MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 1:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn gru 07, 2009 4:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
strzelanie, czyli pukanie automatycznej skrzyni biegow podczas zmiany

czy ktos spotkal sie z taka sytuacja w swoim aucie? czym to mozna wyregulowac?

i do czego sluzy wtyczka 4- pinowa przy skrzyni biegow?
macie jakies oznaczenia?

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 7:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Puka coś w skrzyni czy ogólnie szarpie przy zmianie biegu? Jak szarpie to regulujesz modulatorem, jak puka to szukaj luzu na wale/moście.
Wtyczka jest od wstecznego, od tego żeby nie odpalił na D oraz od przyspieszenia zapłonu w pozycjach do jazdy

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 7:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
ze tak sie wyraze, ze przy zmianie birgow "dupnie", jakby kopa dostal

a czy ta wtyczka nie dotycy tez motywu S/E (sport,ekonom)?

i jak regulowac modulator po amatorsku i czy nie wystarczy regulacja linka przyspieszaca?

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 10:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Nie, ta wtyczna nie ma nic wspólnego z przełącznikiem Standard/Economy. Ten przełączniku reguluje bezpośrednio elektrozawór podciśnienia na przednim lewym nadkolu, z którego idzie podciśnienie i wpływa bezpośrednio na mechanizm linki przy ASB.
Na walnięcia przy zmianie biegów naciąg linki nie będzie miał wpływu.
Modulatorem można podkręcić "twardość" zmiany biegów, a zatem za małe ciśnienie modulacji - przeciąganie biegów, za duże zmiany twarde - z szarpnięciami.
Jeśli jednak jest to bardziej walenie, sprawdziłbym na początek elastozłącza na skrzyni i moście (wał), a potem sam most, w tym łożyska flanszy półosi w moście (ostatnio spotkałem się z rozwalonym).

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 10:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Co do walenia, to u mnie waliły wyrąbane poduszki/tuleje tylnego wózka.

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 9:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
Mor pisze:
...
Modulatorem można podkręcić "twardość" zmiany biegów, a zatem za małe ciśnienie modulacji - przeciąganie biegów, za duże zmiany twarde - z szarpnięciami.
...

czyli obracajac zgodnie z ruchem wskazowek zegara co otrzymujemy?

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 10:10 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zwiększanie cisnienie i utwardzanie punktu zmiany biegów.
W drugą stronę zmniejszanie - zwiotczanie punktu zmiany biegów aż do poślizgu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 2:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
To ja też podepnę się pod wątek bo u mnie tez są wyczuwalne lekkie kopnięcia przy zmianie biegów, o ile tak mniej-więcej można pokręcić modulatorem aby choć trochę ten objaw zniwelować żeby nie przesadzić, 1/4 czy 1/2 obrotu na sam początek starczy ?

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 2:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli się nie ma wprawy lepiej nie kręcić.
Kopnięcie się zniweluje ale spalą się tarczki.
Ostateczna ocena poprawnosci regulacji to sposób zmiany biegu z gazem do deski. I testowanie jak ta zmiana przebiega. Potrzeba do tego trochę wprawy by wyczuć czy ciśnienie modulacji nie jest zbyt małe.
Przy dużych silnikach gdzie nie da się prosto wyczuć co sie dzieje najwłaściwiej wyregulować je zgodnie z zaleceniami fabryki.
To są ponad 20 letnie (lub prawie) automaty i zawsze mają pewne narowy.
Zresztą twardsza zmiana biegu może oznaczać np - zbyt małą moc (moment) silnika w stosunku do tego czego oczekuje skrzynia.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 4:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
ukaniu pisze:
...Zresztą twardsza zmiana biegu może oznaczać np - zbyt małą moc (moment) silnika w stosunku do tego czego oczekuje skrzynia.


dokladnie tak jest u mnie, stad pytanie, czy da sie to "cos" podregulowac" ?

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 6:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
O ile mówisz, o zbyt twardym przełączaniu wszystkich biegów to już ze 2x napisaliśmy, że się da ;-)
Jeśli występuje jakieś "strzelanie" - to mam nadzieje nie chodzi o uszkodzenie skrzynki.
Najpierw trzeba poprawić podciśnienie idące do modulatora skrzyni z kolektora - łączniki gumowe nówki, kapturek na modulator nowy, albo pewny - że nie przecieka.
Amatorsko bez gwarancji na uszkodzenie -> możliwie dla małego silnika - odkręć sobie kluczyk w modulatorze o 2-3 ząbki i zobacz zmiany.
Jeśli pomiędzy zmiana biegów obroty skaczą w górę - znaczy występuje poślizg przy zmianach, trzeba wrócić (to zresztą oznacza wady uszczelek tłoków i tłoczków tłumików właczania) - w sprawnej skrzyni nawet przy bardzo rozkręconym modulatorze zwykle nie występuje taka flara.
Jeśli załączanie biegu z gazem do dechy jest łagodne a w ostatniej chwili zmiany szarpnie -> trzeba wrócić, znaczy zasprzęglenie jest już na samym końcu zwiększania ciśnienia w tłokach poza zakresem działania tłumika.
Jeśli czuć, że skrzynia nie włacza biegu do końca, to czuć, że nie ma tego takiego ostatecznego zapięcia - trzeba wrócić, bo się spali.
Jeśli wyczujemy zapach spalenizny w oleju po ostrzejszej jeździe - natychmiast wrócić.

Jeśli nie będzie różnicy albo poprawa będzie dopiero przy wiekszym odkręceniu to trzeba zmierzyć ciśnienie modulacji. A potem szukać problemów.
Dla większych silników 300> powinno się ustawiać ciśnienie wg danych fabrycznych, zmniejszać tylko jeśli istnieją przesłanki, że jest faktycznie za duże - bo z takimi silnikami poślizg momentalnie zniszczy skrzynię.

W czasie regulacji najważniejsze i decydujące są testy zmian z gazem do deski (to też trudne z bardzo dużymi silnikami)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł: Re:
Post: śr sie 05, 2015 6:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Odgrzewam kotleta
ukaniu pisze:
Ostateczna ocena poprawnosci regulacji to sposób zmiany biegu z gazem do deski.

Pacjent: W126, m103 3,0 , ASB 722.341 która pochodzi z W124 260E 4Matic.
Modulator koloru czerwonego.

Objawy:
1) start od 0 non stop z gazem w podłodze z KD, przy zmianie z 2 na 3 gdy obrotomierz jest na końcu czerwonego pola dzieje się coś takiego, że
jest odcinka a przez 1, może 2 sek skrzynia nerwowo szarpie (zapina, odpina z częstotliwością około 2x na sek) ale ostatecznie nie wrzuca 3. Musze wtedy ująć gazu w trosce o tarczki.
2) Podobna sytuacja tylko jazda bez KD, z gazem wciśniętym na około 90-95%, wszystko jest OK, skrzynia bardzo ładnie i płynnie zmienia biegi.

Coś można na to poradzić?

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: czw sie 06, 2015 8:01 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Po dojściu do czerwonego pola powinien zniknąć sygnał KD (podawany na włącznik z przekaźnika pomp) aby skrzynia mogła zmienić bieg. Znika?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw sie 06, 2015 5:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Przyjrzałem się temu bliżej. Jak dojdzie do czerwonego pola na 2-gim biegu a mam wciśnięty KD to nie zmieni biegu na wyższy (wyje na odcince) a jak tylko odpuszczę minimalnie aby zwolnić przycisk KD to zmienia natychmiast bieg na 3. Więc wygląda na to, że sygnał z przekaźnika pomp nie znika, muszę jeszcze przejechać się z wpiętą jakąś kontrolką pod elektrozawór KD dla pewności. Ale dlaczego jest wszystko OK przy zmianie z 1 na 2?
Załóżmy, że nie znika sygnał KD, to co może być przyczyną, wadliwy przekaźnik pomp?
Skąd przekaźnik dostaje informację, że jest max rpm?
Schemat elektryczny tego ustrojstwa najbardziej by mi pomógł, ktoś ma ?

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl