MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Ocena auta https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44746 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Paluch [ pn lis 09, 2009 3:21 pm ] |
Tytuł: | Ocena auta |
Witam serdecznie! Dorosłem w końcu do tego, żeby spelniać swoje marzenia. Polecono mi Wasze forum, dlatego zwracam sie z prosba o pomoc. Mam na oku 3 auta: 1 - http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8475890 - tym miałem okazje sie przejechać 2 - http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9897963 3 - http://moto.allegro.pl/item805823789_me ... legro.html Wszystkie oczywiście jedyne i niepowtarzalne ![]() Polecicie jakis warsztat (w Warszawie i we Wrocławiu), który podejmie sie oględzin takiego auta? |
Autor: | kacper13132 [ pn lis 09, 2009 4:10 pm ] |
Tytuł: | |
Cześć, Na początku zbadaj auta na odległość. Poproś od właścicieli i sprawdź numery VIN (numer karoserii) nawet telefonicznie w serwisach Mercedes Bezn. Dowiesz się czy samochody mają takie same wyposażenie jak w opisie, czy są kradzione, jakie miały kolory fabrycznie, pojemności silników itp. Dowiedz się czy to składaki, bo wówczas występują różne problemy z funkcjonowaniem podzespołów elektrycznych i w ogóle. Ja gdybym miał płacić 35 000 zł za SEC-a szukałbym bezwypadkowego. Więc który najbardziej przypadnie Ci do gustu to musisz odwiedzić go u ujechać osobiście. Czyli następnym krokiem podczas transakcji jest po prostu odwiedzenie Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) najlepiej Mercedes-Benz i tam zbadać grubość lakieru, zawieszenie, podłączyć analizator spalin, pomierzyć ciśnienia, przyjrzeć się silnikowi, głowicy, blokowi. Za tą diagnostykę na pewno zapłacisz parę stów, ale nie omiń jej podczas zakupów bo możesz się mocno zdziwić. Byle mechanik a nawet większość z nich nie rozpozna w takiej maszynie usterek zwykłych a co mówić ukrytych. Trzymaj się, udanych zakupów. |
Autor: | michal [ pn lis 09, 2009 4:12 pm ] |
Tytuł: | |
O drugim był już temat: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... hlight=sec o pierwszym chyba tez, musisz poszukać. Nie odkryje Ameryki, bo widza to wszyscy pewnie. Kombinowane zegary, chrom i drewno wewnątrz. To samo dźwignia zmiany biegów, kierownica nie od tego modelu. Skóra ma piękny kolor, ale jest lekko pognieciona/wysiedziana. Szczególnie widać to na podłokietniku. Tyle ze zdjęć. Jak masz możliwość, pewnie warto zobaczyć na żywo. |
Autor: | jackie01 [ pn lis 09, 2009 4:12 pm ] |
Tytuł: | |
kacper13132 pisze: Poproś od właścicieli i sprawdź numery VIN (numer karoserii) nawet telefonicznie w serwisach Mercedes Bezn
Rozkodować VIN można nawet nie wychodząc z domu (pod warunkiem, ze sie go ma) ---> http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng |
Autor: | b@rtek [ pn lis 09, 2009 4:17 pm ] |
Tytuł: | |
Sec z pierwszego linka wisi juz baaaaaaardzo dlugo na otomoto(Nie wiem jaki powod.Moze cena?)Ostatni sprawia wrazenie zaniedbanego i zmeczonego zyciem(moja subiektywna ocena.)Mysle ze z taka gotowka moglbys szukac auta za granica? |
Autor: | lukasz [ pn lis 09, 2009 5:56 pm ] |
Tytuł: | |
Wyprawa do ASO niekoniecznie musi być dobrym pomysłem. Ja kiedyś tak zrobiłem przed zakupem W126 w Radomiu. Tylko rozłożyli ręce i powiedzieli, że takie do nich nie przyjeżdżają i się nie znają. Co prawda wzięli na podnośnik, ale to były całe oględziny. Można umówić się z rzeczoznawcą samochodowym, który przyjedzie i pomierzy grubość lakieru albo nabyć przyrząd i zrobić to samemu. Oczywiście należy sprawdzić VIN. Jeżeli auto nie ma udokumentowanego przebiegu to można stan licznika włożyć między bajki. Jeżeli ma ks. serwisową to koniecznie trzeba sprawdzić prawdziwość wpisów w ASO, które robiło przeglądy, choćby telefonicznie. Na fakturach z ASO a często także z innych warsztatów jest wpisany przebieg, warto porównać go z wpisami w ks. serwisowej. Najlepiej zabrać na oględziny jakiegoś znawcę modelu. Trzeba sprawdzić wszystkie elementy wyposażenia, jeżeli coś jest niesprawne to zazwyczaj oznacza to niemałe wydatki, mimo że sprzedawca zapewnia, że "klimę to trzeba tylko nabić", a "szyberdach tylko czasami się zacina", zaś "skrzynia jedynie nieznacznie szarpie". No i trzeba mieć świadomość, że te samochody mają 20 lat i na pewno po zakupie trzeba będzie kilka tysięcy włożyć - prędzej czy później. Dlatego w takiej cenie szukałbym z udokumentowanym przebiegiem i historią serwisową (auto w tym wieku musiało mieć coś wymieniane/naprawiane, powinny być faktury) oraz bez poważniejszej wypadkowej przeszłości. |
Autor: | sneer [ pn lis 09, 2009 9:02 pm ] |
Tytuł: | Re: Ocena auta |
Paluch pisze: Dorosłem w końcu do tego, żeby spelniać swoje marzenia.
Polecicie jakis warsztat (w Warszawie i we Wrocławiu), który podejmie sie oględzin takiego auta? czesc Maciek! w Warszawie sensownym mechanixem jest Pan Mianowski z Chelmzynskiej. Wczesniej bylem u Brolera (dokad mozesz trafic, bo sporo jest dobrych opinii, a i sama idea "prawie aso" nieglupia sie wydaje), tym niemniej odradzam. generalnie zdobadz VINy i wróć ![]() poczytaj o silowniach, IMO nie warto sie w 560 pchac, bo 500 ma niewiele kucy mniej, a pali istotnie mniej. skrzynia ma chodzic gladziutko na cieplo. szarpniecie i opoznienie przy zmianie z R na D, jak i przysiadniecie tylu przy wbiciu z P na D to standard; daje sie to podregulowac. jeslis nie uparty na SECa, to w przypadku zwyklych W126 bedziesz mial wiekszy wybor i o 1/3 nizsze ceny. latwiej tez utrafic w maly (czyli ~200-300 kkm) przebieg. jakbys byl w Waw, to daj znac. mam urwanie lba w tygodniu, ale postaram sie cos wykminic. no i bedziesz mial okazje przejechac sie dla porownania idealnym W126. |
Autor: | Paluch [ wt lis 10, 2009 8:46 am ] |
Tytuł: | Re: Ocena auta |
sneer pisze: czesc Maciek! w Warszawie sensownym mechanixem jest Pan Mianowski z Chelmzynskiej. Wczesniej bylem u Brolera (dokad mozesz trafic, bo sporo jest dobrych opinii, a i sama idea "prawie aso" nieglupia sie wydaje), tym niemniej odradzam. generalnie zdobadz VINy i wróć ![]() poczytaj o silowniach, IMO nie warto sie w 560 pchac, bo 500 ma niewiele kucy mniej, a pali istotnie mniej. skrzynia ma chodzic gladziutko na cieplo. szarpniecie i opoznienie przy zmianie z R na D, jak i przysiadniecie tylu przy wbiciu z P na D to standard; daje sie to podregulowac. jeslis nie uparty na SECa, to w przypadku zwyklych W126 bedziesz mial wiekszy wybor i o 1/3 nizsze ceny. latwiej tez utrafic w maly (czyli ~200-300 kkm) przebieg. jakbys byl w Waw, to daj znac. mam urwanie lba w tygodniu, ale postaram sie cos wykminic. no i bedziesz mial okazje przejechac sie dla porownania idealnym W126. Niestety właśnie wracam z Warszawy. Byłem tylko jeden dzień. W przyszłym tygodniu umówiłem sie na oględziny warsztatowe tych 2 egzemplarzy. Na pierwszy rzut oka ten wygląda lepiej - http://moto.allegro.pl/item805823789_me ... legro.html. Z elektryki wszystko sprawne, skrzynia płynnie chodzi nic nie stuka. Ten natomiast: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9897963 wizualnie piękny ale: zegary nie żyją wraz z częścią podświetlenia, szyber się nie uchyla, a z tyłu w zawieszeniu coś ostro stuka. Wszystko okaże sie na oględzinach w warsztacie (dzięki za namiary). Chętnie się spotkam i obejrzę Twoje auto. Moze dasz radę pojawić sie na którychś oględzinach. Pewnie wiesz trochę więcej w temacie niż ja. Co do spalania - samochód ma być weekendową zabawką także nie jest to aż takie istotne. |
Autor: | psinthos [ śr lis 11, 2009 10:53 pm ] |
Tytuł: | Re: Ocena auta |
sneer pisze: Wczesniej bylem u Brolera (dokad mozesz trafic, bo sporo jest dobrych opinii, a i sama idea "prawie aso" nieglupia sie wydaje), tym niemniej odradzam. A ja wrecz przeciwnie. Pisze to na postawie prawie dekady doswiadczen z tym serwisem. ![]() sneer pisze: IMO nie warto sie w 560 pchac, bo 500 ma niewiele kucy mniej, To zbyt duze uogolnienie. Wszystko zalezy od wersji motoru. Przykladem niech bedzie moje szwajcarskie 500SEL majace tylko 223KM - SPORO mniej niz pozbawiona katalizatorow wersja 560 o mocy 300KM, nieprawdaz? ![]() Paluch pisze: Ten natomiast: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9897963 wizualnie piękny ale: zegary nie żyją wraz z częścią podświetlenia, szyber się nie uchyla, a z tyłu w zawieszeniu coś ostro stuka.
Juy na zdjeciach wyglada tak sobie, wiec fakt, ze mechanicznie/elektrycznie jest sfatygowany nie dziwi. ![]() BTW - foty pstrykniete na parkingu pomiedzy Dzielna a Wolnosc, od strony Okopowej. Kiedys tam mieszkalem. ![]() |
Autor: | sneer [ czw lis 12, 2009 12:45 pm ] |
Tytuł: | Re: Ocena auta |
psinthos pisze: A ja wrecz przeciwnie. Pisze to na postawie prawie dekady doswiadczen z tym serwisem. ![]() 1. W W124 300D jak przyjechalem po 3 dniach po odbior (mial byc tego samego dnia wieczorem) to okazalo sie, ze silnik nie chodzi na 1 cylinder, trzesie go, kopci. Auto umyte, do odbioru (!). "Panie, tak bylo". Niby tylko uszczelnili forkomore. Jak sie uparlem, ze tak nie bylo (bo nie bylo) kazalem naprawic, podkreslajac, _zeby nie dotykali pompy_. Bo pan zasugerowal, ze to pompa zle ustawiona. Pan nie wiedzial, ze moje 300D ma znana historie od poczatku (kupilem od kumpla, ktory jezdzil nia 8 lat i nie mial powodu ukrywac, ze robil cos z pompa). Na drugi dzien samochod przestal szarpac, tyle ze pompa zostala _przestawiona_ na niefabryczne nastawy no i auto przestalo ciagnac, jak przedtem. 2. Po czasie okazalo sie, ze wcisneli mi przedni reflektor od anglika. Mialem polamane zaczepy, "mamy prosze pana na stanie reflektor w super stanie, 150 zlotych, montowac". 3. Wcisneli mi zle sruby do felg w W126. Zaplacilem 400 zlotych za zle sruby (chociaz moglem kupic na allegro komplet uzywanych za 150 zl), zwrocic nie chcieli, a ja nie mialem napedu po sadach sie wloczyc. Zeby byla jasnosc - wcisneli mi je SWIADOMIE. Ot, jedna z tych 20 byla przypadkiem dobrej dlugosci, a gosc w sprzedazy, przyciskany przeze mnie numerami czesci twierdzil ze w W126 byl tylko jeden typ i to jest wlasnie ten! dziekuje opatrznosci, ze nie zostawilem tam szejka na przeglad. wszystko moznaby zrzucic na nieuczciwych mechanixow, ktorzy wszedzie sie moga trafic, ale w pkt. 1 i 3 mialem do czynienia z przeuprzejmymi kierownikiem serwisu oraz p. Brolerem. Dla mnie żenada. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |