MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Po swapie na 300E problemy, EHA https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45289 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | devcrk [ sob gru 05, 2009 9:46 pm ] |
Tytuł: | Po swapie na 300E problemy, EHA |
Witam W poniedziałek zakończyłem swap z 260E na 300E. Zaraz po wymianie, po pierwszym odpaleniu silnik bardzo szybko się wkręcał na obroty i szybko z nich schodził. przyspieszenie było nieziemskie. We wtorek, gdy przejechałem już ok. 30 km, poczułem zapach paliwa w kabinie. Okazało się, że nastawnik EHA zaczął przeciekać. Jako, że miałem drugi, niecieknący EHA, do którego nikt nie pchał paluchów, nie regulowany, założyłem go. Przyspieszenie dalej było słabsze, niż na początku. Na próbę założyłem z powrotem ten cieknący EHA. Przyspieszenie dalej było takie same, gorsze niż w pierwszym dniu. Wróciłem do niecieknącego EHA. Wygląda to trochę tak, że samochód dopiero po przekroczeniu 5000 obrotów dostaje wyraźnego i mocnego kopa. Tak jak by turbo-dziura ![]() Dzisiaj jednak, stojąc na światłach, zauważyłem, że zaczął wchodzić na obroty jak powinien, tak jak było zaraz po włożeniu silnika. Przyspieszenie także było takie jak powinno. Niestety nie miałem okazji dłużej sprawdzić, co się będzie działo, gdyż byłem blisko od miejsca, do którego jechałem. O co może z tym chodzić ? Raz jedzie jak powinien, innym razem jakoś kuleje... Do tego spalanie. Zalałem równo połowę baku. Przy bardzo spokojnej jeździe po mieście, na krótkich odcinkach przejechałem 75 KM i wskaźnik pokazuje kreskę pomiędzy 1/2 a rezerwą. Coś za duże spalanie. Wziąłem miernik i sprawdziłem za pomocą złącza diagnostycznego. Po ok. 15 minutach jazdy na silniku 80 st. C wypełnienie wynosiło ok. 50 % i nie zmieniało się. Wskazywało by to na uszkodzenie sondy Lambda. Ale czy uszkodzona sonda może dawać w.w objawy ? Sprawdziłem potencjometr kalpy spiętrzającej. Jest ustawiony na 1,00 V i wygląda, jak by nie było przy nim nic grzebane. Naciskając na klapę napięcie rośnie bardzo równo, bez "trzasków", czyli potencjometr nie jest wytarty. O co chodzi ? Sonda ? Pompa paliwa ? Mam jedną, w 300CE widziałem, że są dwie, a może filtr paliwa ? Do tego wydaje mi się, że ciągnie lewe powietrze. Zatkałem dopływ powietrza do przepływomierza, ale silnik dalej chodził. Słychać minimalne falowanie obrotów, nie widoczne na obrotomierzu i ekonomizerze. Ściągnąłem cały rozdzielacz, kalosz nie pęknięty, na przewodach od zawora powietrza dodatk. chyba nie ma nieszczelności. Rurki siedzą mocno na swoich miejscach... |
Autor: | ukaniu [ ndz gru 06, 2009 12:05 am ] |
Tytuł: | |
Objawy wskazują na uszkodzoną sondę L. Na nie właściwie ustawiony pot. ale to krok nr 2 po sondzie. EHA - jak leży, psuje się, utlenia się delikatna mechanika w środku i się blokuje. |
Autor: | devcrk [ ndz gru 06, 2009 4:39 pm ] |
Tytuł: | |
Jak dokładne sprawdzić sondę ? Pod dywanikiem pasażera idą jej przewody. Jedna wtyczka, dwu przewodowa, to jest od podgrzewania ? Czyli sygnał idzie po drugiej wtyczce, tej jednoprzewodowej ? Jak tam wpiąć się z miernikiem, żeby zobaczyć, czy w ogóle ona działa ? Co ciekawsze, z EHA ciekło nie tylko z pod miejsca łączenia z rozdzielaczem, ale także z przodu EHA, tam są takie malutkie otworki.... <br>Dodano po 3 godzinach. 32 minutach.:<br> Z tego co wyczytałem na amerykańskim forum mercedesa, wskazania sondy lambda można odczytać ze złącza diagnostycznego, pin 8 -> masa. To prawda ? |
Autor: | ukaniu [ pn gru 07, 2009 9:06 am ] |
Tytuł: | |
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=34349 Tutaj powinno znaleźć się to co na amerykańskim i jeszcze trochę więcjej. Matko, nasza wyszukiwarka aż tak szwankuje? Chyba, że czytałeś a masz coś inego na myśli. |
Autor: | devcrk [ pn gru 07, 2009 7:44 pm ] |
Tytuł: | |
Ten temat znam prawie na pamięć, nawet go sobie wydrukowałem w całości. Ale dzięki za pomoc. |
Autor: | devcrk [ pn gru 14, 2009 6:52 pm ] |
Tytuł: | |
Sonda wymieniona, spalanie spadło, ale... To jeszcze nie to. Moje podejrzenie padło na EHA. Stare ciekło, założyłem drugie, o takich samych numerach, ale głupi, spojrzałem na tą śrubę na "wierzchu" i były w identycznym położeniu. Nie zajrzałem pod nią, bo pod nią jest chyba ta śrubka do regulacji. ![]() Jutro pomierzę jak wygląda wypełnienie na jałowych i przy wyższych obrotach. Jak rozumiem, strojąc EHA, trzeba dojść do takiego stanu, żeby na wyższych obrotach wypełnienie było max minus 10 % w stosunku do jałowych ? Do Pana Ukaniu: czy zajmuje się Pan ustawianiem układów KE ? Jest taka możliwość, żeby podjechać do Pana na regulację ? |
Autor: | ukaniu [ wt gru 15, 2009 9:17 am ] |
Tytuł: | |
Dokładnie tak trzeba zrobić jak piszesz - to jest 18 strona w.w. wątku. Nie zajmuję się komercyjnie KE, trzeba mieć w życiu jakieś jedno hobby ![]() |
Autor: | devcrk [ pt gru 18, 2009 4:59 pm ] |
Tytuł: | |
Dobra, udało mi się odzyskać moje stare EHA. Pytanie za milion: jak w tym drugim EHA ustawić tą śrubkę idealnie jak w tym starym ? wkręcić w starym licząc obroty a potem w drugim także wkręcić, wykręcać i liczyć obroty ? Ale czy taka metoda pozwoli ustawić tą śrubkę idealnie ? Ile mniejwięcej trzeba wykonać obrotów do całkowitego wkręcenia tej śrubki ? 1? 2? 8? Jaki tam idzie ampul ? |
Autor: | ukaniu [ pt gru 18, 2009 5:15 pm ] |
Tytuł: | |
Nie da się. Cwierć obrotu to jest praktycznie - chodzi dobrze, chodzi kiepsko. Można próbować z pomiarem ciśnienia i ustaleniem wartości właściwych, wg producenta - ale precyzyjnie konretne nie są dostępne. Dwa to zużycie silnika i elementów wtrysku - fabryczna nastawa po 20 latach - nie działa, stąd właśnie często konieczna regulacja EHA. Pmiar ciśnienia to było to czym stroili to na linii produkcyjnej. Ale właśnie dla tego, że kłopotliwe i przynosi kiepski efekt - Najsensowniej i do konretnego silnika, jego możliwości i fochów - jest to wykonać jak wspomianłem w wątku o KE. Stare EHA, kompletnie nie wiem do czego potrzebne, kombinujesz tylko za diabła nie wiem po co. |
Autor: | devcrk [ pt gru 18, 2009 8:30 pm ] |
Tytuł: | |
Kombinuję, bo: -na starym EHA przyspieszenie było nieziemskie, jak zaczęło przeciekać ze wszystkich stron przyspieszenie się pogorszyło. -mam drugie EHA, o takich samych numerach, z tym, że nie wiem, czy ta śrubka jest w takim samym położeniu. Chciałem ustawić nowe EHA tak samo, jak było ustawione stare. Obecnie spalanie wyniosło 20 litrów na 100 przy spokojnej jeździe po mieście na krótkich dystansach, a najlepsze przyspieszenie uzyskuję między 5000 a 6000 obrotów. Przy tych obrotach jest efekt, jak by się "włączyło turbo". Zaraz po wymianie silnika, na starym EHA przyspieszenie było bardzo dobre w całym zakresie obrotów. |
Autor: | ukaniu [ pt gru 18, 2009 11:23 pm ] |
Tytuł: | |
Nie da się na oko, czy nawet z kluczykiem porównać kostki EHA. Kręcąc śrubkami obie przestaną funkcjonować. ![]() Można by mierzyć ciśnienie paliwa w odpowiednim porcie rozdzielacza, przekładając raz jeden raz drugi i ustawić takie samo. Czy probowałeś dokonać strojenia z wątku o KE ze strony 18? ![]() ![]() No chyba, że masz układ fabrycznie bez sondy lambda, wtedy potrzeba mieć pod ręką analizator spalin. |
Autor: | devcrk [ sob gru 19, 2009 9:14 am ] |
Tytuł: | |
Hmm, to dobrze, że mi Pan napisał. Właśnie się przymierzałem do wsadzenia łap do śrubki. A można zrobić to tak ? Włożyć stare cieknące eha (to że cieknie nie będzie miało wpływu na pomiary?), wyregulować CO, a następnie sprawdzić jakie jest wypełnienie na wyższych obrotach, następnie włożyć nowe, ustawić CO na jałowym i też sprawdzić wypełnienia, ew wtedy kręcić śrubką ? Z chęcią zakupiłbym sobie taki ciśnieniomierz, ale znalazłem tylko ciśnieniomierze do pomiaru ciśnienia w oponach ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |