MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Różnica miedzy ASB https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44760 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | butek22 [ wt lis 10, 2009 3:34 pm ] |
Tytuł: | |
Nabyłem używana skrzynie do W140 S500, jedna ta skrzynia różni od tej którą mam w samochodzie jednym detalem zaznaczyłem go na zdjeciu na żółto, otóż w tej kupionej skrzyni do tego elementu idzie jakieś podciśnienie, a w mojej ASB jest w tym miejscu takie pokrętełko, można tym cos regulować. Co zrobić w tej sytuacji da się ten element odkręcic i zamienić, czy pociągnąć jakieś dodatkowe podciśnienie. A tak wogóle to jaką funkcje pełni to ''coś'' ![]() numer tej kupionej ASB: 722 370 03 727070 |
Autor: | ukaniu [ wt lis 10, 2009 5:16 pm ] |
Tytuł: | |
To ufo to modulator. Reguluje sposób załączania sprzęgieł od podciśnienia w dolocie, dzięki czemu zmiany przebiegają zawsze (prawie) płynnie. W obu przypadkach mus być podłączony z podciśnieniem. Być może masz starszą i nowszą wersję albo z jednej spadł kapturek. A pokrętełko to śrubka wstawiona w celu zaślepienia otworka aby się nie zabrudziło. Jakbyś nie miał podłaczonego podciśnienia to skrzynia podczas zmian biegów narobiła by Ci siniaków na zadku. Muszą być tego samego koloru - to je rozróżnia. Po wymianie trzeba koniecznie dokonać regulacji ciśnienia modulacji zgodnie z procedurą i wartością książkową - inaczej ten silnik spali sprzęgła w skrzyni w mgnieniu oka |
Autor: | butek22 [ wt lis 10, 2009 6:42 pm ] |
Tytuł: | |
Mozliwe że i do tego modulatora jest podłączone u mnie podciśnienie. A czy w własnym zakresie mógłbym przeprowadzić regulacje cisnienia modulacji, bo do wszelkich fachowców od ASB mam wstret ![]() |
Autor: | ukaniu [ wt lis 10, 2009 6:47 pm ] |
Tytuł: | |
Na dole po prawej od modulatora masz śrubkę, jeśli zorganizujesz złącze (najlepiej kątowe), wąż i manometr do 5 atm aby się w ten kanałek podłączyć po zainstalowaniu skrzyni i obserwować wskazania w kabinie - nie ma problemu. |
Autor: | butek22 [ wt lis 10, 2009 6:50 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: Na dole po prawej od modulatora masz śrubkę, jeśli zorganizujesz złącze (najlepiej kątowe), wąż i manometr do 5 atm aby się w ten kanałek podłączyć po zainstalowaniu skrzyni i obserwować wskazania w kabinie - nie ma problemu.
Więc regulacja we własnym zakresie raczej odpada ![]() Czy jak włoże ASB to moge jakoś nią delikatnie jezdzic przez kilka dni??? Nie zdemoluje skrzyni |
Autor: | ukaniu [ wt lis 10, 2009 6:59 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli będziesz czuł, że skrzynia nie ślizga, zmienia biegi solidnie, to można. Problem jest z jazdą z mocniejszym gazem - wtedy odrobinę za długi poślizg może wywołać przypalenie sprzęgieł. Są szpece regulujący na czucie skrzynki z mocnymi motorami, ja raczej wolał bym nie. Z mniejszym ryzyko zniszczenia jest mniejsze i regulacja na wyczucie czasem bywa lepsza (bo można skontrolować np zmianę 3-4 vollgas) to w przypadku dużych silników (dużego momentu) lepiej zrobić to zgodnie z zaleceniami producenta. Przynajmniej skontrolować po regulacji czy nie zjechaliśmy z ciśnieniem za nisko. Nie gderaj, możesz sobie skompletować narzędzia i ustawić ![]() |
Autor: | butek22 [ wt lis 10, 2009 7:04 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Nie gderaj, możesz sobie skompletować narzędzia i ustawić sumaryczny koszt złącza, manometru, węża nie powinien przekroczyć 100 zł.
_________________ Może i masz racje, jutro wymieniam ASB, po wymianie spróbuje coś skompletować. Tą srubke do podłaczenia manometru to widać na tym moim zdjęciu, ta na dole po prawej zgadza się? |
Autor: | ukaniu [ wt lis 10, 2009 7:12 pm ] |
Tytuł: | |
Tak, zmierz średnicę i skok gwintu, ja mierzyłem jak kupowałem ale już nie pamiętam. Wszystko kupisz na alledrogo. Złącza kątowe, śruby zwane przelewowe (zwane złącze powrotu paliwa, łącznik obrotowy, złącze kątowe, końcówka, złącze oczkowe paliwa, i t.d. i t.p. ) Do tego podkładki miedziane - uszczelki, wąż ciśnieniowy olejowy, manometr z redukcją. O sposobach strojenia pogadamy jak będziesz miał to pod ręką. |
Autor: | butek22 [ wt lis 10, 2009 7:20 pm ] |
Tytuł: | |
Oki, na razie Dziękuje |
Autor: | butek22 [ śr lis 11, 2009 8:48 pm ] |
Tytuł: | |
Skrzynie juz włożyłem do auta, ale nie zauwazyłem przy kupnie że w skrzyni są ułamany uchwyty na mocowanie układu wydechowego, w zwiazku z czym musze przełożyć tylne wieko tam gdzie wychodzi krzyżak na wał napędowy, najgorsze że ten krzyżak jest przykręcony nakrętką w kształcie gwiadki, bede musiał gdzieś znalezc w sklepie tą nasadke, myśle ze przy zmianie dekli nie bedzie wiecej niespodzianek. A do modulatora oczywiscie idzie podciśnienie ![]() |
Autor: | butek22 [ pt lis 13, 2009 9:37 pm ] |
Tytuł: | |
Ukaniu, sprzęt do pomiaru ciśnienia skompletowany, powiedz mi jak przeprowadzic pomiar cisnienia, i gdzie się reguluje te cisnienie. Chociaż ASB zmienia biegi wrecz niedoczuwalnie, chodzi jak nowa, nic nie przeciąga. |
Autor: | ukaniu [ pt lis 13, 2009 11:57 pm ] |
Tytuł: | |
Podłącz manometr i zmierz ciśnienie przy ok 2000 obr z odpiętym podciśnieniem na postoju. Reguluje się pokrętłem pod kapselkiem w modulatorze, zgodnie z ruchem wskazówek zegara się zwiększa. Nie ma mnie w domu nie mam danych regulacyjnych pod ręką. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |