MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Regulacja wolnych obrotów
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44981
Strona 1 z 2

Autor:  Paweł-Sec [ pt lis 20, 2009 6:06 pm ]
Tytuł:  Regulacja wolnych obrotów

Witam.
Mam do Was pytanie jak się reguluje wolne obroty w silniku 4.2. Silnik pracuje na ponad 1 tys obr/min a jak zbije bieg automatem jakikolwiek obroty schodza do 800 może troszkę mniej ale takie powinny byc tez na "N" lub "P"

Autor:  Janfocus [ pt lis 20, 2009 7:45 pm ]
Tytuł: 

w silniku 4,2 (KE-jet) nie reguluje się wolnych -robi to automatycznie regulator... Jeśli piszesz o gazie to jest to stanowczo za dużo, ja mam na gazie tak samo jak na PB czyli 550obr/min na D i ok 100-150 więcej na P.

U ciebie powinno być 600-750obr/min [zlosnikz]

Autor:  Paweł-Sec [ pt lis 20, 2009 8:50 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
w silniku 4,2 (KE-jet) nie reguluje się wolnych -robi to automatycznie regulator... Jeśli piszesz o gazie to jest to stanowczo za dużo, ja mam na gazie tak samo jak na PB czyli 550obr/min na D i ok 100-150 więcej na P.

U ciebie powinno być 600-750obr/min [zlosnikz]



Źle mnie zrozumiałes gazu nie posiadam i auto nie posiadało. Chodzi mi o to ze auto na wolych obrotach ale nie zawsze ma ponad 1 tys. obr. jak dam na "D" to skrzynia zdusi obroty na powiedzmy 700-800 tak wg. mnie jest dobrze. Ale jak znów dam na "P" lub "N" obroty ida na 1 tys. obr.

Autor:  Janfocus [ pt lis 20, 2009 9:25 pm ]
Tytuł: 

zatem coś jest nie tak, albo leje Ci wtrysk rozruchowy, albo sterowanie, albo regulator wolnych...

to coś co jest pod strzałką i num 3 jest elementem wykonawczym regulacji wolnych
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=34349&postdays=0&postorder=asc&&start=15

ja bym też sprawdził/odłączył zasilanie od wtryskiwacza rozruchowego, choć oczywiście może lać i tak... <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
Paweł-Sec pisze:
krzynia zdusi obroty na powiedzmy 700-800 tak wg. mnie jest dobrze. Ale jak znów dam na "P" lub "N" obroty ida na 1 tys. obr.

to nie jest normalne -obroty są za duże...

Autor:  stanleym126 [ sob lis 21, 2009 1:45 pm ]
Tytuł: 

Może przycinać sie klapa spiętrzająca przepływomierza - wyregulować aby poruszała się bez otarć w przewężeniu gardzieli,
sprawdzić regulator wolnych obrotów czy się nie przcina,
może tez byc winny potencjometr klapy spiętrzającej.

Autor:  Mor [ sob lis 21, 2009 7:15 pm ]
Tytuł: 

Może też być brak dobrego styku na elementach wykonawczych, lub z tych elementów do sterownika KE lub sterownika wolnych obr. (w tym aucie jest oddzielny), ew. nieszczelność na układzie wolnych obrotów. Może być również padnięty zestyk biegu jałowego na przepustnicy.

Autor:  Paweł-Sec [ sob lis 21, 2009 9:30 pm ]
Tytuł: 

widzicie dzisiaj było juz bobrze. tzn. schodził z obrotów i pracował na ok 800 tak jak powinno być.

Muszę kupić kable zapłonowe bo one tez juz chyba mają dosyć (kopułka i pacec) juz nowe.

Jakiej firmy (sprawdzone) nie nie najdroższe kupić ?

Na allegro sa takie ale pewnie takie wykonanie jaka ich cena:

http://www.allegro.pl/item793667567_prz ... _w107.html

Pisze coś o gazie - ale czy to ma jakieś znaczenie

Autor:  stanleym126 [ ndz lis 22, 2009 8:46 am ]
Tytuł: 

Różne sa opinie, szczególnie jeśli jest w aucie instalacja lpg.Do tych silników i innych z KE-Jet rdzeń powinien być z drutu miedzianego i takowe są w sprzedaży.

Autor:  Paweł-Sec [ ndz lis 22, 2009 8:27 pm ]
Tytuł: 

stanleym126 pisze:
Różne sa opinie, szczególnie jeśli jest w aucie instalacja lpg.Do tych silników i innych z KE-Jet rdzeń powinien być z drutu miedzianego i takowe są w sprzedaży.


LPG nie posiadam. A jak widze kabelki bosch za ok 550 - 600 złoty to nie bardzo mi sie uśmiecha takie kupowac

Autor:  Paweł Sopot [ ndz lis 22, 2009 8:53 pm ]
Tytuł: 

Witaj.
Jeśli chodzi o podwyższone wolne obroty - miałem ten sam problem. Mi także sporadycznie obroty wyrównywały się do nominalnych, problem tkwił w elektryce - wiązka sterownika wolnych obrotów zgniła i były przebicia, może to jakiś trop (poszukaj w moich postach).
Druga sprawa: przewody WN - kupiłeś SECa musisz liczyć się z kosztami :) Przewody wcale nie są najdroższą cześcią do tego auta :) Poważnie: ja jężdżę na przewodach JANMORA, mogę je spokojnie polecić i cena także nie odstrasza.

Autor:  Paweł-Sec [ ndz lis 22, 2009 9:06 pm ]
Tytuł: 

czekałem na taki wpis. Wkońcu się pojawił.

Ostatnio kupiłem kopułke palec ponad 260 złoty zostało w sklepie. Teraz musze wyciągnąc jeszcze pewnie ze 300 albo i lepiej.

Co do tych obrotów - wiesz nie widac po przewodach zeby coś było jakieś zniszczone wykruszone itd.

Od czego zacząc sprawdzanie ewent. regulacje ?



Twój wpis Paweł Sopot " Mam wrażenie że to własnie problem jest własnie z temperaturą, jak jade w korku i silnik jest nagrzany mocno - oboty spadna, jak jade normalnie - nie ma mozliwosci by spadły "

Moja jednostka też nie nagrzewa się powiedzmy do 80'C tylko odchyla się delikatnie od dołu.

Może to być przyczyna ?

Autor:  Cozi [ pn lis 23, 2009 11:08 pm ]
Tytuł: 

Przecież obroty da się normalnie regulować! W pokrywie filtra powietrza od góry masz taką dziurę, wystarczy włożyć tam długiego ampula 4 albo 6 (nie pamiętam) i przykręcić obroty... A to że obroty spadają na niższe na biegu to chyba normalne skoro obciążasz silnik??! Popuść sprzęgło w samochodzie z manualną skrzynią biegów i będziesz miał ten sam efekt...

Autor:  voytas [ pn lis 23, 2009 11:30 pm ]
Tytuł: 

Cozi pisze:
Przecież obroty da się normalnie regulować! W pokrywie filtra powietrza od góry masz taką dziurę, wystarczy włożyć tam długiego ampula 4 albo 6 (nie pamiętam) i przykręcić obroty...

Coś mi się wydaje że mylisz regulację obrotów ze składem mieszanki...

Kolega pokręci tą śrubą i całkowicie wtrysk rozreguluje...

Obroty to raczej śrubokrętem się reguluje, plastikowa śruba pod rozdzielaczem paliwa.

Ktoś potwierdzi? Bo sam już nie jestem pewien jak jest w V8...

Autor:  Mor [ wt lis 24, 2009 9:21 am ]
Tytuł: 

W układzie KE nie ma żadnej regulacji śrubką obrotów biegu jałowego. Było w K-jecie do czasu wpowadzenia regulacji elektronicznej, a w KE nie ma ! Pisane to było 1mln razy a ktoś dalej tego nie przyjmuje do siebie.

Autor:  Janfocus [ wt lis 24, 2009 10:44 am ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
w silniku 4,2 (KE-jet) nie reguluje się wolnych -robi to automatycznie regulator...

[zlosnik]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/