MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

M 111 zagadka z falującymi obrotami
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44949
Strona 1 z 1

Autor:  grzesiekwie [ czw lis 19, 2009 9:51 am ]
Tytuł:  M 111 zagadka z falującymi obrotami

Witam

Panowie szukam i szukam przyczyny i nic. Przejrzałem forum, skonstruowałem błyskotkę do błędów, byłem na odczycie błędów u fachowców i nadal nie wiem co się dzieje w moim aucie - w124 220ce 94` ASB nie zagazowany.

Obroty przy przełączaniu z P na D czy też z R na D skaczą do 1000 a później opadają. Objaw ten jest na zimnym silniku. Czasami po odpaleniu wskazówka obrotomierza zatrzymuje się na poziomie np. 2000 i trzyma. Po przegazowaniu znów rosną. Na zimnym silniku wolne obroty maleją do 500 i gaśnie. Po rozgrzaniu jest normalnie.

Błędy odczytane komputerem to sonda lambda - za bogata mieszanka. Został skasowany, następnego dnia na ponownym odczycie nie wystąpił. Tydzień później na kolejnym odczycie wyskoczył błąd nie lambdy a czujnika położenia przepustnicy.

Dziś rano znów sprawdzałem błędy, tym razem błyskotką - nie było ich.
Przepustnica została wyczyszczona i wygląda na ok.
Fachowiec określił że wskazania sondy lambda są prawidłowe, tj wahają się do 1000 czegoś tam.


Czy, ktoś z szanownego grona spotkał się z podobnymi objawami w m111??
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Autor:  Janfocus [ czw lis 19, 2009 10:38 am ]
Tytuł: 

wiązka kabelków sprawdzona?

Autor:  grzesiekwie [ czw lis 19, 2009 10:42 am ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
wiązka kabelków sprawdzona?


Sprawdzałem, do sądy izolacje są ok.
Do kolektora dolotowego dochodzą 4 wtyczki, część z nich nie miała izolacji bezpośrednio przy nich, sprawdziłem, poprawiłem i też jest ok.
Przy przepustnicy nic nie wzbudziło moich podejrzeń, sprawdzałem izolacje.

Które kable jeszcze powinienem sprawdzić?

Autor:  lysy2 [ czw lis 19, 2009 12:10 pm ]
Tytuł: 

wszystkie kable w komorze silnika :)
zwlaszcza przeplywomierz i sonda, ale przyjrzyj sie tez wiazce glownej idacej na grodzi od kompa w kierunku ukl dolotowego.
moze byc tez problem z przepustnica - w polozeniu wolnych obrotow ma ona taki mikrostyk (slychac jak klika przy ruszaniu ciegnem - przy wylaczonym silniku). to moze byc zwalone lub potencjometr przepustnicy.
oczywiscie tez w gre wchodzi odlaczone/nieszczelne podcisnienie lub inny otwor dajacy lewe powietrze

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/