trzeba tez sprawdzic ile pradu idze w obciazenia - moze masz cos bardzo pradozernego podlaczonego do instalacji?

włączam tylko światła,dmuchawe i radio,ew jak pada wycieraczke. na N wszystko dobrze działa.Na D światła słabiej swiecą,dmuchawa słabiej grzeje a wycieraczka wolniej chodzi...za to Radio gra bardzo dobrze [zlosnik]

dziwi mnie to że ładowanie tak spada na załączonym biegu.Silnik dostaje az takiego obciążenia ze alternator nie potrafi przy tych obrotach wytworzyc wiecej prądu???
A może to wina aku????

Autor:  TReneR [ wt lis 03, 2009 4:33 pm ]
Tytuł: 

Widac regulator nie moze juz zwiekszyc pradu magnesowania wirnika, stad tez spadek napiecia ladowania.

Autor:  escort923 [ wt lis 03, 2009 9:10 pm ]
Tytuł: 

Nowe wiadomości. Dzisiaj zauważyłem ze po postoju ok 8h odpaliłem auto to objawy były takie same. Po przejechaniu ok 5 min wszystko wraca do normy tzn przy załączaniu D i załączonych odbiornikach ładowanie na chwilke spada do 12.8 aby po chwili(ok 3 sekundy) wskakuje na 14,1.Czyli tak jak ma byc.

Mozliwe że zaraz po rozruchu oleje w skrzyni i silniku są jescze gęste i silnikowi po prostu jest ciężej obracac???
Aku juz nie trzyma tak jak powinien i altek na początku nie wyrabia sie z jego ładowaniem?

Jutro z rana przed wyjazdem do pracy zobacze jaki prąd bedzie dawał aku i zmierze po przyjezdzie do pracy.

Autor:  escort923 [ czw lis 05, 2009 7:58 am ]
Tytuł: 

Aku po nocy daje 12.1,po przyjezdzie do pracy ok 13.
Bez załączonych odbiorników na D daje 14.3.
Wydaje sie żr chyba juz jest OK.
Wydaje mi sie że w początkowej fazie jazdy altek stara sie szybko ubytek pradu w aku i dlatego na początkusłabiej ładuje.
Zobacze co będzie sie działo w nastepnych dniach.

Autor:  Janfocus [ czw lis 05, 2009 10:00 am ]
Tytuł: 

12,1V to dramat, 12,5V bez obciążenia to rozładowany aku...

podmień baterię na jakąś inną i zmierz ładowanie, bo słaba bateria fałszuje wynik z racji dużej rezystancji wew.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/