MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

moduł komfortu i alarm oryginalny
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=44988
Strona 1 z 1

Autor:  Blazey [ sob lis 21, 2009 11:54 am ]
Tytuł:  moduł komfortu i alarm oryginalny

Szukam schematu do tego układu. Założyłem klientowi sterownik centralzamka, do tego podłączyłem domykanie szyb, ale w tej chwili zaczął mu głupieć oryginalny alarm. Jest jakaś metoda, by go oszukać przy tej konfiguracji? Czy jak wypnę ten szary moduł spod nóg kierowcy, to nie staną szyby?

Autor:  Gerri [ sob lis 21, 2009 12:33 pm ]
Tytuł:  Re: moduł komfortu i alarm oryginalny

Blazey pisze:
Szukam schematu do tego układu.

Którego? komfortu czy oryginalnego alarmu?

Blazey pisze:
Czy jak wypnę ten szary moduł spod nóg kierowcy, to nie staną szyby?

Na pewno nie staną. Moduł fabrycznego alarmu to zupełnie coś innego niż moduł komfortu. Zresztą oba schematy są na "ruskiej stronie" ze schematami.

Autor:  rolbas [ sob lis 21, 2009 4:51 pm ]
Tytuł:  Re: moduł komfortu i alarm oryginalny

Blazey pisze:
Szukam schematu do tego układu. Założyłem klientowi sterownik centralzamka, do tego podłączyłem domykanie szyb, ale w tej chwili zaczął mu głupieć oryginalny alarm.


Nie wiem jak zrealizowales domykanie szyb ale ja mialem podobny problem przy zastosowaniu domykania szyb z pilota poprzez modul komfortu.

Problem tkwi w tym ze aby modul komfortu rozpoczal domykanie szyb musi byc podana masa na okreslone wejscie ( juz teraz nie podam ktory to kabelek bom zapomial).
I w normalnym ukladzie ta masa jest podawana z dodatkowej pary stykow na bebeku zamka drzwi (inny sygnal niz do centralnego zamka). Gdy auto ma na wyposazeniu fabryczny alarm wowczas ta sama para stykow podaje mase na modul alarmu fabrycznego uzbrajajac go. I teraz jesli podales bezposrednio na modul komfortu mase ze sterownika zamka centralnego to rowniez modul alarmu dostal impuls do uzbrojenia.
Przy otwieraniu samochodu z drzwi rowniez rozbrajasz alarm bo para stykow podaje mase do modulu alarmu alarmu i komfortu.
Jesli auto otworzysz pilotem to centralka najczesciej podaje sygnal tylko na pompke centralnego i wowczas mamy sytuacje ze drzwi sa otwarte a fabryczny alarm pozostaje uzbrojony.

Aby to wyeliminowac trzeba podac rownolegle mase na to samo wejscie do modulu komfortu ( lub sterownika alarmu) na ktore podaje styk z drzwi przy ich zmykaniu,.

Autor:  Blazey [ sob lis 21, 2009 8:27 pm ]
Tytuł: 

:rolbas - jest dokładnie tak jak mówisz! Centralny jest sterowany zmianą stanu +/- na niebieskim przewodzie. I z tym nie było najmniejszego problemu.
Domykanie jest natomiast realizowane po podaniu długiego impulsu masy na ten sam przewód, który aktywuje oryginalny alarm. I do niego też podpiąłem wyjście komfortu ze sterownika. Impuls trwa 30 sekund i w zupełności wystarczy na domknięcie. I teraz nie wiem, czy taki długi impuls aktywuje też alarm, bo jak testowałem system, to u mnie działał bez zarzutów. Natomiast klient pojechał do McDriva, wcisnął łokciem zamek, po czym zaczął się bawić i rozsynchronizował wszystko. Mam dwie drogi postępowania:
1. Próbować oszukać wyłączanie alarmu przez podanie krótkiego impulsu masy na przewód wyłączający (możliwe, że trzeba będzie użyć dodatkowego przekaźnika). Problemem dodatkowym jest to, że przytrzymując dłużej kluczyk na otwarciu szyby się opuszczają. Więc trzeba będzie dobrać długość impulsu.
2. Najprostsze - odłączyć ten cholerny pseudo alarm. Tylko, czy szyby nie zdechną? Albo co innego...

PS. Nie znam tej słynnej "ruskiej strony". Mógłby mnie ktoś oświecić?

Autor:  Gerri [ sob lis 21, 2009 9:27 pm ]
Tytuł: 

Blazey pisze:
PS. Nie znam tej słynnej "ruskiej strony". Mógłby mnie ktoś oświecić?

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/

Autor:  rolbas [ sob lis 21, 2009 9:38 pm ]
Tytuł: 

Blazey pisze:
Domykanie jest natomiast realizowane po podaniu długiego impulsu masy na ten sam przewód, który aktywuje oryginalny alarm. I do niego też podpiąłem wyjście komfortu ze sterownika. Impuls trwa 30 sekund i w zupełności wystarczy na domknięcie.


Oczywiscie, ze wystarczy na zamkniecie szyb.
Jednak moim zdaniem system taki jest malo przemyslany bo w W124 za kazdym razem kiedy zamykasz samochod to centralka dajac taki dlugi impuls 30 s bedzie uruchamiala modul komfortu. I gdy okna sa zamkniete to bez sensu silniki beda sie wlaczaly i pchaly szyby. Oczywiscie jest tam wylacznik przeciazeniowy silnikow wiec TEORETYCZNIE nic sie moze , jednak mam watpliowsci czy aby nie wplynie to na zywotnosc silnikow, mechanizmow, akumulatora.... Wyobrazic sobie mozna zamykanie kilkanascie razy dziennie
szyb ktore sa juz zamkniete... Na pewno nie sluzy to zywonosci tych elementow.

Blazey pisze:
I teraz nie wiem, czy taki długi impuls aktywuje też alarm, bo jak testowałem system, to u mnie działał bez zarzutów. Natomiast klient pojechał do McDriva, wcisnął łokciem zamek, po czym zaczął się bawić i rozsynchronizował wszystko.


Jesli masz na mysli czy sie aktywuje alarm fabryczny sie aktywuje to mysle ze na 100% tak. Przeciez przytrzymujac kluczyk w drzwiach celem uruchomienia szyb tez sie trzyma dlugo i alarm sie uzbraja.


Blazey pisze:
Mam dwie drogi postępowania:
1. Próbować oszukać wyłączanie alarmu przez podanie krótkiego impulsu masy na przewód wyłączający (możliwe, że trzeba będzie użyć dodatkowego przekaźnika). Problemem dodatkowym jest to, że przytrzymując dłużej kluczyk na otwarciu szyby się opuszczają. Więc trzeba będzie dobrać długość impulsu.


w moim w124C szyby nie opuszcza sie gdy bedzie podany dlugi sygnal "otworz". Do tego potrzebna jest sekwencja " Otworz-zamknij-otworz" wiec moge podac i 60 s i szyby nie drga.

Blazey pisze:
2. Najprostsze - odłączyć ten cholerny pseudo alarm. Tylko, czy szyby nie zdechną?


Szyby na pewno od tego nie zdechna. Ale ja bym alarmu fabrycznego nie ruszal.
Wykorzystalbym opcje nr 1 i podal krotki impuls do modulu komfortu zeby przy kazdorazowym otwarciu auta z pilota byl rowniez poslany sygnal do rozbrojenia fanrycznego alarmu.

Mozesz to zrobic przekaznikiem ale mozna tez bezposrednio z wyjscia z sterownika centralnego zamka gdyz one maja na ogol ( nie wiem jaki sterownik zalozyles wiec moge se dumac...) osobne wyjscia do zamykania i otwierania i podaja kazdorazowo mase.

Blazey pisze:
Albo co innego...


Ja w moim sterowniku centralnym mam sterowanie 3 kanalem i wlasnie ten kanal wykorzystalem do domykania szyb.
To powoduje, ze szyby domykam nacisnieciem innego guzika w pilocie ale wtedy gdy tylko chce. Wiec moge miec miec szyby opuszczone, zamykam auto pilotem i alarm dodatkowy bedzie uzbrojony.
Jesli zacznie np. padac naciskam guzik trzeciego kanalu, i centralka domyka mi okna i szyber aktywujac dodatkowo alarm fabryczny. Ale mi nie przeszkadza gdyz przy nastepnym otwarciu auta z pilota rozbraja sa oba alarmy gdyz sterownik zamka centralnego podaje rowniez impuls masy do modulu komfortu i deaktywuje alarm fabryczny.

Autor:  Blazey [ ndz lis 22, 2009 1:12 am ]
Tytuł: 

Sterownik to jakaś chińszczyzna. Zdaje się, ze na tutejszym rynku (holandia) nazywa się to SPY. Pilot wygląda jak SEO, ale po naciśnięciu przycisku zamiast czerwonej diody, to błyska kolorowa dyskoteka. Ogólnie - tandeta jakaś. Klient chce - klient ma. Nie wnikam. Trzeci kanał też jest ale i tak trzeba będzie robić jakąś dezaktywację alarmu, bo jak klient domknie szyby nawet z trzeciego kanału, to alarm się uzbroi.
A oryginalny moduł komfortu jest kiepski, bo nie trzyma domykania po impulsie, tylko trzeba mu cały czas podawać sygnał domykania. Poza tym, mam wrażenie, że przez te 30 sekund, przez które teraz jest sterowany, silniki szyb są cały czas zasilane. Co na pewno, na nich i na akumulatorze, się niezdrowo odbije.
W sterowniku domykanie można wyłączyć kombinacją klawiszy pilota i zaleciłem to klientowi na czas zimowy, kiedy jeździ raczej z zamkniętymi oknami.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/