MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Pompa paliwa
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45297
Strona 1 z 1

Autor:  Szumek [ ndz gru 06, 2009 2:55 pm ]
Tytuł:  Pompa paliwa

Witam.

Niedawno pojechałem sobie na miasto, zaparkowałem autko i poszedłem załatwiać sprawy. Wróciłem po jakimś czasie, wsiadam, przekręcam kluczyk i... nie słyszę pompy. Auto nie odpaliło.

Wróciłem do domu po schemat elektryki do M103 i wg. niego zmostkowałem w przekaźniku pompy paliwa nóżki "30" i "87". Pompa nie zadziałała.

Po ściągnięciu auta na warsztat wziąłem "kontrolkę" i na załączonym zapłonie:
-sprawdziłem czy ze styku odp. "30" na przekaźniku wypływa prąd - zaświeciła, czyli wypływa.
-włączyłem ją w styki w gnieździe odp. "30" i "87" na przekaźniku - zaświeciła się, czyli obwód pompy jest raczej ok.
-podałem plus na styk odp. "87" na przekaźniku, tak dla pewności - prąd płynie, pompy nadal nie słychać.

Czy coś jeszcze sprawdzić, czy na pewno mogę zakwalifikować pompę do wymiany?

Autor:  Blazey [ ndz gru 06, 2009 2:59 pm ]
Tytuł: 

Zasil pompę na krótko i będziesz wiedział. Zasil przez jakiś bezpiecznik oczywiście.
Zdarzało się, że pompa potrafiła się zaciąć. Spróbuj ją opukać. Ale nawet jak ruszy, to do wymiany. Głośna nie była?

Autor:  Szumek [ ndz gru 06, 2009 4:10 pm ]
Tytuł: 

OK, sprawdzę na krótko.

Trudno powiedzieć, czy była głośna, bo te stosowane z KE ogólnie są głośniejsze, a poza tym pompa jest na zewnątrz, a nie w zbiorniku.

Stojąc przy samochodzie, z tyłu z prawej strony, gdy pracował silnik, było ją wyraźnie słychać.

Autor:  Blazey [ ndz gru 06, 2009 4:23 pm ]
Tytuł: 

Bo tam się znajduje :D Jak ją było wyraźnie słychać, to wymieniaj. One wywalają się nie tyle elektrycznie, co mechanicznie. Wytłukuje się bieżnia, po której latają rolki pompy. Robi się nierówna i zaczyna to hałasować. Mam takich pomp chyba z wiadro :D

Autor:  Szumek [ ndz gru 06, 2009 10:06 pm ]
Tytuł: 

No ja wiem, gdzie się znajduje pompa. ;)

Trudno, trzeba będzie się złapać za portfel i kupić nową... :roll:

Autor:  Blazey [ ndz gru 06, 2009 11:17 pm ]
Tytuł: 

Uważaj na aftermarketowe produkty. Miałem serię chyba z pięciu pomp, które ciekły przez zaprasowanie. Producenta zamiennika nie pamiętam.

Autor:  Szumek [ pn gru 07, 2009 12:40 am ]
Tytuł: 

Planuję kupić nówkę Boscha, przy takich kwotach i de facto procentowo niewielkich różnicach w cenie nie będę się łaszczył na jakieś "tańsze". Chyba z Boschem nie będzie problemu?

Autor:  Blazey [ pn gru 07, 2009 1:08 am ]
Tytuł: 

Oryginalnie był bosch. I tyle lat wytrzymał.

Autor:  ROBHEN [ pn gru 07, 2009 1:19 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
Oryginalnie był bosch. I tyle lat wytrzymał.

Witam tylko trzeba pamiętać że na "tamtych" bosch-ach obok nazwy był napis made in w. germany. Dziś nie ma co liczyć ani na tamten napis ani na tamtą jakość. Obojętnie czy będzie to bosch czy nie i tak będzie to w najlepszym wypadku made in EU czyli i tak "china".

Autor:  Szumek [ pn gru 07, 2009 1:20 am ]
Tytuł: 

No tak, ale niestety używka będzie miała już conajmniej 20 lat, czyli ryzyko, że niedługo znów wrócę na piechotę jest spore. Niby to mojemu zdrowiu nie zaszkodzi, ale nerwom i portfelowi tak (stracony czas, laweta, itp.). Poza tym w przypadku używki nigdy nie wiem, czy ktoś wymieniał kiedykolwiek przy niej filtr paliwa, albo nie przetrzymywał auta na "rezerwie". :-?

Dlatego jednak kupię nową, mimo iż to sporo pieniędzy. A jak już mam wydać sporo, to jednak już na tą najlepszą, chociaż wiem, że to już nie ta jakość, co kiedyś. :roll:

Dzięki za rady. :)

Autor:  Blazey [ pn gru 07, 2009 8:39 pm ]
Tytuł: 

Takich elementów NIGDY używanych! Powody wymieniłeś.
Ja mam jakieś zamienniki po około 70 € za sztukę. Tylko ile razy zamawiam tą węższą pompę, to i tak przysyłają tą większą. I po ostatnich przebojach, mam duże wątpliwości, co do ich montowania.

Autor:  AndyS [ pn gru 07, 2009 9:38 pm ]
Tytuł: 

Blazey pisze:
Oryginalnie był bosch. I tyle lat wytrzymał.

Szumek pisze:
Planuję kupić nówkę Boscha (...) Chyba z Boschem nie będzie problemu?

Gdzieniegdzie można dostać taką pompę firmy PIERBURG - takiej marki jest przynajmniej u mnie i była też u kolegi (300SE 1990). Myślę że właśnie ta firma to jest oryginał i sądzę że jest lepsza od aktualnego BOSCHa.

P.S. Zobacz TUTAJ robią też do Mercedesa i słyszałem że doskonale. Może spróbuj zadzwonić.

Autor:  Szumek [ wt gru 08, 2009 5:42 pm ]
Tytuł: 

Przydatna informacja, bo pompa jest prawie 100 zł tańsza niż Boscha. :)

Natknąłem się na pompę tej marki przeglądając wszystkie dostępne w sklepach, jednak na początku nie zwróciłem na nią uwagi, bo marka skojarzyła mi się z trudnymi w regulacji gaźnikami. ;)

Dzięki za podpowiedź. :)

Autor:  AndyS [ wt gru 08, 2009 8:07 pm ]
Tytuł: 

Szumek pisze:
Dzięki za podpowiedź. :)
Ciesze się że mogłem pomóc. A jeżeli jeszcze mogę podpowiedzieć to jednak spróbuj zadzwonić i pogadać z tymi od regeneracji. Skoro jak jest w opisie "Posiadamy w naszej ofercie wszystkie oryginalne pompy paliwa firmy PIERBURG. Istnieje możliwość natychmiastowej wysyłki - w zależności od stanu magazynowego." są to oryginały i mają na stanie magazynowym to operacja będzie szybka, bezbolesna i z gwarancją że nie podróby. Zobacz zresztą do jakich "fur" ta firma robi pompy więc powinno być OK. W każdym bądź razie jeden z kolegów (taryfiarz) kupił u nich pół roku temu i zapomniał o sprawie. Ale skutki wszelkich decyzji oczywiście poniesiesz Ty. [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/