MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

dziwna sprawa erg
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44698
Strona 1 z 1

Autor:  tomek_p [ pt lis 06, 2009 7:03 pm ]
Tytuł:  dziwna sprawa erg

kiedy podłączam wąż z vacuum pompy do zaworu z erg wtedy silnik chodzi jak benzyna (tak cicho) nie wiem o co z tym chodzi ? Obrazek to ten zawór

Autor:  karolkarol [ pt lis 06, 2009 7:09 pm ]
Tytuł: 

a może chodzi o egr a nie erg? [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz] <br>Dodano po 18 sekundach.:<br> a może chodzi o egr a nie erg? [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

Autor:  tomek_p [ sob lis 07, 2009 2:10 pm ]
Tytuł: 

masz racje chodziło mi o egr

Autor:  darus [ sob lis 07, 2009 2:45 pm ]
Tytuł: 

W dieslu największa recyrkulacja spalin jest na obrotach biegu jałowego, wynosi pi razy drzwi 20%. Przy średnich obrotach recyrkulacja sie zmniejsza, a przy wysokich zawór jest praktycznie zamknięty. Generalnie spaliny, które trafiają spowrotem do kolektora dolotowego rozrzedzają powietrze, a tym samym obniżaja temp. spalania. Gdybyś miał na stałe podłączony egr do podcisnienia, byłby cały czas otwarty, a więc podczas jazdy samochód by kopcił, nie miałby mocy itp, ponieważ coraz większe cisnienie spalin, wypierałoby swieże powietrze i proces spalania byłby mocno zakłócony. Przy niskich obrotach, niższa temp. spalin, łagodniejsza praca, tak to rozumuje, jezeli nie, to niech ktoś wyprowadzi mnie z błedu.

Autor:  tomek_p [ sob lis 07, 2009 5:05 pm ]
Tytuł: 

http://www.youtube.com/watch?v=9grT5Ufql9c tu dodałem filmik jak to chodzi. Ogólnie to mam popsute to egr zaworki poszczają podciśnienie wiec je zaślepiłem
Obrazek[quote] a tak wyglądaj te zaworki

Autor:  karolkarol [ sob lis 07, 2009 6:04 pm ]
Tytuł: 

hmmm.. ale to są zaworki sterujące turbiną(ATF) i egr chyba.Są zespolone.
Udało Ci się je rozebrać, bo właśnie nie wiem czy oba mi działają.
One robią tyle że obniżają ciśnienie podawane na zawory turbiny i egr i nim sterują.ale jak?Słychać w środku jakiś silniczek, ale nie udało mi sie do nich dostać.

Autor:  tomek_p [ sob lis 07, 2009 7:42 pm ]
Tytuł: 

no ja je rozbroiłem i u mnie jest pęknięta membrana pośrodku. I faktycznie jeden jest podłączony do turbiny ale działa troche inaczej bo kiedy włączane jest egr wtedy otwiera sie taki zaworek w turbinie i powietrze omija wirki. ale odcięcie turbiny jest tylko przez ciśnie w kolektorze dolotowym. Zreszta nie napisalem ze to jest mer z usa i mam inna turbine z aluminiowym wirnikiem

Autor:  karolkarol [ sob lis 07, 2009 8:13 pm ]
Tytuł: 

hmm...to zależy w większości aut jak podciśnienie jest na zaworze turbiny(westgate)to turbina nie działa czyli spaliny omijają wirnik.Nie wiem jak jest u Ciebie u mnie bez podciśnienia turbina nie działa, więc poprzez ten ATF turbina jest sterowana, dlatego pytam co jest w tym co rozebrałeś,bo u mnie słychać jakiś silniczek(wiatraczek)
Czy było tam coś na kształt silniczka?
A turbina to turbina, zakładam, że raczej nie masz zmienne geometrii łopatek [zlosnikz] [zlosnikz] wiec wygląda jak we wszystkich autach, a nie wiem z czego są porobione łopatki i nie sądze żęby to miało w tym przypadku jakies znaczenie.

Autor:  tomek_p [ sob lis 07, 2009 9:05 pm ]
Tytuł: 

ano dlatego pisałem ze jest aluminiowy bo sie wytarł i sie zastanawiam czy można przełożyć środek ze zwykłego turbo tylko ze tam producentem jest kkk a u mnie garetta, niem tragedia tylko czuć ze brakuje mu pary. umnie tez coś słychać ale bardziej jakieś brzęczenie ? ja bym stawiał na jakiś elektor magnes.

Obrazek

tak wygląda zwykle turbo

Obrazek

a tak moja

Autor:  karolkarol [ sob lis 07, 2009 10:13 pm ]
Tytuł: 

Nie wiem dlaczego temat zszedł na turbiny,ale jak masz dwie turbiny to sobie popatrz, albo załóż normalną.
Ta twoja jest chyba większa.I nie wiem co masz w niej powycierane,łopatki?

Autor:  darus [ ndz lis 08, 2009 2:02 pm ]
Tytuł: 

O ile się nie myle, to Twoja puszka na Twojej turbinie jest sterowana nadciśnieniem, wytworzonym na części dolotowej i nie ma tam zadnego przetwornika sterującego puszką.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/