MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:12 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lis 06, 2009 7:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
kiedy podłączam wąż z vacuum pompy do zaworu z erg wtedy silnik chodzi jak benzyna (tak cicho) nie wiem o co z tym chodzi ? Obrazek to ten zawór

_________________
124 250 - 86 r.
124 300 turbo -89 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 7:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
a może chodzi o egr a nie erg? [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz] <br>Dodano po 18 sekundach.:<br> a może chodzi o egr a nie erg? [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 2:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
masz racje chodziło mi o egr

_________________
124 250 - 86 r.

124 300 turbo -89 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 2:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
W dieslu największa recyrkulacja spalin jest na obrotach biegu jałowego, wynosi pi razy drzwi 20%. Przy średnich obrotach recyrkulacja sie zmniejsza, a przy wysokich zawór jest praktycznie zamknięty. Generalnie spaliny, które trafiają spowrotem do kolektora dolotowego rozrzedzają powietrze, a tym samym obniżaja temp. spalania. Gdybyś miał na stałe podłączony egr do podcisnienia, byłby cały czas otwarty, a więc podczas jazdy samochód by kopcił, nie miałby mocy itp, ponieważ coraz większe cisnienie spalin, wypierałoby swieże powietrze i proces spalania byłby mocno zakłócony. Przy niskich obrotach, niższa temp. spalin, łagodniejsza praca, tak to rozumuje, jezeli nie, to niech ktoś wyprowadzi mnie z błedu.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 5:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
http://www.youtube.com/watch?v=9grT5Ufql9c tu dodałem filmik jak to chodzi. Ogólnie to mam popsute to egr zaworki poszczają podciśnienie wiec je zaślepiłem
Obrazek[quote] a tak wyglądaj te zaworki

_________________
124 250 - 86 r.

124 300 turbo -89 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 6:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
hmmm.. ale to są zaworki sterujące turbiną(ATF) i egr chyba.Są zespolone.
Udało Ci się je rozebrać, bo właśnie nie wiem czy oba mi działają.
One robią tyle że obniżają ciśnienie podawane na zawory turbiny i egr i nim sterują.ale jak?Słychać w środku jakiś silniczek, ale nie udało mi sie do nich dostać.

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 7:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
no ja je rozbroiłem i u mnie jest pęknięta membrana pośrodku. I faktycznie jeden jest podłączony do turbiny ale działa troche inaczej bo kiedy włączane jest egr wtedy otwiera sie taki zaworek w turbinie i powietrze omija wirki. ale odcięcie turbiny jest tylko przez ciśnie w kolektorze dolotowym. Zreszta nie napisalem ze to jest mer z usa i mam inna turbine z aluminiowym wirnikiem

_________________
124 250 - 86 r.

124 300 turbo -89 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 8:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
hmm...to zależy w większości aut jak podciśnienie jest na zaworze turbiny(westgate)to turbina nie działa czyli spaliny omijają wirnik.Nie wiem jak jest u Ciebie u mnie bez podciśnienia turbina nie działa, więc poprzez ten ATF turbina jest sterowana, dlatego pytam co jest w tym co rozebrałeś,bo u mnie słychać jakiś silniczek(wiatraczek)
Czy było tam coś na kształt silniczka?
A turbina to turbina, zakładam, że raczej nie masz zmienne geometrii łopatek [zlosnikz] [zlosnikz] wiec wygląda jak we wszystkich autach, a nie wiem z czego są porobione łopatki i nie sądze żęby to miało w tym przypadku jakies znaczenie.

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 9:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
ano dlatego pisałem ze jest aluminiowy bo sie wytarł i sie zastanawiam czy można przełożyć środek ze zwykłego turbo tylko ze tam producentem jest kkk a u mnie garetta, niem tragedia tylko czuć ze brakuje mu pary. umnie tez coś słychać ale bardziej jakieś brzęczenie ? ja bym stawiał na jakiś elektor magnes.

Obrazek

tak wygląda zwykle turbo

Obrazek

a tak moja

_________________
124 250 - 86 r.

124 300 turbo -89 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 10:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Nie wiem dlaczego temat zszedł na turbiny,ale jak masz dwie turbiny to sobie popatrz, albo załóż normalną.
Ta twoja jest chyba większa.I nie wiem co masz w niej powycierane,łopatki?

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 08, 2009 2:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
O ile się nie myle, to Twoja puszka na Twojej turbinie jest sterowana nadciśnieniem, wytworzonym na części dolotowej i nie ma tam zadnego przetwornika sterującego puszką.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl