MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
w-124 2.0 i 2,3 co o tym sądzicie? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=4467 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | darood [ wt gru 02, 2003 2:57 pm ] |
Tytuł: | w-124 2.0 i 2,3 co o tym sądzicie? |
Witam.Ciągle myślę o kupnie mb.Najpierw miał to być w 201 teraz zastanawiam sie nad w124,ale chciałbym w benzynie.Jak sie sprawują te silniki.Chodzi mi o awaryjność,zużycie paliwa. Na co zwrócić uwage w silniku przy ewentualnym zakupie. |
Autor: | lysy2 [ wt gru 02, 2003 3:11 pm ] |
Tytuł: | |
sprawdz, czy liczba cyl. sie zgadza ![]() ja doradzam silnik 230, bo zuzycie paliwa praktycznie jak w 200, a mocy mimo wszystko wiecej. poza tym to sa te same silniki, a roznia sie tylko wielkoscia komory spalania (podobnie jak 1.8 ) ja mam 230E i sobie chwale zwroc uwage na stukotanie (zuzycie) walka, bo to czesty mankament tego motoru. czy kopci jak ostro przysieszasz, puszczasz gaz i znowu but max.-pierscienie sprawdz kolor i poziom oleju (jak ciemny lub ponad stan, to moze byc proba ukrycia jakiejs wady (np. panewki) stan swiec i przewodow WN tez cos powie o wlascicielu i jego dbaniu o auto poza tym nic mi nie przychodzi do glowy |
Autor: | Stawros [ wt gru 02, 2003 3:14 pm ] |
Tytuł: | |
Mogę Ci tylko powiedzieć o silniku M103 - 3l. Bardzo energiczny i elastyczny silnik który po przejechaniu (przeze mnie) kilkunastu tysięcy km nie sprawił jeszcze żadnego kłopotu, jego bolączką są wycieki w okolicach przodu głowicy, ale niewielkie i nie warte zaprzątania sobie głowy. Silnik jest niestety bardzo żarłoczny, w mieście i potrafi spalić 14-15l/100km. za to na trasie zachowuje się porządnie i wystarcza mu 10-11l/100km czasami mniej ( przy bardzo spokojnej jeździe ok.9l). Przy zakupie radziłbym jednak poświęcenie paru groszy i przegląd w ASO, mnie kosztowało to zaledwie 360zł, ale miałem i mam spokojny sen. Trochę więcej tu: http://republika.pl/dentysta102/m124.htm |
Autor: | mareczek13 [ śr gru 03, 2003 12:37 pm ] |
Tytuł: | |
ja mam 230E z gazem troszeczke za mało pod maską, musi być cały czas na obrotach przynajmniej 3000, silnik moim zdaniem ok. zwróć uwagę przy paleniu zimnego silnika czy nie słychać go na popychaczach, jeżeli chodzi o silnik to tyle, warto sprawdzić tylne zawiesznie (tulejki na wachaczach jest ich ok.18, najlepie przejechać się po nierównej nawierzchni lub na zakręcie jeżeli są uszkodzone będziesz miał wrażenie jakby tył przeskakiwał, przesówał się na boki. |
Autor: | Bukol [ śr gru 03, 2003 2:09 pm ] |
Tytuł: | |
Ja z kolei miałem 124 200 TE '91, czyli silnik 2,0 8 zaworów 118PS. Spalanie w mieście około 10 - 11/100, na trasie od 7 do 10 (10 przy prędkościach 150-160kmh). Auto miało mały przebieg 170.000km tak więc jeździło (i nadal jeździ u znajomego) bezawaryjnie. Nie jest to jednak motorek dla kierowców o sportowym zacięciu - raczej do szybkiej i taniej jazdy na trasie (w pełnej ciszy i komforcie) lub do powolnego (ale szybszego niż 200D/250D) cruisingu miejskiego. Po '92 silnik ten otrzymał 16 zaworów i moc powyżej 130PS, wtedy też 220E zastąpił 230E dając 124 około 150PS. Moja rada: jeżeli znajdziesz ładną 200E to kupuj i nie oglądaj się za większą mocą - jedyny warunek: skrzynia 5!!! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |