MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
dziwna sprawa erg https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44698 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tomek_p [ pt lis 06, 2009 7:03 pm ] |
Tytuł: | dziwna sprawa erg |
kiedy podłączam wąż z vacuum pompy do zaworu z erg wtedy silnik chodzi jak benzyna (tak cicho) nie wiem o co z tym chodzi ? ![]() |
Autor: | karolkarol [ pt lis 06, 2009 7:09 pm ] |
Tytuł: | |
a może chodzi o egr a nie erg? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | tomek_p [ sob lis 07, 2009 2:10 pm ] |
Tytuł: | |
masz racje chodziło mi o egr |
Autor: | darus [ sob lis 07, 2009 2:45 pm ] |
Tytuł: | |
W dieslu największa recyrkulacja spalin jest na obrotach biegu jałowego, wynosi pi razy drzwi 20%. Przy średnich obrotach recyrkulacja sie zmniejsza, a przy wysokich zawór jest praktycznie zamknięty. Generalnie spaliny, które trafiają spowrotem do kolektora dolotowego rozrzedzają powietrze, a tym samym obniżaja temp. spalania. Gdybyś miał na stałe podłączony egr do podcisnienia, byłby cały czas otwarty, a więc podczas jazdy samochód by kopcił, nie miałby mocy itp, ponieważ coraz większe cisnienie spalin, wypierałoby swieże powietrze i proces spalania byłby mocno zakłócony. Przy niskich obrotach, niższa temp. spalin, łagodniejsza praca, tak to rozumuje, jezeli nie, to niech ktoś wyprowadzi mnie z błedu. |
Autor: | tomek_p [ sob lis 07, 2009 5:05 pm ] |
Tytuł: | |
http://www.youtube.com/watch?v=9grT5Ufql9c tu dodałem filmik jak to chodzi. Ogólnie to mam popsute to egr zaworki poszczają podciśnienie wiec je zaślepiłem ![]() |
Autor: | karolkarol [ sob lis 07, 2009 6:04 pm ] |
Tytuł: | |
hmmm.. ale to są zaworki sterujące turbiną(ATF) i egr chyba.Są zespolone. Udało Ci się je rozebrać, bo właśnie nie wiem czy oba mi działają. One robią tyle że obniżają ciśnienie podawane na zawory turbiny i egr i nim sterują.ale jak?Słychać w środku jakiś silniczek, ale nie udało mi sie do nich dostać. |
Autor: | tomek_p [ sob lis 07, 2009 7:42 pm ] |
Tytuł: | |
no ja je rozbroiłem i u mnie jest pęknięta membrana pośrodku. I faktycznie jeden jest podłączony do turbiny ale działa troche inaczej bo kiedy włączane jest egr wtedy otwiera sie taki zaworek w turbinie i powietrze omija wirki. ale odcięcie turbiny jest tylko przez ciśnie w kolektorze dolotowym. Zreszta nie napisalem ze to jest mer z usa i mam inna turbine z aluminiowym wirnikiem |
Autor: | karolkarol [ sob lis 07, 2009 8:13 pm ] |
Tytuł: | |
hmm...to zależy w większości aut jak podciśnienie jest na zaworze turbiny(westgate)to turbina nie działa czyli spaliny omijają wirnik.Nie wiem jak jest u Ciebie u mnie bez podciśnienia turbina nie działa, więc poprzez ten ATF turbina jest sterowana, dlatego pytam co jest w tym co rozebrałeś,bo u mnie słychać jakiś silniczek(wiatraczek) Czy było tam coś na kształt silniczka? A turbina to turbina, zakładam, że raczej nie masz zmienne geometrii łopatek ![]() ![]() |
Autor: | tomek_p [ sob lis 07, 2009 9:05 pm ] |
Tytuł: | |
ano dlatego pisałem ze jest aluminiowy bo sie wytarł i sie zastanawiam czy można przełożyć środek ze zwykłego turbo tylko ze tam producentem jest kkk a u mnie garetta, niem tragedia tylko czuć ze brakuje mu pary. umnie tez coś słychać ale bardziej jakieś brzęczenie ? ja bym stawiał na jakiś elektor magnes. ![]() tak wygląda zwykle turbo ![]() a tak moja |
Autor: | karolkarol [ sob lis 07, 2009 10:13 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wiem dlaczego temat zszedł na turbiny,ale jak masz dwie turbiny to sobie popatrz, albo załóż normalną. Ta twoja jest chyba większa.I nie wiem co masz w niej powycierane,łopatki? |
Autor: | darus [ ndz lis 08, 2009 2:02 pm ] |
Tytuł: | |
O ile się nie myle, to Twoja puszka na Twojej turbinie jest sterowana nadciśnieniem, wytworzonym na części dolotowej i nie ma tam zadnego przetwornika sterującego puszką. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |