MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Łańcuszek w rozrządzie czy co? (Mercedes A-klasa)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44972
Strona 1 z 1

Autor:  sir_ryszard [ pt lis 20, 2009 12:39 pm ]
Tytuł:  Łańcuszek w rozrządzie czy co? (Mercedes A-klasa)

Witam serdecznie
Frapuje mnie lekki problem, ponieważ gdy jest zimno, a przede wszystkim wilgotno/MOKRO na zewnątrz i kiedy woda dostanie się w podwozie zaczyna mi piszczeć... no właśnie co? W A-klasach ponoć nie ma pasków rozrządu, są łańcuszki z samonapinaczem tak? Skoro tak, to w zasadzie tego nigdy się nie wymienia ani nie naciąga jak zwyczajnego paska tak? Skoro tak, to czemu słyszę w mokre dni piszczenie i czasem przy dodawaniu gazu samochód "śliźnie się" i nie chce przyspieszać? Dzieje się to tylko w mokre dni, kiedy woda uderza/dostaje się pod podwozie, tam m.in. gdzie jest rzekomy łańcuszek rozrządu. Będąc pół roku temu w warsztacie koleś powiedział mi, że tutaj jest łańcuszek rozrządu z samonapinaczem, ale coś tam nasmarował aby nie było piszczenia i ślizgania. Jeżeli problem następuje, to do wymiany. Pytam się, ale jak do wymiany, jak jakiś rok temu były wymieniane rolki napinacza. Czyli co? Ci pierwsi źle złożyli? Jakieś pomysły Drodzy forumowicze?

Autor:  krzys124 [ pt lis 20, 2009 1:16 pm ]
Tytuł: 

zapomnij o rozrzadzie bo to nie od niego ów dziwek pochodzi , a od paska wielorowkowego napedzajacego alternator , kompresor klimatyzacji ....

Autor:  darus [ pt lis 20, 2009 1:19 pm ]
Tytuł: 

To nie żaden łańcuszek, prawdopodobnie pasek wielorowkowy od napędu osprzętu piszczy. Napewno nikt nie smaruje łańcuszka, bo jest smarowany olejem silnikowym, jak juz cos nasmarował to może własnie pasek wielorowkowy parafiną albo jakims sprayem silikonowym. Wymień pasek, skontroluj wszystkie rolki i bedzie ok.

Autor:  sir_ryszard [ pt lis 20, 2009 1:27 pm ]
Tytuł: 

Aha, no to chciałem Wam napisać, że pasek wieloklinowy czy też wielorowkowy (chyba obydwie nazwy są poprawne?) był wymieniany jakiś rok temu łącznie z rolkami. Najwidoczniej źle lub w ogóle nie wymienili paska.

Autor:  krzys124 [ pt lis 20, 2009 7:02 pm ]
Tytuł: 

czasem nowa rolka jest szajsem ! albo ... myłes moze silnik jakimis chemicznymi srodkami ? jesli tak pasek sie napił tego i piszczy.
u mojego syna w bmw wymienilem pasek wielorowkowy , ale po jakims czasie pojechalem z racji tego ze pompa dieslowska byla wyciagana i uszczelniana umylem silnik bo cały w ropie był z tej strony , wiec dawaj na myjnie i karszerem go ! pasek zaczoł piszczec - po dwóch miesiacach dopiero pzrestał ....

Autor:  strach123 [ pt lis 20, 2009 7:58 pm ]
Tytuł: 

Witam,
częstą usterką tych modeli jest właśnie alternator - może właśnie z nim się dzieje coś nie tak - szczególnie że dzieje się to gdy jest wilgotno.

Pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/