MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Mrugające EC - klimatyzacja manualna
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44679
Strona 1 z 1

Autor:  grzesiekwie [ czw lis 05, 2009 4:18 pm ]
Tytuł:  Mrugające EC - klimatyzacja manualna

Witam

Jak w temacie, mruga mi lampka od klimatyzacji - EC. Co to może oznaczać? Przyciśnięcie guzika nie powoduje włączenie klimy.
Mruganie jest ciągle takie same-lampka zapala się na sekundę, gaśnie i tak wkoło, a po ponownym uruchomieniu auta jest już ok.

Nadmieniam że układ klimatyzacji został dołożony (w ASO) po zakupie przez pierwszego właściciela. Guziki i deska jest oryginalna, ale reszta już nie.

Autor:  ukaniu [ czw lis 05, 2009 5:43 pm ]
Tytuł: 

Rok, typ, model.
Sterownik klimy zgłasza błąd i trzeba go odczytać np, kodem błyskowym.
Poszukaj zdaje sie były podawane kody i sposoby odczutu.
A czy to na pewno tak? - nie wiem nie podałeś tego co napisałem w pierwszej linijce.

Autor:  grzesiekwie [ pt lis 06, 2009 9:20 am ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Rok, typ, model.
Sterownik klimy zgłasza błąd i trzeba go odczytać np, kodem błyskowym.
Poszukaj zdaje sie były podawane kody i sposoby odczutu.
A czy to na pewno tak? - nie wiem nie podałeś tego co napisałem w pierwszej linijce.



W124 1994 220 CE, klimatyzacja manualna, węże wiatraki i osprzęt inny niż fabryczny - marki DIA. Przyciski z deski są oryginalne, nie wiem jak sterownik i sprężarka.

Mam już czytnik kodów błyskowych, ale póki co wybłyskało mi jedynie czujnik położenia przepustnicy.

Autor:  ucho [ pn lis 09, 2009 8:22 pm ]
Tytuł: 

Witam
Podlącze się pod temat wlasciwie chodzi mi o kod blyskowy i kody raz znalazlem tylko coś na ten temat ale szybko sieę urwal i nie do końca wiem o co w tym biega.Konkretne za pomocą jakiego urządzenia go wyblyskać Pin 7 z czym zewrzeć w asd zwieram 1 z 5 i blyska kontrolka a tu co ma blyskać i np mam jakiś bląd 55 urządzenie blyśnie 55 razy czy np.5 razy dlużej i 5 razy krócej,Może ktoś poda linki z opisem bo jakoś nie mogę namierzyć opisu lub odpowie w tym temacie nr mojego coupe WDB1240511B430878
Pozdrawiam

Autor:  Jurand [ wt lis 10, 2009 10:26 am ]
Tytuł: 

grzesiekwie pisze:
...osprzęt inny niż fabryczny - marki DIA. Przyciski z deski są oryginalne, nie wiem jak sterownik i sprężarka...

Z tym oryginałem to też wrażenie, przerabiałem temat z klima DIAVIA u siebie w 300TE
Mimo tego, iż wyglądem sprawiają wrażenie oryginału z I serii to bankowo nic nie wybłyskasz
a przyciski są pewnie wklejone w oryginalny panel i podłączone do sterownika taśma.
Z tego co pamiętam to sama dioda(przycisk) świeci po wciśnięciu i jest zasilana bezpośrednio z jednej pary styków w przyciskach.
Masz pewnie takie:
Obrazek
W razie gdybyś coś potrzebował to mam trochę gratów do DIAVIA

Cytuj:
Mam już czytnik kodów błyskowych, ale póki co wybłyskało mi jedynie czujnik położenia przepustnicy


Pewnie wpinasz sie pod pin "8" od silnika a "7" jest puste,
opis dla gniazda 16-pinowego 124:

1 - masa
2 - sterownik kompresora klimatyzacji
3 - sterownik układu wtryskowego benzyny KE
4 - EDS Elektronisches Diesel System
5 - ASD, 4 - MATIC
6 - Airbag, napinacze pasów
7 - klima
8 - układ wtryskowy HFM, PMS, dla starszych motorów układ zapłonowy EZL z czujnikami spalania detonacyjnego AKR
9 - sterownik pałąka kapotażowego (W - 129)
10 - dach składany (W - 129)
11 - EDW alarm fabryczny
12 - IFZ centralny zamek na podczerwień
13 - sterownik elektronicznej ASB pięciobiegowej
14 - tempomat, elektroniczny pedał gazu EFP
15 - niewykorzystany
16 - zapłon (+ po stacyjce)

Pozdr

Autor:  MAGNUM-DXi12 [ pn sty 18, 2010 10:17 am ]
Tytuł: 

Jurand pisze:
grzesiekwie pisze:
...osprzęt inny niż fabryczny - marki DIA. Przyciski z deski są oryginalne, nie wiem jak sterownik i sprężarka...

Z tym oryginałem to też wrażenie, przerabiałem temat z klima DIAVIA u siebie w 300TE

Witam.
Kolego możesz mi powiedzieć czy jest jaka kolwiek mozliwość zdemontowania osłony wentylatora/silnika od strony komory silnika? Ponieważ nie na rady w żadem sposób ściągnąć tej plastikowej osłony, alby dostać siędo silnika? Czy aby ją zdemontować to trzeba "targać" deskę rozdzielczą?
Obrazek
Pozdr

P. S. Auto to MB W124

Autor:  Jurand [ pn sty 18, 2010 12:16 pm ]
Tytuł: 

MAGNUM-DXi12 pisze:
czy jest jaka kolwiek mozliwość zdemontowania osłony wentylatora/silnika od strony komory silnika?

To DIAVIA.... nie ma takiej opcji, trzeba rozbebeszać konsole.
Na fotce zaznaczyłem kilka wkrętów do których będziesz miał dostęp dopiero po wyjęciu ustrojstwa.
Obrazek
Osobiście proponuje dwa wyjscia:
1. zamontować oryginał
2. nie naprawiać silnika tylko wymienić na nowy ( 3 lata temu kosztował mnie ok 400zł )

Pozdrawiam

Autor:  MAGNUM-DXi12 [ pn sty 18, 2010 5:16 pm ]
Tytuł: 

Jurand Dzięki kolego za info. Powiedź mi jescze czy te DIAVA były montowane oryginalnie? czy może jak auto szło np na rynek włoski to takie coś montowali?
No i jaką masz klimatyzację? manualna czy automatyczną? I czy masz filter przeciwpyłkowy?
Pozdrawiam

Autor:  Jurand [ pn sty 18, 2010 7:04 pm ]
Tytuł: 

Wg mnie DIAVIA to wypas dokładany poza ASO a rynek raczej nie ma tu znaczenia, rozbierałem jakiś czas temu dawce z UK z taka klima.
Miałem klimatyzacje "manualna", aktualnie z DIAVIA pozostał tylo sterownik dający sygnał do załączenia spręzarki, reszta zamieniłem na oryginał.
Filtru przeciwpyłkowego nie miałem i nie mam.

Autor:  MAGNUM-DXi12 [ pn sty 18, 2010 7:57 pm ]
Tytuł: 

Jurand No jeszcze raz dięki za info.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/