MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wymiana silnika M102.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44811
Strona 1 z 4

Autor:  escort923 [ czw lis 12, 2009 7:28 pm ]
Tytuł:  Wymiana silnika M102.

Witam. Ostatnio zauwązyłem że moje M102 chyba zaczęło palic olej.
jak robiłem przegląd to po wjechaniu na hale czuc było bardzo wyraznie swąd spalonego oleju w spalinach. Zauwazyłem tez że jak sie bardziej rozgrzeje to widac lekko niebieskawy dym. Olej zawsze podpijał zwłaszcza przy predkosciach powyżej 140-150 km/h.
Zdecydowałem sie że trzeba cos z tym zrobic zwłaszcza ze juz wszystko po za silnikiem jest cacy.
We wtorek zostawiam autko na warsztacie.Bedzie prowadzony pomiar cisnienia i próba olejowa, aby stwierdzic czy to pierscienie czy głowica.
Nie wiem jak sie beda kształtowały koszty tego wszystkiego.
Może ktos z szanownych kolegów wie cos na ten temat??
na razie mam przewidziany budzet w wysokosci 2000PLN....mało???
Co trzeba zrobic żeby było dobrze i nie zrujnowac sie przy tym finansowo??

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw lis 12, 2009 7:59 pm ]
Tytuł: 

boze :o jaki remont? taki prawdziwy remont zeby zrobić szlif,nowe pierscienie,tłoki itp to jest 2-4 tys zł. Kup za 1000-1500 uzywany silnik i po sprawie....

Autor:  escort923 [ czw lis 12, 2009 8:18 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Kup za 1000-1500 uzywany silnik i po sprawie....
maz jakis do sprzedania??? Da sie wsadzic m103 2.6 jakos wmiare bezinwazyjnie?? Troche wiecej tego widac np na Alledrogo.
EW.swap na diesla np 2.5 który kolega Waciak sprzedaje jest mozliwy??

Też o tym myślałem i wrzuciłem post do działu kupię.
Mam jescze pytanie jezeli mam pompe do ASD na zaworach to nie bedzie problemu jak kupie silnik bez tejze pompy to da sie ja bez problemu przełozyc? Ile Mechanik może tak mniej wiecej krzyknąc za przełożenie silnika??

Autor:  oress [ pt lis 13, 2009 9:42 am ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
boze jaki remont? taki prawdziwy remont zeby zrobić szlif,nowe pierscienie,tłoki itp to jest 2-4 tys zł. Kup za 1000-1500 uzywany silnik i po sprawie....


Ja właśnie robię prawdziwy remont m103 3,0 na NOWYCH tłokach, panewkach, cała głowica też robiona, szlify, itd ... bo juz się nakupowałem trochę za życia tych wspaniałych używanych silników - nigdy więcej, to się po prostu nie opłaca, bo za pół roku trzeba szukać kolejnego parcha który nie wiadomo ile pojeździ.

Autor:  zegarek [ pt lis 13, 2009 9:57 am ]
Tytuł: 

oress pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
boze jaki remont? taki prawdziwy remont zeby zrobić szlif,nowe pierscienie,tłoki itp to jest 2-4 tys zł. Kup za 1000-1500 uzywany silnik i po sprawie....


Ja właśnie robię prawdziwy remont m103 3,0 na NOWYCH tłokach, panewkach, cała głowica też robiona, szlify, itd ... bo juz się nakupowałem trochę za życia tych wspaniałych używanych silników - nigdy więcej, to się po prostu nie opłaca, bo za pół roku trzeba szukać kolejnego parcha który nie wiadomo ile pojeździ.


A nie pisałeś niedawno, że kupiłeś drugi silnik?

Autor:  oress [ pt lis 13, 2009 10:40 am ]
Tytuł: 

zegarek pisze:
A nie pisałeś niedawno, że kupiłeś drugi silnik?


tak własnie, i robię mu kapitalkę, miałem m103 2,6 ale za cholerę nie mogłem do niego dostać tłoków, to kupiłem 3,0 i robię mu kapitalkę, mam tez farta, bo ASB mam 722.3xx , czyli taka jak powinna być spięta z 3,0
Ten 3,0 miał być rzekomo b.dobry stan - jak w kazdym ogłoszeniu z alle-gro!

a wyszło tak:
tłoki przytarte i progi na gładziach
Obrazek

więc się wk*****em i będzie git :)

Obrazek

Autor:  BrunoGiamatti [ pt lis 13, 2009 10:48 am ]
Tytuł: 

Oo jaki jest +/- koszt takiej operacji? Tak sobie myślę, że po wakacjach moze by machnąć sobie generalke ;) .. i bym odmalował ten lewy bok pojazdu .. i będzie jak nowy :)
Chodzi mi o koszt robocizny, wszystkich części (dobrych części nie badziewia :P ) itd fakt, że ja mam M104 no ale pytam teoretycznie na razie.

Autor:  oress [ pt lis 13, 2009 11:05 am ]
Tytuł: 

BrunoGiamatti pisze:
Oo jaki jest +/- koszt takiej operacji?

to zależy gdzie kupisz tłoki, bo ceny sa b.różne , ja dostałem tłok ze sworzniem na pierwszy nadwymiar NURAL, z pierścionkami GOETZE za 202zł ! (słownie : dwieście dwa) to praktycznie jak za darmo. Nominalne było za 170zł :). Do tego dochodzi kupa uszczelek, łańcuch rozrządu, prowadnice. No i najważniejsze robota szlifierza i poprawny montaż. Ja zawiozłem silnik do warsztatu gdzie robią silniki od 3 pokoleń i mają doskonałą opinię ... za rozebranie , mycie, szlify i poskładanie dołu i głowicy i wszystkiego do kupy - 2200zł + ewentualnie niespodzianki

Z remontem m103 3,0 mieszczę się w 5kpln , no i sporo załatwiłem po dużych znajomościach. Dół mam już poskładany, czekam jeszcze na parę części do głowicy / rozrządu i dostawca potrzebuje na to 4 tygodni, a szlifierz jest zawalony robotą, stąd wszystko cholernie się wlecze, ale wiem że warto. Gdy juz to zostanie zrobione, będe doprowadzał KE do ładu, albo skusze się na megasquirt. I tym sposobem mam spokój na najbliższe 500tys km ;-)

Autor:  BrunoGiamatti [ pt lis 13, 2009 11:11 am ]
Tytuł: 

O kurcze.. wyliczyłem części z katalogu inter cars - tłoki z pierścieniami, panewki wału, zawory ... wałki rozrządu i takie tam pierdoły i wyszło 12 tys zł za same części do 300-24 :o
Kurcze .. 5 a 15 to różnica spora [zlosnik]

Autor:  Prezeslaw [ pt lis 13, 2009 11:18 am ]
Tytuł: 

Robiłem remont M102 2.3 Jakiś niecały rok temu. Oto rachunek ze szlifierni:

KOSZT MATERIAŁU:
1/1 Tłoki kpl. zachodnie-------------------------------900,00
1/1 Panewki korbowodowe---------------------------120,00
4/1 Prowadnica ssąca----------------------------------30,40
4/1 Prowadnica wydechowa---------------------------30,40
RAZEM KOSZT MATERIAŁÓW:----------------------1080,80

KOSZT ROBOCIZNY:
1/1 Szlif cylindrów-------------------------------------200,00
1/1 Szlif płaszczyzny bloku-----------------------------70,00
1/1 Pasowanie panewek korbów-----------------------40,00
1/1 Pasowanie pierścieni--------------------------------40,00
4/1 Kątowanie korbowodu------------------------------20,00
4/1 Naprawa stopy korbowodu-------------------------80,00
1/1 Szlif płaszczyzny głowicy---------------------------41,00
1/1 Wymiana prowadnic zaworów----------------------40,00
1/1 Frezowanie gniazd zaworów------------------------48,00
1/1 Szlif zaworów----------------------------------------36,00
1/1 Dotarcie zaworów-----------------------------------24,00
1/1 Rozebranie i złożenie głowicy----------------------60,00
1/1 Głowica szczelna------------------------------------50,00
RAZEM KOSZT ROBOCIZNY:--------------------------749,00
CENA WYKONANIA REMONTU SILNIKA (netto):----1829,80
KOSZT REMONTU Z VAT-em (22%):----------------2232,36

Pozdrawiam.

Autor:  escort923 [ pt lis 13, 2009 11:27 am ]
Tytuł: 

Prezeslaw pisze:


Robiłem remont M102 2.3 Jakiś niecały rok temu. Oto rachunek ze szlifierni:

KOSZT MATERIAŁU:
1/1 Tłoki kpl. zachodnie-------------------------------900,00
1/1 Panewki korbowodowe---------------------------120,00
4/1 Prowadnica ssąca----------------------------------30,40
4/1 Prowadnica wydechowa---------------------------30,40
RAZEM KOSZT MATERIAŁÓW:----------------------1080,80

KOSZT ROBOCIZNY:
1/1 Szlif cylindrów-------------------------------------200,00
1/1 Szlif płaszczyzny bloku-----------------------------70,00
1/1 Pasowanie panewek korbów-----------------------40,00
1/1 Pasowanie pierścieni--------------------------------40,00
4/1 Kątowanie korbowodu------------------------------20,00
4/1 Naprawa stopy korbowodu-------------------------80,00
1/1 Szlif płaszczyzny głowicy---------------------------41,00
1/1 Wymiana prowadnic zaworów----------------------40,00
1/1 Frezowanie gniazd zaworów------------------------48,00
1/1 Szlif zaworów----------------------------------------36,00
1/1 Dotarcie zaworów-----------------------------------24,00
1/1 Rozebranie i złożenie głowicy----------------------60,00
1/1 Głowica szczelna------------------------------------50,00
RAZEM KOSZT ROBOCIZNY:--------------------------749,00
CENA WYKONANIA REMONTU SILNIKA (netto):----1829,80
KOSZT REMONTU Z VAT-em (22%):----------------2232,36


Takie koszty jesten wstanie zakceptować.

Autor:  Prezeslaw [ pt lis 13, 2009 12:54 pm ]
Tytuł: 

Do tego trzeba doliczyć jeszcze mechanika, który wyjmie Ci silnik z auta i przygotuje go dla szlifierza, a po wszystkim wsadzi go z powrotem.

Autor:  BrunoGiamatti [ pt lis 13, 2009 1:22 pm ]
Tytuł: 

W moim wypadku takie ceny są nie możliwe :roll: bo to koszt wymiany uszczelniaczy zaworowych w M104 [zlosnik]
Mógł by mi ktoś wyliczyć ile by to wyszło w 300-24 ? Bo od tygodnia chodzi mi po głowie zrobienia go na nowo.. (sam nie wiem czemu.. ale mam różne zachcianki .. jest jeszcze w opcji wciśnięcie silnika 34AMG .. ale nigdzie się nie da go kupić :roll: )

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt lis 13, 2009 1:51 pm ]
Tytuł: 

Poprostu kupujecie u niesprawdzonych dilerów :lol: Chce ktoś M102 2,3 o przebiegu 98902km? słownie (prawie sto tysiecy) :lol: Wszystko rozumiem ze ktos sie wyłozył na zakupie silnika na allegro,ale jak ktoś bierze pod uwage takie po 600-800zł to.....Dobry silnik jak ktos sprzedaje to wie co ma i kosztuje 1500-2000.

Autor:  escort923 [ śr lis 18, 2009 8:33 pm ]
Tytuł: 

dzieki koledze M4E silnik bede miał [zlosnik]
aby obnizyc koszta bede chyba robił przekładke sam do pomocy z kolegą.
Na co zwrócic szczególna uwage przy przekładce??
Czy musze stary silnik wyciagac razem ze skrzynia?
Wszelkie sugestie i porady mile widziane.

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/