MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:09 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lis 19, 2009 9:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Witam

Panowie szukam i szukam przyczyny i nic. Przejrzałem forum, skonstruowałem błyskotkę do błędów, byłem na odczycie błędów u fachowców i nadal nie wiem co się dzieje w moim aucie - w124 220ce 94` ASB nie zagazowany.

Obroty przy przełączaniu z P na D czy też z R na D skaczą do 1000 a później opadają. Objaw ten jest na zimnym silniku. Czasami po odpaleniu wskazówka obrotomierza zatrzymuje się na poziomie np. 2000 i trzyma. Po przegazowaniu znów rosną. Na zimnym silniku wolne obroty maleją do 500 i gaśnie. Po rozgrzaniu jest normalnie.

Błędy odczytane komputerem to sonda lambda - za bogata mieszanka. Został skasowany, następnego dnia na ponownym odczycie nie wystąpił. Tydzień później na kolejnym odczycie wyskoczył błąd nie lambdy a czujnika położenia przepustnicy.

Dziś rano znów sprawdzałem błędy, tym razem błyskotką - nie było ich.
Przepustnica została wyczyszczona i wygląda na ok.
Fachowiec określił że wskazania sondy lambda są prawidłowe, tj wahają się do 1000 czegoś tam.


Czy, ktoś z szanownego grona spotkał się z podobnymi objawami w m111??
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 19, 2009 10:38 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
wiązka kabelków sprawdzona?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 19, 2009 10:42 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Janfocus pisze:
wiązka kabelków sprawdzona?


Sprawdzałem, do sądy izolacje są ok.
Do kolektora dolotowego dochodzą 4 wtyczki, część z nich nie miała izolacji bezpośrednio przy nich, sprawdziłem, poprawiłem i też jest ok.
Przy przepustnicy nic nie wzbudziło moich podejrzeń, sprawdzałem izolacje.

Które kable jeszcze powinienem sprawdzić?

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 19, 2009 12:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
wszystkie kable w komorze silnika :)
zwlaszcza przeplywomierz i sonda, ale przyjrzyj sie tez wiazce glownej idacej na grodzi od kompa w kierunku ukl dolotowego.
moze byc tez problem z przepustnica - w polozeniu wolnych obrotow ma ona taki mikrostyk (slychac jak klika przy ruszaniu ciegnem - przy wylaczonym silniku). to moze byc zwalone lub potencjometr przepustnicy.
oczywiscie tez w gre wchodzi odlaczone/nieszczelne podcisnienie lub inny otwor dajacy lewe powietrze

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl