MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300CE ASB RAZ JESZCZE.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44943
Strona 1 z 1

Autor:  sobolini [ śr lis 18, 2009 7:44 pm ]
Tytuł:  300CE ASB RAZ JESZCZE.

Witam, mam 124 300CE 12V z automatyczna skrzynia 4 biegowa i instalacja podtlenku LPG. Troche poczytalem na temat skrzyn biegow w tych autach ale nie znalazlem odpowiedzi.
Skrzynia niby dobra ale mam wrazenie ze niekiedy szarpie przy zmianie biegow ( jest wyczuwalny moment zmiany biegu przez bardzo delikatne szarpniecie, jest to normalne? - Macie tak u siebie? ). Co dziwne nie szarpie na zimnym silniku ( skrzyni ).
Biegi wchodza wszystkie, dzialaja redukcje, kick-downy i inne bajery. Przeguby elastyczne na wale wymienione na nowe, poloski OK, dyfer rowniez.

Czy moze winny byc zbyt niski poziom oleju? Na bagnecie mam oleju do "pierwszej kreski" a podejrzewam ze powinno byc po srodku. Jak kupowalem auto to poziom byl OK i biegi tez wchodzily ( tak mi sie wydaje, bo mam wrazenie z drugiej strony ze to juz przewrazliwienie :) ) plynniej. Od tego czasu juz troche minelo, a i skrzynia sie delikatnie poci wiec wiem gdzie ubywa.

1. Olej w skrzyni sie wymienia?
2. Jak dolac oleju? - Mozna przez rurke od bagnetu?
3. Olej koloru czerwonego - jaki olej kupic aby dolac? ATF II?

Pytania moze i glupie ale pierwszy taki moj kontakt z automatem i wolalbym dmuchac na zimne.

Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam!

Autor:  Szumek [ śr lis 18, 2009 7:58 pm ]
Tytuł: 

1. Tak, najlepiej co 40000 km, opis jak to zrobić jest na forum.
2. Tak, przez tą rurkę, między max a min jest 0,3 l, poziom sprawdza się na rozgrzanej skrzyni (np. po 20 km jazdy).
3. ATF II

Autor:  sobolini [ śr lis 18, 2009 10:07 pm ]
Tytuł: 

no niski poziom jest na chlodnym motorze. jutro zobacze jak jest na cieplytm bo do roboty mam ponad 20km to sie okaze. Sadzicie ze te objawy szarpania moga byc wlasnie spowodowane zbyt niskim poziomem oleju w skrzyni?

Autor:  voytas [ śr lis 18, 2009 10:24 pm ]
Tytuł: 

sobolini pisze:
Sadzicie ze te objawy szarpania moga byc wlasnie spowodowane zbyt niskim poziomem oleju w skrzyni?

Z mojego (małego) doświadczenia wynika że:

zbyt niski poziom oleju powoduje szarpanie - za szybka zmiana

zbyt wysoki poziom oleju powoduje ślizganie - zbyt długą zmianę biegów

Nie wiem czemu, to zaobserwowałem w swoich autach...

Autor:  ukaniu [ śr lis 18, 2009 10:29 pm ]
Tytuł: 

Ty byś chciał aby 20 letni automat chodził aksamitnie? ;-)
Zalezy jak szarpie, jeśli to tylko twardsze przełączenia to nie ma się czym martwić. Problemów może być wiele nie wszystkie tanie do wyeliminowania lub bezsensowne - bo nie powodują szkód. Jeśli nie ma w skrzynce szlamu, kopnięcia są akceptowalne, sprzęgła się nie ślizgają to jest OK.
Można by się pokusić o sprawdzenie ciśnienia modulacji.

Autor:  sobolini [ czw lis 19, 2009 6:04 pm ]
Tytuł: 

hehe. no pewnie ze bym chcial aby chodzil aksamitnie. [cool]
Bardziej chodzi aby ktos swoja odpowiedzia uspokoil ma niepewnosc tak jak ty to uczyniles.
Sprawdzalem poziom oleju na cieplym silniku po 30km podrozy jest jakies 3mm ponizej dolnej kreski. Doleje jutro ATFu i sie zobaczy. Pozdrawiam!

Dolac tyle aby na cieplym motorze bylo po srodku kresek czy na zimnym??? bo na zimnym poziom jest wyzszy.

Autor:  Szumek [ czw lis 19, 2009 6:33 pm ]
Tytuł: 

Na ciepłej skrzyni poziom ma być między tymi kreskami.

Na zimnej skrzyni, np. rano, po 2 minutach (od odpalenia auta) pracy na postoju i przerzuceniu przez wszystkie biegi PRND32 w tą i z powrotem, powinien być ok. 1 cm poniżej dolnej kreski.

Oczywiście sprawdzanie poziomu zawsze na P.

Autor:  sobolini [ śr lis 25, 2009 8:01 pm ]
Tytuł: 

Panowie, sprawdzilem poziom oleju w skrzyni tak jak kol. Szumek radzil. Poziom juz jest w normie ale znajomy, wlasciciel kilku BMw z automatem mowil ze poziom oleju w BMW w skrzyni sie sprawdza tez na rozgrzanej, na "P", ale na wlaczonym silniku. Z ciekawosci rowniez u siebie sprawdzilem w tenze sposob i okazalo sie ze jest znowu duzo ponizej wlasciwego poziomu. Jak sprawdzilem pozniej na wylaczonym silniku poziom wrocil do normy.
Wiec w koncu jak to powinno byc???

Pozdrawiam!

Autor:  Janfocus [ śr lis 25, 2009 8:17 pm ]
Tytuł: 

na rozgrzanej skrzyni, na chodzącym silniku na P!

ale u mnie jak jest za mało oleju to zaczyna przeciągać biegi (znaczy ma jakby między gaz...), tyle że ja lada dzień zmieniam oleum...

Autor:  NIEBIESKI [ sob lis 28, 2009 2:10 am ]
Tytuł: 

sobolini pisze:
na "P", ale na wlaczonym silniku.

A sprawdzałeś na wyłączonym? Nic dziwnego, że Ci skrzynia wariuje. Zawsze i wszędzie karzą sprawdzać tak, jak pisze Janfocus.
W moim ex qp w114/115 przeciągał jak przelałem przez przypadek. Ale tam była skrzynia na wykończeniu. Za mało nie miał nigdy, wiec nie wiem czy szarpał [zlosnik]
Z obecnym nie mam problemów. Działa jak trzeba.
Uzupełnij do poziomu wg wskazówek i zobacz jak jest.

Autor:  sobolini [ sob lis 28, 2009 11:18 am ]
Tytuł: 

toz dlatego sie zapytalem. Dolalem ponad 0,7 litra i jest baja. Bardzo ladnie zmienia biegi i nie ma mowy o zadnym szapraniu czy przeciaganiu. Dzieki chlopaki.

Autor:  Frytejro [ sob lis 28, 2009 11:52 am ]
Tytuł: 

Szumek pisze:
Na ciepłej skrzyni poziom ma być między tymi kreskami.

Na zimnej skrzyni, np. rano, po 2 minutach (od odpalenia auta) pracy na postoju i przerzuceniu przez wszystkie biegi PRND32 w tą i z powrotem, powinien być ok. 1 cm poniżej dolnej kreski.

Oczywiście sprawdzanie poziomu zawsze na P.



nigdy na nierozgrzanym oleju nie mialem mniej.. zawsze wiecej i to o 1-2cm ponad kreski. dopiero na rozgrzanym poziom mialem miedzy kreskami... jak mialem malo oleju na rozgrzanym czyli min (dolna kreska to na zimnym bylo ponad max... nigdy odwrotnie..

i teraz jak tutaj mozna radzic albo sie sugerowac czyms to ja nie wiem.. [zlosnik]

Autor:  Szumek [ sob lis 28, 2009 11:27 pm ]
Tytuł: 

KLIK
U mnie się ta zasada sprawdza, w poprzednim moim automacie też się sprawdzała. Nie spotkałem innego opisu kontroli stanu na zimnym, zresztą i tak kontrola stanu na ciepłym jest najważniejsza.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/