MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Regulacja wolnych obrotów https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44981 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Paweł-Sec [ pt lis 20, 2009 6:06 pm ] |
Tytuł: | Regulacja wolnych obrotów |
Witam. Mam do Was pytanie jak się reguluje wolne obroty w silniku 4.2. Silnik pracuje na ponad 1 tys obr/min a jak zbije bieg automatem jakikolwiek obroty schodza do 800 może troszkę mniej ale takie powinny byc tez na "N" lub "P" |
Autor: | Janfocus [ pt lis 20, 2009 7:45 pm ] |
Tytuł: | |
w silniku 4,2 (KE-jet) nie reguluje się wolnych -robi to automatycznie regulator... Jeśli piszesz o gazie to jest to stanowczo za dużo, ja mam na gazie tak samo jak na PB czyli 550obr/min na D i ok 100-150 więcej na P. U ciebie powinno być 600-750obr/min ![]() |
Autor: | Paweł-Sec [ pt lis 20, 2009 8:50 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: w silniku 4,2 (KE-jet) nie reguluje się wolnych -robi to automatycznie regulator... Jeśli piszesz o gazie to jest to stanowczo za dużo, ja mam na gazie tak samo jak na PB czyli 550obr/min na D i ok 100-150 więcej na P.
U ciebie powinno być 600-750obr/min ![]() Źle mnie zrozumiałes gazu nie posiadam i auto nie posiadało. Chodzi mi o to ze auto na wolych obrotach ale nie zawsze ma ponad 1 tys. obr. jak dam na "D" to skrzynia zdusi obroty na powiedzmy 700-800 tak wg. mnie jest dobrze. Ale jak znów dam na "P" lub "N" obroty ida na 1 tys. obr. |
Autor: | Janfocus [ pt lis 20, 2009 9:25 pm ] |
Tytuł: | |
zatem coś jest nie tak, albo leje Ci wtrysk rozruchowy, albo sterowanie, albo regulator wolnych... to coś co jest pod strzałką i num 3 jest elementem wykonawczym regulacji wolnych http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=34349&postdays=0&postorder=asc&&start=15 ja bym też sprawdził/odłączył zasilanie od wtryskiwacza rozruchowego, choć oczywiście może lać i tak... <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Paweł-Sec pisze: krzynia zdusi obroty na powiedzmy 700-800 tak wg. mnie jest dobrze. Ale jak znów dam na "P" lub "N" obroty ida na 1 tys. obr.
to nie jest normalne -obroty są za duże... |
Autor: | stanleym126 [ sob lis 21, 2009 1:45 pm ] |
Tytuł: | |
Może przycinać sie klapa spiętrzająca przepływomierza - wyregulować aby poruszała się bez otarć w przewężeniu gardzieli, sprawdzić regulator wolnych obrotów czy się nie przcina, może tez byc winny potencjometr klapy spiętrzającej. |
Autor: | Mor [ sob lis 21, 2009 7:15 pm ] |
Tytuł: | |
Może też być brak dobrego styku na elementach wykonawczych, lub z tych elementów do sterownika KE lub sterownika wolnych obr. (w tym aucie jest oddzielny), ew. nieszczelność na układzie wolnych obrotów. Może być również padnięty zestyk biegu jałowego na przepustnicy. |
Autor: | Paweł-Sec [ sob lis 21, 2009 9:30 pm ] |
Tytuł: | |
widzicie dzisiaj było juz bobrze. tzn. schodził z obrotów i pracował na ok 800 tak jak powinno być. Muszę kupić kable zapłonowe bo one tez juz chyba mają dosyć (kopułka i pacec) juz nowe. Jakiej firmy (sprawdzone) nie nie najdroższe kupić ? Na allegro sa takie ale pewnie takie wykonanie jaka ich cena: http://www.allegro.pl/item793667567_prz ... _w107.html Pisze coś o gazie - ale czy to ma jakieś znaczenie |
Autor: | stanleym126 [ ndz lis 22, 2009 8:46 am ] |
Tytuł: | |
Różne sa opinie, szczególnie jeśli jest w aucie instalacja lpg.Do tych silników i innych z KE-Jet rdzeń powinien być z drutu miedzianego i takowe są w sprzedaży. |
Autor: | Paweł-Sec [ ndz lis 22, 2009 8:27 pm ] |
Tytuł: | |
stanleym126 pisze: Różne sa opinie, szczególnie jeśli jest w aucie instalacja lpg.Do tych silników i innych z KE-Jet rdzeń powinien być z drutu miedzianego i takowe są w sprzedaży.
LPG nie posiadam. A jak widze kabelki bosch za ok 550 - 600 złoty to nie bardzo mi sie uśmiecha takie kupowac |
Autor: | Paweł Sopot [ ndz lis 22, 2009 8:53 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj. Jeśli chodzi o podwyższone wolne obroty - miałem ten sam problem. Mi także sporadycznie obroty wyrównywały się do nominalnych, problem tkwił w elektryce - wiązka sterownika wolnych obrotów zgniła i były przebicia, może to jakiś trop (poszukaj w moich postach). Druga sprawa: przewody WN - kupiłeś SECa musisz liczyć się z kosztami ![]() ![]() |
Autor: | Paweł-Sec [ ndz lis 22, 2009 9:06 pm ] |
Tytuł: | |
czekałem na taki wpis. Wkońcu się pojawił. Ostatnio kupiłem kopułke palec ponad 260 złoty zostało w sklepie. Teraz musze wyciągnąc jeszcze pewnie ze 300 albo i lepiej. Co do tych obrotów - wiesz nie widac po przewodach zeby coś było jakieś zniszczone wykruszone itd. Od czego zacząc sprawdzanie ewent. regulacje ? Twój wpis Paweł Sopot " Mam wrażenie że to własnie problem jest własnie z temperaturą, jak jade w korku i silnik jest nagrzany mocno - oboty spadna, jak jade normalnie - nie ma mozliwosci by spadły " Moja jednostka też nie nagrzewa się powiedzmy do 80'C tylko odchyla się delikatnie od dołu. Może to być przyczyna ? |
Autor: | Cozi [ pn lis 23, 2009 11:08 pm ] |
Tytuł: | |
Przecież obroty da się normalnie regulować! W pokrywie filtra powietrza od góry masz taką dziurę, wystarczy włożyć tam długiego ampula 4 albo 6 (nie pamiętam) i przykręcić obroty... A to że obroty spadają na niższe na biegu to chyba normalne skoro obciążasz silnik??! Popuść sprzęgło w samochodzie z manualną skrzynią biegów i będziesz miał ten sam efekt... |
Autor: | voytas [ pn lis 23, 2009 11:30 pm ] |
Tytuł: | |
Cozi pisze: Przecież obroty da się normalnie regulować! W pokrywie filtra powietrza od góry masz taką dziurę, wystarczy włożyć tam długiego ampula 4 albo 6 (nie pamiętam) i przykręcić obroty...
Coś mi się wydaje że mylisz regulację obrotów ze składem mieszanki... Kolega pokręci tą śrubą i całkowicie wtrysk rozreguluje... Obroty to raczej śrubokrętem się reguluje, plastikowa śruba pod rozdzielaczem paliwa. Ktoś potwierdzi? Bo sam już nie jestem pewien jak jest w V8... |
Autor: | Mor [ wt lis 24, 2009 9:21 am ] |
Tytuł: | |
W układzie KE nie ma żadnej regulacji śrubką obrotów biegu jałowego. Było w K-jecie do czasu wpowadzenia regulacji elektronicznej, a w KE nie ma ! Pisane to było 1mln razy a ktoś dalej tego nie przyjmuje do siebie. |
Autor: | Janfocus [ wt lis 24, 2009 10:44 am ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: w silniku 4,2 (KE-jet) nie reguluje się wolnych -robi to automatycznie regulator...
![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |