MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
M 111 zagadka z falującymi obrotami https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44949 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | grzesiekwie [ czw lis 19, 2009 9:51 am ] |
Tytuł: | M 111 zagadka z falującymi obrotami |
Witam Panowie szukam i szukam przyczyny i nic. Przejrzałem forum, skonstruowałem błyskotkę do błędów, byłem na odczycie błędów u fachowców i nadal nie wiem co się dzieje w moim aucie - w124 220ce 94` ASB nie zagazowany. Obroty przy przełączaniu z P na D czy też z R na D skaczą do 1000 a później opadają. Objaw ten jest na zimnym silniku. Czasami po odpaleniu wskazówka obrotomierza zatrzymuje się na poziomie np. 2000 i trzyma. Po przegazowaniu znów rosną. Na zimnym silniku wolne obroty maleją do 500 i gaśnie. Po rozgrzaniu jest normalnie. Błędy odczytane komputerem to sonda lambda - za bogata mieszanka. Został skasowany, następnego dnia na ponownym odczycie nie wystąpił. Tydzień później na kolejnym odczycie wyskoczył błąd nie lambdy a czujnika położenia przepustnicy. Dziś rano znów sprawdzałem błędy, tym razem błyskotką - nie było ich. Przepustnica została wyczyszczona i wygląda na ok. Fachowiec określił że wskazania sondy lambda są prawidłowe, tj wahają się do 1000 czegoś tam. Czy, ktoś z szanownego grona spotkał się z podobnymi objawami w m111?? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. |
Autor: | Janfocus [ czw lis 19, 2009 10:38 am ] |
Tytuł: | |
wiązka kabelków sprawdzona? |
Autor: | grzesiekwie [ czw lis 19, 2009 10:42 am ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: wiązka kabelków sprawdzona?
Sprawdzałem, do sądy izolacje są ok. Do kolektora dolotowego dochodzą 4 wtyczki, część z nich nie miała izolacji bezpośrednio przy nich, sprawdziłem, poprawiłem i też jest ok. Przy przepustnicy nic nie wzbudziło moich podejrzeń, sprawdzałem izolacje. Które kable jeszcze powinienem sprawdzić? |
Autor: | lysy2 [ czw lis 19, 2009 12:10 pm ] |
Tytuł: | |
wszystkie kable w komorze silnika ![]() zwlaszcza przeplywomierz i sonda, ale przyjrzyj sie tez wiazce glownej idacej na grodzi od kompa w kierunku ukl dolotowego. moze byc tez problem z przepustnica - w polozeniu wolnych obrotow ma ona taki mikrostyk (slychac jak klika przy ruszaniu ciegnem - przy wylaczonym silniku). to moze byc zwalone lub potencjometr przepustnicy. oczywiscie tez w gre wchodzi odlaczone/nieszczelne podcisnienie lub inny otwor dajacy lewe powietrze |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |