MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:10 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lis 10, 2009 3:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Nabyłem używana skrzynie do W140 S500, jedna ta skrzynia różni od tej którą mam w samochodzie jednym detalem zaznaczyłem go na zdjeciu na żółto, otóż w tej kupionej skrzyni do tego elementu idzie jakieś podciśnienie, a w mojej ASB jest w tym miejscu takie pokrętełko, można tym cos regulować.
Co zrobić w tej sytuacji da się ten element odkręcic i zamienić, czy pociągnąć jakieś dodatkowe podciśnienie.
A tak wogóle to jaką funkcje pełni to ''coś''
Obrazek <br>Dodano po 3 minutach.:<br> numer mojej ASB : 722 370 03 964894
numer tej kupionej ASB: 722 370 03 727070

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 10, 2009 5:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
To ufo to modulator.
Reguluje sposób załączania sprzęgieł od podciśnienia w dolocie, dzięki czemu zmiany przebiegają zawsze (prawie) płynnie.
W obu przypadkach mus być podłączony z podciśnieniem.
Być może masz starszą i nowszą wersję albo z jednej spadł kapturek.
A pokrętełko to śrubka wstawiona w celu zaślepienia otworka aby się nie zabrudziło.
Jakbyś nie miał podłaczonego podciśnienia to skrzynia podczas zmian biegów narobiła by Ci siniaków na zadku.
Muszą być tego samego koloru - to je rozróżnia.
Po wymianie trzeba koniecznie dokonać regulacji ciśnienia modulacji zgodnie z procedurą i wartością książkową - inaczej ten silnik spali sprzęgła w skrzyni w mgnieniu oka

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 10, 2009 6:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Mozliwe że i do tego modulatora jest podłączone u mnie podciśnienie.
A czy w własnym zakresie mógłbym przeprowadzić regulacje cisnienia modulacji, bo do wszelkich fachowców od ASB mam wstret :evil:

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 10, 2009 6:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Na dole po prawej od modulatora masz śrubkę, jeśli zorganizujesz złącze (najlepiej kątowe), wąż i manometr do 5 atm aby się w ten kanałek podłączyć po zainstalowaniu skrzyni i obserwować wskazania w kabinie - nie ma problemu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 10, 2009 6:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
ukaniu pisze:
Na dole po prawej od modulatora masz śrubkę, jeśli zorganizujesz złącze (najlepiej kątowe), wąż i manometr do 5 atm aby się w ten kanałek podłączyć po zainstalowaniu skrzyni i obserwować wskazania w kabinie - nie ma problemu.

Więc regulacja we własnym zakresie raczej odpada :-?
Czy jak włoże ASB to moge jakoś nią delikatnie jezdzic przez kilka dni???
Nie zdemoluje skrzyni

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 10, 2009 6:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli będziesz czuł, że skrzynia nie ślizga, zmienia biegi solidnie, to można. Problem jest z jazdą z mocniejszym gazem - wtedy odrobinę za długi poślizg może wywołać przypalenie sprzęgieł.
Są szpece regulujący na czucie skrzynki z mocnymi motorami, ja raczej wolał bym nie. Z mniejszym ryzyko zniszczenia jest mniejsze i regulacja na wyczucie czasem bywa lepsza (bo można skontrolować np zmianę 3-4 vollgas) to w przypadku dużych silników (dużego momentu) lepiej zrobić to zgodnie z zaleceniami producenta. Przynajmniej skontrolować po regulacji czy nie zjechaliśmy z ciśnieniem za nisko.
Nie gderaj, możesz sobie skompletować narzędzia i ustawić :-) sumaryczny koszt złącza, manometru, węża nie powinien przekroczyć 100 zł.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 10, 2009 7:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Cytuj:
Nie gderaj, możesz sobie skompletować narzędzia i ustawić sumaryczny koszt złącza, manometru, węża nie powinien przekroczyć 100 zł.
_________________

Może i masz racje, jutro wymieniam ASB, po wymianie spróbuje coś skompletować.
Tą srubke do podłaczenia manometru to widać na tym moim zdjęciu, ta na dole po prawej zgadza się?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 10, 2009 7:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tak, zmierz średnicę i skok gwintu, ja mierzyłem jak kupowałem ale już nie pamiętam. Wszystko kupisz na alledrogo. Złącza kątowe, śruby zwane przelewowe (zwane złącze powrotu paliwa, łącznik obrotowy, złącze kątowe, końcówka, złącze oczkowe paliwa, i t.d. i t.p. ) Do tego podkładki miedziane - uszczelki, wąż ciśnieniowy olejowy, manometr z redukcją.
O sposobach strojenia pogadamy jak będziesz miał to pod ręką.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 10, 2009 7:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Oki, na razie Dziękuje

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 11, 2009 8:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Skrzynie juz włożyłem do auta, ale nie zauwazyłem przy kupnie że w skrzyni są ułamany uchwyty na mocowanie układu wydechowego, w zwiazku z czym musze przełożyć tylne wieko tam gdzie wychodzi krzyżak na wał napędowy, najgorsze że ten krzyżak jest przykręcony nakrętką w kształcie gwiadki, bede musiał gdzieś znalezc w sklepie tą nasadke, myśle ze przy zmianie dekli nie bedzie wiecej niespodzianek.
A do modulatora oczywiscie idzie podciśnienie :oops:

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 9:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ukaniu, sprzęt do pomiaru ciśnienia skompletowany, powiedz mi jak przeprowadzic pomiar cisnienia, i gdzie się reguluje te cisnienie.
Chociaż ASB zmienia biegi wrecz niedoczuwalnie, chodzi jak nowa, nic nie przeciąga.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 11:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Podłącz manometr i zmierz ciśnienie przy ok 2000 obr z odpiętym podciśnieniem na postoju.
Reguluje się pokrętłem pod kapselkiem w modulatorze, zgodnie z ruchem wskazówek zegara się zwiększa.
Nie ma mnie w domu nie mam danych regulacyjnych pod ręką.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl