MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Ładowanie+obroty silnika https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44611 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | escort923 [ pn lis 02, 2009 9:22 pm ] |
Tytuł: | Ładowanie+obroty silnika |
Witam.mam takie pytanko. Jeżeli mam odalony silnik,włączone odbiorniki(światła,dmuchawa,radio) na P lub na N to miernik pokazuje ładowanie ok 14,1V.Gdy wrzuce D to ładowanie spada do ok 12,8V i wszystko przygasa(światła,słychac jak dmuchawa słabiej kreci).Wiem że jak dam na D to obroty troszke spadaja i silnik dostaje obciążenia.Dzisiaj założony nowy regulator. na zdjeciu zaznaczono na czerwono Obroty na D a na żółto obroty na P lub N. Alternator pada???Trzeba jakoś obroty podkręcic? ![]() |
Autor: | Milosh [ pn lis 02, 2009 9:59 pm ] |
Tytuł: | |
Ja w swoim 2.2 mam na P/N i D takie same wartosci obrotow |
Autor: | ukaniu [ wt lis 03, 2009 12:24 am ] |
Tytuł: | |
Pi razy oko przyjmuje się, że alternator oddaje połowę mocy maksymalnej na obrotach jałowych. Może więcej może i mniej, to widzimisię konstruktora. Im niższe obroty od zakładanych w fabryce jałowych tym wydajność alternatora drastycznie mniejsza i może dojść do braku ładowania jeśli w aucie jest wiele odbiorników. Co ja bym zrobił? Zmierzył faktyczną prędkość silnika na D. Sprawdził czy mieści się w specyfikacji. Zmierzył prąd kleszczami DC jaki daje alternator przy właściwej prędkości jałowej. Mniejszy niż pół - coś jest nie tak. Sprawdził bym też spadek napięcia pomiędzy klemą + aku a śrubą alternatora. I w tym miejscu albo trzeba szukać problwmu z obrotami albo z altkiem. |
Autor: | Janfocus [ wt lis 03, 2009 11:25 am ] |
Tytuł: | |
zanim zmienisz alternator, spróbuj inny regulator, mi sie trafił zepsuty nowy Bosha, a po wymianie na kolejny śmiga już rok ksiązkowo... 13,9-14,5V... |
Autor: | TReneR [ wt lis 03, 2009 1:32 pm ] |
Tytuł: | |
Trzeba tez sprawdzic ile pradu idze w obciazenia - moze masz cos bardzo pradozernego podlaczonego do instalacji? |
Autor: | escort923 [ wt lis 03, 2009 2:11 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: spróbuj inny regulator były próbowane trzy różne i został za lożony ten który dawał najlepiej na wolnych. TReneR pisze: Trzeba tez sprawdzic ile pradu idze w obciazenia - moze masz cos bardzo pradozernego podlaczonego do instalacji?
włączam tylko światła,dmuchawe i radio,ew jak pada wycieraczke. na N wszystko dobrze działa.Na D światła słabiej swiecą,dmuchawa słabiej grzeje a wycieraczka wolniej chodzi...za to Radio gra bardzo dobrze ![]() dziwi mnie to że ładowanie tak spada na załączonym biegu.Silnik dostaje az takiego obciążenia ze alternator nie potrafi przy tych obrotach wytworzyc wiecej prądu??? A może to wina aku???? |
Autor: | TReneR [ wt lis 03, 2009 4:33 pm ] |
Tytuł: | |
Widac regulator nie moze juz zwiekszyc pradu magnesowania wirnika, stad tez spadek napiecia ladowania. |
Autor: | escort923 [ wt lis 03, 2009 9:10 pm ] |
Tytuł: | |
Nowe wiadomości. Dzisiaj zauważyłem ze po postoju ok 8h odpaliłem auto to objawy były takie same. Po przejechaniu ok 5 min wszystko wraca do normy tzn przy załączaniu D i załączonych odbiornikach ładowanie na chwilke spada do 12.8 aby po chwili(ok 3 sekundy) wskakuje na 14,1.Czyli tak jak ma byc. Mozliwe że zaraz po rozruchu oleje w skrzyni i silniku są jescze gęste i silnikowi po prostu jest ciężej obracac??? Aku juz nie trzyma tak jak powinien i altek na początku nie wyrabia sie z jego ładowaniem? Jutro z rana przed wyjazdem do pracy zobacze jaki prąd bedzie dawał aku i zmierze po przyjezdzie do pracy. |
Autor: | escort923 [ czw lis 05, 2009 7:58 am ] |
Tytuł: | |
Aku po nocy daje 12.1,po przyjezdzie do pracy ok 13. Bez załączonych odbiorników na D daje 14.3. Wydaje sie żr chyba juz jest OK. Wydaje mi sie że w początkowej fazie jazdy altek stara sie szybko ubytek pradu w aku i dlatego na początkusłabiej ładuje. Zobacze co będzie sie działo w nastepnych dniach. |
Autor: | Janfocus [ czw lis 05, 2009 10:00 am ] |
Tytuł: | |
12,1V to dramat, 12,5V bez obciążenia to rozładowany aku... podmień baterię na jakąś inną i zmierz ładowanie, bo słaba bateria fałszuje wynik z racji dużej rezystancji wew. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |