MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Czujnik położenia przepustnicy
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45321
Strona 1 z 1

Autor:  czarek12 [ pn gru 07, 2009 8:34 pm ]
Tytuł:  Czujnik położenia przepustnicy

Jak i czym sprawdzić czujnik dolnej przepustnicy,jakie powinien mieć wartości, na wtyczce 3 piny MB V8,czy wystarczy zwykły miernik ?

Autor:  Mor [ pn gru 07, 2009 10:15 pm ]
Tytuł: 

Nie ma 2-ch przepustnict, bo to "na górze" to przepływomierz, a na dole właśnie jest przepustnica.
Odpowiadając na pytanie. Tak, wystarczy zwykły miernik. Tam są w zasadzie 2 styki - zamknięta przepustnica i pełne otwarcie. Trzeba zrobić zatem prosty test "na przejście".
Mierzysz 2 skrajne do środkowego, raz na zamkniętej przepustnicy, potem na otwartej do końca. Z tego, co pamiętam na 1-ce jest zestyk biegu jałowego, a na 3-ce - pełnego otwarcia przepustnicy.
Obrazek

Autor:  czarek12 [ wt gru 08, 2009 8:49 am ]
Tytuł: 

no to kolega mnie uspokoił bo takie właśnie są wskazania, na zamkniętej-przejscie i na ful otwartej-przejście, brak wskazania w pozycji środkowej, myślałem że coś zwalone bo nie ma płynnego wskazania tzn.przy otwieraniu się zwiększa i odwrotnie przy zmykaniu-zmniejsza,jeśli dobrze rozumię tak właśnie ma być ?

Autor:  ukaniu [ wt gru 08, 2009 9:05 am ]
Tytuł: 

tak, zwarte-rozwarte

Autor:  czarek12 [ wt gru 08, 2009 9:17 am ]
Tytuł: 

Jak myśle to sygnał idzie do kompa,czy może na inny sterownik?

Autor:  Mor [ wt gru 08, 2009 11:36 am ]
Tytuł: 

Idzie do sterownika KE, a stamtąd również na sterownik wolnych obr. (w W126 V8 chyba we wszystkich odmianach KE jest oddzielny sterownik)

Autor:  kit [ wt gru 08, 2009 1:44 pm ]
Tytuł: 

Idzie również do modułu zapłonowego.

Autor:  siko33 [ wt gru 08, 2009 6:29 pm ]
Tytuł: 

Witam a jak to sie ma gdy sa dwa styki?M116 380.

Autor:  czarek12 [ wt gru 08, 2009 8:57 pm ]
Tytuł: 

No i niestety moja radośc trwała krótko, połączyłem miernik na stałe i ruszałem klapką kilkakrotnie,okazało się że przy otwartej przepustnicy przejście jest za każdym razem ale przy zamkniętej raz jest 2 razy nie ma,wkurzyłem się strasznie i wyciągłem całą przepustnicę,odkręciłem czujnik i okazało się że wycięcie na łyżwę wczujniku praktycznie nie istnieje jest wytarte na listek tak że czujnik nadaje się na szrot, zamówiłem już nowy w ASO ( u nich to nazywa się włącznik) będzie w piątek bo nie ma na miejscu, koszt 127pln,nie jest tak żle na allegro 90pln używka,poskładam to opiszę co dalej!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/