MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 28, 2009 7:55 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
niech mi ktoś dopisze do czego służą pozostałe
jest to W124 220E, ale podejrzewam, że inne mają podobnie :)
Obrazek

1. światła - siedzi tam mikroprocesor (nie ma styków jako takich)
2,3,4 - (3 w 1) - wycieraczki (?), grzanie szyby (?) i kierunki (nr 3)
5 - ?
6 - ?
7 - ?
8 (na fotce brak bezpiecznika 40A) - ?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 28, 2009 10:50 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Sprawdz poczte.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 28, 2009 12:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
dostalem - dzieki, ale cos mi sie nie zgadza
5 - power seat - nie mam i nie mialem grzanych ani ustawianych foteli
6 - aux. fan preresistor relay - co to?
7 - aux. fan relay - OK - wentylator klimy/wspomagania chlodzenia
8 - air injection - co to jest wtrysk powietrza ?

mam za to el. szyby i dach, a do tego przekaznik powinien byc "nad" tym zespolonym, a nie mam go (szyby chodza) :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 28, 2009 3:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Te dane sa z hamerykanskiej ksiazki, sporo wiecej wypasu bylo tam w standardzie, to i rola niektorych przekaznikow moze sie roznic.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 28, 2009 7:28 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
lysy2 pisze:
6 - aux. fan preresistor relay - co to?
7 - aux. fan relay - OK - wentylator klimy/wspomagania chlodzenia
8 - air injection - co to jest wtrysk powietrza ?


Mogę się odnieść tylko merytorycznie do tego, co jest opisane powyżej - mój opis przekaźników zaginął w pomroce dziejów... [zlosnik]

Otóż wentylator przed chłodnicą ma dwie prędkości: większa po bezpośrednim podaniu 12 v, i mniejsza (zasilanie następuje poprzez porcelanowy opornik za reflektorem). Dlatego są dwa przekaźniki.

Odnośnie "air injection": w motorach 111 jest podgrzewanie kolektora ssącego. Pewnie o to chodzi.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 29, 2009 7:36 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hmmm
u mnie tego podgrzewania nigdzie nie zauwazylem
nie widzialem zadnego kabla jak demontowalem przepustnice - poprostu zwykly kolektor

ma moze ktos opis tych przekaznikow i innego jeszcze zrodla?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 02, 2009 8:23 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
up

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 02, 2009 9:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
lysy2 pisze:
nie widzialem zadnego kabla jak demontowalem przepustnice - poprostu zwykly kolektor

To podgrzewanie to taka metalowa listwa między kolektorem ssącym a głowicą. Jest do niej od dołu podłączony 1 przewód (masa z silnika). Co do przekaźników, to WIS jest jakiś zryty co do w124. Do w126, w201 i innych jest bez problemu, a do w124 ciężko znaleźć.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 08, 2009 7:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
no to moze teraz druga strona samochodu? (tak raz na zawsze)

Co jest przekaznikiem pompy paliwa dla KE-jet a co dla HFM? Bo zrodla internetowe podaja raz zielony przekaznik z bezpiecznikiem, innym razem czarny duzy z oznaczeniem "6-zyl kickdown". Ten duzy czarny ma byc obok przekaznika klimatyzacji, a w moim przypadku nie jest. Zielony z bezpiecznikiem jest obok klimatyzacji.

Poza tym do czego jest to gniazdo oznaczone znakiem zapytania?

E280T '93 RHD
Obrazek



A tu poniżej w ogóle gniazdo nie jest zamontowane.

E320C '93 RHD
Obrazek

Oba sa na LPG Prins. Czy ta instalacja gazowa zastępuje jakieś przekaźniki swoją własną elektroniką?

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 08, 2009 7:21 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Zielony z bezpiecznikiem jest dla HFM
Czarny dla starego wtrysku. "Kickdown" oznacza, że jest to przekaźnik "2 w 1" i ma wewnątrz zintegrowany sterownik kick-downu dla skrzyni automatycznej.
Puste gniazdo wygląda, jakby tam brakowało sterownika z ASD

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 08, 2009 7:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
gerri pisze:
Puste gniazdo wygląda, jakby tam brakowało sterownika z ASD

Zaden z nich nie ma ASD więc to się może zgadzać [ok]

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl