MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Czy ktos opanowal ogrzewanie w tym modelu 300 SE? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44667 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Stray Cat [ śr lis 04, 2009 7:32 pm ] |
Tytuł: | Czy ktos opanowal ogrzewanie w tym modelu 300 SE? |
Witam Mam taki problem z ogrzewaniem. Teoretycznie dziala ale to powietrze nie leci tak gorące jak w mercu powinno leciec wrecz letnie. Kiedy przelacze na 2 lub 3 zaczyna leciec letnie i coraz zimniejsze pomimo pokretel ciepla otwartych na maksa. Temperatura silnika oczywiscie 80 stopni. Ktoś pomoże ? |
Autor: | oress [ śr lis 04, 2009 8:01 pm ] |
Tytuł: | |
masz niesprawny zawór ogrzewania. W W126 z wersji bez klimy po wymontowaniu i rozkręceniu wygląda tak : ![]() w W126 znajduje się obok akumulatora w tej przestrzeniu grodziowej. Jest strasznie przesrany dost ęp aby to wyjąc, - trzeba rozebrac tą ściankę grodziową i odkręcić paski od węży umowych oraz odkręcić dwie mocujace srubki. zostaje albo kupić używkę, albo nówkę w Aso za około 1000zł !! lub mając możliwości zreanimowac jak ja: ![]() szkic techniczny: ![]() Typowe usterki to : 1) uszkodzone błony / membrany trzonka grzybka zaworu: ![]() 2) przepalone cewki elektromagnesów - zwykle przepala się na poczatku uzwojenia, wówczas wystarczy odwinac trochę drucika i przylutować. U mnie przepaliło sie na koncu uzwojenia, ... odwijanie wszystkich zwojów jest bez sensu, ja wystrugałem tą plastikową szpulę tak aby dostac się do zwojów, odwinałem drucik, przylutowalem i później skleiłem plastikową szpulę. |
Autor: | Stray Cat [ czw lis 05, 2009 1:09 pm ] |
Tytuł: | |
Bardzo dziękuje za wykład ![]() Pozdrawiam |
Autor: | oress [ czw lis 05, 2009 3:01 pm ] |
Tytuł: | |
Stray Cat pisze: szukam zaworu.
najpierw wymontuj ten który masz i sprawdź czy działa, czy elektromagnesy sprawne, czy grzybki zaworowe się ruszają , czy jest szczelny. Nieraz wystarczy rozebrac , bo jakiś syf coś zapycha AHA - jest jeszce pompka obiegu płynu nagrzewnicy - niesprawna skutecznie blokuje przepływ. Trafisz do niej po wężach z zaworu, jest mniej wiecej na środku ściany grodziowej. podłącz do niej na króto 12V i sprawdź czy ddziała, jak nie działa to albo uzywka / nówka, albo ją wywal i wstaw kawałek rurki / węźa - też wszystko bedzie działać tylko ciepło będzie troszke później |
Autor: | Rad.ek [ ndz lis 08, 2009 5:18 pm ] |
Tytuł: | |
Widzę temat ogrzewania to się przyłącze. U mnie daje gorące powietrze i jest (prawie) OK, ale jak gwałtownie przyspieszę to leci zimne. Wygląda to tak że jak silnik przekroczy odpowiednią ilość obrotów to wyłącza zawór i wali zimne. Wystarczy się zatrzymać (wieje dalej zimne) wyłączyć silnik na sekundę i znów otwiera na maksa i jest upał. Na postoju jest to samo tylko wyłącza przy wyższym zakresie obrotów, ponowny reset załatwia sprawę. Obróciłem wtyczkę na zaworze i jest lepiej wyłącza dopiero przy bardzo dużych obrotach. Ponieważ nie jeżdżę agresywnie to mi to nie przeszkadza ale... Ma ktoś pomysł? Ma ktoś schemat pełnej elektryki ogrzewania? Auto z podpisu. |
Autor: | Robert Belzyt [ ndz sty 24, 2010 1:03 pm ] |
Tytuł: | |
Mam identyczny problem jak powyżej, czy ktoś podpowie jak to naprawić. Auto też takie samo W126 300SE (86r.) |
Autor: | Gerri [ ndz sty 24, 2010 1:28 pm ] |
Tytuł: | |
oress pisze: albo ją wywal i wstaw kawałek rurki / węźa - też wszystko bedzie działać tylko ciepło będzie troszke później
To nie tak: ta pompka głównie wspomaga przepływ jeżeli silnik pracuje na biegu jałowym (np. stoimy w korku) To jest pierwsza, dobrze wyczuwalna cecha tego uszkodzenia: jedziemy - jest OK. Stajemy, silnik pracuje "na wolnych" - za chwilę w aucie robi się zimno. Dodajemy gazu - jest znowu ciepło. |
Autor: | Frytejro [ ndz sty 24, 2010 4:35 pm ] |
Tytuł: | |
Ja wlasnie ta pompke wymienilem ostatnio. Jest tak jak pisze Gerri, ale ogrzewanie w w126 to zerowe ogrzewanie w porownaniu z w201. zeby u mnie w szejku byla sauna to musze jechac w trase i tak po 10 minutach ciaglej jazdy na obrotach jest juz ok. Ja mam klime automat i niestety przy mocno ujemnych temp. np -10 jazda przez 10 minut po miescie w korkach nie jest w stanie nagrzac tego auta superowo ;/ - 20 minut juz lepiej ale to nie to co w201 ktore nagrzewalo sie blyskawicznie. Zawor mam sprawny... ale w automatycznej klimie dopóki w aucie nie osiagnieta jest zadana temp to nadmuch jest intensywniejszy i mimo sprawnej pompki nadmuch nie jest tak "cieply" jak podczas jazdy (dodania gazu). Dla jasnosci - przy pompce niesprawnej nadmuch w korku jest zimny, przy sprawnej cieply, ale i tak cieplejszy jest przy gazowaniu- do czasu az w aucie zapanuje temp. zadana - wtedy dmuchawa zmniejsza oborty i juz w korku nadmuch jest przyjemniejszy. Dlatego zwykla klima jest wg mnie lepsza bo mozna wiatrak odpowiednio ustawiac. Dodam jeszcze ze faktycznie np po wylaczeniu auta jak wlaczy sie zaplon to przy sprawnej pompce dmucha sobie cieplo ![]() |
Autor: | Blazey [ ndz sty 24, 2010 8:41 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Mam identyczny problem jak powyżej, czy ktoś podpowie jak to naprawić
A przeczytałeś, co jest wyżej napisane? I nie trzeba wyciągać całego zaworu, by dostać się do membran. Wystarczy odkręcić cztery śrubki trzymające cewkę i wychodzi całość. Do klimatyzacji automatycznej zespół cewka membrana występuje jako część zamienna. Niestety tylko na rynku amerykańskim (znalazłem tam w ofercie, w Europie nie). |
Autor: | escort923 [ ndz sty 24, 2010 9:53 pm ] |
Tytuł: | |
u mnie przyczyna słabego grzania była niesprawna pompka wymuszajaca obieg. Objawem była słaba wydajnosc(nie leciało gorace powietrze tylko lekko ciepłe). Po wymianie jest ok. Z tego co poamietam co cena w ASO owej pompki to cos koło 1000PLN ![]() Stray Cat pisze: Kiedy przelacze na 2 lub 3 zaczyna leciec letnie i coraz zimniejsze pomimo pokretel ciepla otwartych na maksa. Temperatura silnika oczywiscie 80 stopni.
miałem takie same objawy <br>Dodano po 4 minutach.:<br> tyle że mój to M102 ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |